Informacje o pojazdach

DBAŁOŚĆ O KLIENTA.

Informacje o pojazdach.

Czy mój samochód jest wyposażony w koło zapasowe lub zestaw naprawczy opon?

Wybrane modele Opla są standardowo wyposażone w koło zapasowe, które znajduje się pod podłogą bagażnika. W pozostałych przypadkach samochody są wyposażone w zestaw naprawczy opon, który umożliwia naprawienie przebitej opony, w zależności od rodzaju jej uszkodzenia. Niektórzy kierowcy preferują posiadanie zestawu zamiast koła zapasowego, ze względu na dodatkowe miejsce w bagażniku i mniejszą łączną masę pojazdu. Koło zapasowe jest jednak dostępne do większości wersji każdego modelu jako wyposażenie dodatkowe (o ile nie istnieją ograniczenia techniczne w jego montażu). Zapytaj Dealera o dostępność koła zapasowego dla Twojego Opla.

Czy mój pojazd został zmodyfikowany?

Dealerzy marki Opel dysponują jedynie dokumentacją potwierdzająca specyfikację na etapie produkcji pojazdu. W przypadku widocznych późniejszych modyfikacji, skontaktuj się z osobą, od której kupiłeś samochód.

Gdzie znajdę kod zabezpieczający do radia?

Kod zabezpiecza zestaw multimedialny w przypadku kradzieży. Skontaktuj się z Dealerem marki Opel, aby uzyskać kod. Pamiętaj, aby mieć przy sobie dokumenty potwierdzające własność pojazdu.

Jak czyścić filtr cząstek stałych w samochodzie z silnikiem diesla? (świeci się kontrolka ostrzegawcza)

Filtr cząstek stałych w Twoim Oplu usuwa szkodliwe cząstki sadzy z gazów spalinowych. Funkcja samooczyszczania działa automatycznie podczas jazdy, gdy filtr wymaga czyszczenia. Czynność trwa do 25 minut, a zużycie paliwa w tym czasie może się nieznacznie zwiększyć. Naturalnym elementem procesu oczyszczania jest nieprzyjemny zapach, dym z końcówki układu wydechowego oraz wzrost temperatury spalin.

 

Ikonka kontrolna („!”) miga, jeśli filtr cząstek stałych nadal wymaga samooczyszczenia, ponieważ poprzednia jazda okazała się zbyt krótka na dokończenie procedury. Jeśli tak się stanie, kontynuuj jazdę, utrzymując prędkość obrotową silnika powyżej 2000 obrotów na minutę, redukując biegi w razie potrzeby. Zalecamy, aby nie przerywać podróży ani nie wyłączać silnika, dopóki proces samooczyszczania nie zostanie zakończony.

 

Wielokrotne przerywanie procesu oczyszczania filtra może spowodować jedną z poniższych sytuacji. 

 

1. Uszkodzenie silnika. Oczyszczanie trwa najkrócej przy wysokich obrotach i dużym obciążeniu silnika. Ikonka kontrolna („!”) gaśnie po zakończeniu procedury.

2. Paliwo napędowe przedostanie się do miski olejowej i wzrośnie poziom oleju. W przypadku wykorzystywania pojazdu głównie na krótkich dystansach należy częściej sprawdzać poziom oleju, a jeśli poziom oleju wzrośnie, należy go wymienić.

 

Więcej informacji na temat filtra cząstek stałych w modelach z silnikami diesla można znaleźć w instrukcji obsługi.

Jak przedłużyć usługę Opel Assistance?

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta, tel. +48 22 583 00 91 lub Dealerem marki Opel, aby uzyskać szczegółowe informacje.

Jak uzyskać nowy kluczyk do mojego Opla?

Skontaktuj się z Dealerem marki Opel. Po przedstawieniu dowodu własności pojazdu, pracownik zamówi kluczyk w dziale części zamiennych, potwierdzając koszt przy składaniu zamówienia. 

Skąd mam wiedzieć, czy mój pojazd jest objęty akcją naprawczą?

Użytkownik pojazdu otrzyma odpowiednie powiadomienie, z zaproszeniem do możliwie szybkiego rozwiązania problemu. Jeśli nadal masz wątpliwości, porozmawiaj ze swoim Dealerem. 

Nie jestem zadowolony z poziomu usług u mojego Dealera. Co mogę zrobić?

Dealerzy marki Opel winni zapewniać klientom obsługę na najwyższym poziomie. Jest nam bardzo przykro, że jesteś niezadowolony(a). Po pierwsze umów się na spotkanie, aby przedyskutować problem z kierownikiem ds. sprzedaży lub serwisu Dealera. Jeśli nadal nie będziesz zadowolony(a) z usług lub czynności zaproponowanych w celu rozwiązania problemu, skontaktuj się z naszym Centrum Obsługi Klienta.

Zgubiłem instrukcję obsługi oraz książeczkę serwisową mojego Opla. Jak mogę otrzymać nowe?

Instrukcję obsługi pobierzesz ze strony opel.pl, w zakładce Serwis i Akcesoria. Możesz ją również zamówić w wersji wydrukowanej u każdego Dealera marki Opel.

Książeczka serwisowa jest dokumentem dedykowanym danemu pojazdowi. Dostarcz dokumenty rejestracyjne pojazdu i potwierdzające jego własność, a Twój Dealer, który sprzedał samochód, zamówi jej kopię i wystawi duplikat. Możesz też dostarczyć Dealerowi imienne faktury za usługi serwisowe wykonane w Twoim Oplu.

Wystawienie duplikatu książeczki gwarancyjnej nie jest możliwe, jeśli Dealer sprzedający samochód wystąpił z sieci Opel lub pojazd pochodzi z importu indywidualnego.

Zapaliła się kontrolka ostrzegawcza silnika. Co należy zrobić?

Skontaktuj się ze swoim Dealerem i umów na diagnostykę pojazdu. 

Mój system multimedialny jest zablokowany. Jak mogę odblokować tryb zabezpieczający?

Wprowadź kod bezpieczeństwa radia, zgodnie z opisem w instrukcji systemu audio/multimedialnego. Kod znajdziesz na karcie samochodu otrzymanej przy zakupie swojego Opla.

Jaki jest prawidłowy poziom ciśnienia w oponach mojego Opla?

Informacje te znajdują się w sekcji danych technicznych w instrukcji pojazdu. W wybranych pojazdach odczytasz je również na etykietce przyklejonej na przednim słupku dachowym. 

 

Najpierw odczytaj na oponie jej rozmiar (np. 195/55 R 16 95 H). Następnie sprawdź w części technicznej instrukcji właściwe wartości ciśnienia.

Jaką ochronę otrzymuję z Opel Assistance?

Opel Assistance zapewnia bezpłatną pomoc w przypadku nagłej awarii Twojego Opla w okresie pierwszego roku eksploatacji licząc od dnia pierwszej rejestracji lub wydania samochodu przez Dealera marki Opel, w zależności które zdarzenie nastąpiło wcześniej.

 

Pakiet świadczeń obejmuje między innymi: udzielenie pomocy na drodze, holowanie auta do Autoryzowanego Serwisu marki Opel, wynajem innego samochodu, zorganizowanie zakwaterowania w hotelu lub zapewnienie możliwości kontynuowania podróży pociągiem lub samolotem.

 

Całodobowa usługa bezpłatnej pomocy świadczona jest w ponad 40 krajach Europy. Decydując się na Wydłużoną Gwarancję Opel FlexCare można przedłużyć okres obowiązywania Opel Assistance na kolejne lata eksploatacji Twojego Opla.

Co oznacza skrót VIN?

VIN oznacza niepowtarzalny numer identyfikacyjny pojazdu. VIN, czasami nazywany numerem podwozia, identyfikuje konkretny pojazd.

Jaką normę emisji spalin spełnia silnik w moim samochodzie?

Odpowiedź uzyskasz dzwoniąc do Centrum Obsługi Klienta pod numer +48 22 583 00 92, po podaniu numeru identyfikacji pojazdu i numeru rejestracyjnego.

Jaki rodzaj oleju silnikowego zaleca się do mojego Opla?

Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w sekcjach konserwacji pojazdu i danych technicznych w instrukcji obsługi pojazdu. 

Nie możesz znaleźć tego, czego szukasz?

Jeśli nadal potrzebujesz odpowiedzi, jesteśmy tu, by pomóc.
Kontakt z Działem Obsługi Klienta