SKIP TO CONTENT
3-cylindrowe silniki

Czy wiesz, że w porównaniu z silnikami 4-cylindrowymi nowoczesne, niskoemisyjne silniki 3-cylindrowe Opla mają odpowiednio wysoki moment obrotowy, więc zapewniają dynamikę jazdy na niezmienionym poziomie, a przy tym…

  
  • Te same modele w nie wyposażone mogą zużywać ok. 15% mniej paliwa, emitując mniej dwutlenku węgla.
 
  • Spełniają rygorystyczne normy służące ochronie środowiska naturalnego.
  • Zapewniają Nowej Astrze najniższy średni poziom emisji CO2 w europejskim segmencie modeli kompaktowych, co wynika z do 21% niższej emisji (nawet 36 g/km) w porównaniu z wersjami Astry dotąd produkowanymi.
 
  • Są lżejsze o ok. 15-20 kg, czyli około 15%.
  

Opel obala mity

1. Trwałość

Mit

Silniki 3-cylindrowe nie są trwałe, awaryjność jest większa

Fakt

Lekki kadłub silnika ze stopu aluminium z zatopionymi w nim stalowymi tulejami cylindrowymi zapewnia bardzo wysoką trwałość. Większość osprzętu jest taka sama jak w jednostkach 4-cylindrowych. Obecnie produkowane silniki R3 ze względu na zmniejszone tarcie wewnętrzne, systemy zarządzania chłodzeniem (także turbosprężarki) i rozgrzewaniem silnika oraz dopracowane układy ich smarowania, nie są bardziej awaryjne.

2. Kultura pracy

Mit

Niższa kultura pracy, większe drgania i głośna praca silnika są nie do uniknięcia

Fakt

Zastosowanie wałków wyrównoważających, dynamicznych eliminatorów drgań skrętnych, aktywnego hydraulicznego zawieszenia silnika w komorze, osłon tłumiących hałas i specjalnych konstrukcji układu rozrządu oraz miski olejowej niemal całkowicie eliminuje nadmierne drgania i odgłosy pracy. Oczywiście, silniki w układzie R3 są mniej wyrównoważone niż silniki R4, co wynika z geometrii silnika i mniejszej liczby cylindrów, ale drgania nie są już przenoszone na nadwozie, a wnętrze samochodu jest dobrze odizolowane akustycznie.

3. Dynamika

Mit

Niższa dynamika jest uciążliwa

Fakt

Zastosowanie wysokowydajnych układów turbodoładowania o zmiennej geometrii turbiny (VGT) pozwoliło uzyskać duży moment obrotowy, czyli dynamikę pracy silnika w pełni porównywalną z silnikami R4.

4. Zużycie paliwa

Mit

Zużycie paliwa wcale nie jest niższe niż w większych silnikach

Fakt

Na zużycie paliwa w silniku R3 ma wpływ głównie styl jazdy kierowcy. Nie powinien mieć on „ciężkiej nogi”. Rozsądne operowanie pedałem przyspieszenia to niskie prędkości obrotowe silnika, kiedy turbina prawie nie pracuje, a zatem silnik nie potrzebuje dużych dawek paliwa. Sportowe przyspieszenia, do tego w samochodzie o dużej masie, nie mają przecież nic wspólnego z oczekiwaniem ekonomicznej eksploatacji.

5. Format

Mit

Małe jest… gorsze

Fakt

  • Mniejsza komora spalania, mniej cylindrów, mniej mieszanki to mniejsze zużycie paliwa i niższa emisja CO2
  • Mniejsza objętość skokowa to tańsze ubezpieczenie
  • Mniej elementów ruchomych to mniejsze tarcie i siły oporu wewnętrznego
  • Mniej podzespołów, mniejsza masa to mniejsze koszty wytworzenia

Silniki 3-cylindrowe Opla Astra z roku modelowego 2020

Te wykresy to obraz zaawansowania technologicznego silników 3-cylindrowych Opla. Dowód ich wysokiej efektywności i osiągów. Czerwona krzywa (Nm), o wyjątkowo płaskim przebiegu, to moment obrotowy utrzymujący imponujące wartości niemal w całym zakresie użytecznych obrotów silnika (oś pozioma). To gwarancja stałej siły napędowej i wysoka elastyczność, szczególnie potrzebna podczas jazdy z dużym obciążeniem. 
Z kolei moc (kW – czarna krzywa) jest mierzona w kilowatach przeliczanych na konie mechaniczne. Jej szybki przyrost wraz z obrotami silnika oznacza dużą dynamikę jazdy, mierzoną sportowymi przyspieszeniami.

Dlaczego silniki 3-cylindrowe Opla są takie dobre?

 

 

Wybierz Opla z silnikiem 3-cylindrowym (R3), jeśli:

  • Zależy Ci na niższym zużyciu paliwa, szczególnie podczas płynnej jazdy miejskiej.
  • Stawiasz na ekonomiczną eksploatację bez ciągłego wykorzystywania pełnych osiągów silnika.
  • Najczęściej pokonujesz krótkie trasy, z ekonomicznymi prędkościami.
  • Zwykle nie obciążasz samochodu dużym ładunkiem ani nie holujesz przyczep.
Szczegóły aktualnej oferty dostępne są u Dealerów marki Opel. Zużycie paliwa i emisja CO2 dla Opla Astry Hatchback RM 2020, w zależności od wersji: 6,0-4,3 l/100 km, 136-112 g/km w cyklu mieszanym. Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 określone zostały na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), w zależności od wersji, zgodnie z Rozporządzeniami WE nr 2007/715, nr 2017/1153 oraz nr 2017/1151. Wartości mogą odbiegać od rzeczywistych, ponieważ nie uwzględniają zróżnicowanego stylu i warunków jazdy. Informacje dotyczące wyników pomiarów zużycia paliwa i emisji spalin w nowych pojazdach osobowych, złomowania samochodu, przydatności do odzysku oraz recyklingu dostępne są u Dealerów marki Opel oraz na stronie www.opel.pl.

Skontaktuj się ze swoim dealerem