Kontakt i pomoc

Kontakt.

Nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytania w dziale poniżej? Potrzebujesz pomocy lub szukasz więcej informacji?
Nie wahaj się z nami skontaktować.
Zadzwoń do nas

Bezpłatny numer krajowy:

tel.: (0) 800 707 033

Opłata za połączenie według stawki lokalnej:

tel.: (0) 22 306 22 22

Bezpłatny numer międzynarodowy:

tel.: (0) 800 800 22 334

 
Napisz do nas
Adres

OnStar Europe Ltd,

Luton HQ & Training Center

Osborne Rd, Luton, Bedfordshire

LU1 3YT, UK1-151-150

United Kingdom

 

Najczęściej zadawane pytania (FAQ).

ZAGADNIENIA OGÓLNE.

ZAGADNIENIA OGÓLNE

Które samochody mogą zostać wyposażone w OnStar?

OnStar jest dostępny dla wszystkich fabrycznie nowych osobowych modeli Opla. Podstawowe wersje modeli wymagają dokupienia OnStara za dodatkową opłatą, a wersje wyższe mają go w standardzie. Szczegółowych informacji udzielają Dealerzy marki Opel.

 

Jak mogę wyposażyć auto w OnStar?

OnStar jest dostępny standardowo w wyższych wersjach wyposażenia, w pozostałych – opcjonalnie. W wybranych podstawowych modelach jest niedostępny. Podczas zakupu nowego samochodu Twój Dealer marki Opel wyjaśni Ci procedurę aktywacji usług OnStar.

 

Jak zacząć korzystać z OnStar?

Decydując się na zakup auta z systemem OnStar, należy pamiętać o rejestracji i aktywacji usługi. Przed odbiorem nowego samochodu Twój Dealer poprosi Cię o kilka informacji, w tym o adres e-mail, aby przeprowadzić wstępną rejestrację usług OnStar. Następnie otrzymasz od Opla e-mail z linkiem aktywacyjnym konta myOpel, portalu internetowego dla użytkowników Opli udostępniającego m.in. usługi OnStar. Dokończ proces rejestracji klikając na przesłany link, ustaw hasło i pytanie zabezpieczające. Na koniec sprawdź i uzupełnij swoje dane oraz dostosuj ustawienia konta do swoich preferencji. W samochodzie naciśnij niebieski przycisk usług i sprawdź, czy łączysz się z opiekunem OnStar.
Jeśli kupiłeś auto używane z systemem OnStar, wystarczy nacisnąć niebieski przycisk usług, aby połączyć się z opiekunem OnStar, który założy dla Ciebie nowe konto myOpel. W przypadku jakichkolwiek problemów odpowie też na Twoje pytania.

 

Jak mogę wejść na swoje konto OnStar?
Po zakończonej rejestracji i aktywacji konta, wejdź na stronę myOpel.pl, aby uzyskać dostęp do swojego konta.

 

Czy wszystkie funkcjonalności są dostępne w każdym modelu Opla?
Niektóre funkcjonalności mogą być niedostępne w wybranych modelach lub ich dostępność jest ograniczona. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

 

Czy mogę zamówić OnStar do aktualnie używanego samochodu?
Systemu OnStar nie można zamontować w aktualnie użytkowanych Oplach. System OnStar jest dostępny tylko dla fabrycznie nowych modeli.

 

Czy OnStar jest dostępny w autach innych producentów?
OnStar to unikalne rozwiązanie dostępne tylko w samochodach wybranych marek należących do General Motors. Na chwilę obecną w Europie jedynie samochody marki Opel mogą być wyposażone w ten system.

 

W jaki sposób zrezygnować z usług OnStar?
Możesz zrezygnować z usług OnStar w dowolnym momencie, choć mamy nadzieję, że nie będziesz miał takiej potrzeby. Aby zrobić to online, wejdź na swoje konto myOpel i wybierz odpowiednią opcję. Możesz również połączyć się z opiekunem OnStar bezpośrednio z samochodu, aby wyrejestrować się z systemu.

 

Czy OnStar działa za granicą?
Tak, system działa w 31 krajach Europy. Funkcja hotspota Wi-Fi, niedostępna obecnie w Polsce, może jednak być ograniczona w niektórych regionach. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

 

Czy dane o moim pojeździe są przekazywane mojej firmie ubezpieczeniowej?
Nie, Twój ubezpieczyciel nie będzie otrzymywał od nas żadnych informacji. Nie udostępnimy Twoich danych żadnej stronie trzeciej bez Twojej zgody.

 

W ilu językach opiekunowie OnStar porozumiewają się z użytkownikami?
Opiekunowie OnStar mówią w następujących językach: polskim, angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim, włoskim, duńskim, portugalskim, bułgarskim, czeskim, fińskim, greckim, norweskim, rumuńskim, słowackim, słoweńskim, szwedzkim i węgierskim. W niektórych sytuacjach, aby skrócić czas oczekiwania, może się zdarzyć, że zostaniesz połączony z angielskojęzycznym opiekunem.

 

Jak mogę wybrać swój język?
OnStar w Twoim samochodzie zostanie zaprogramowany w języku, który wybierzesz przy decyzji o zakupie usług OnStar i nowego auta. Jednak w dowolnym momencie możesz go zmienić i ustawić nowy język obsługi systemu OnStar w pokładowym systemie multimedialnym. Listę dostępnych języków do wyboru znajdziesz tutaj. W szczególnych przypadkach, dla przyspieszenia obsługi, zostaniesz połączony z anglojęzycznym opiekunem.

 

Czy mogę przetestować OnStar bez opłat?
Tak, przez pierwsze 12 miesięcy korzystasz z systemu OnStar za darmo. W przyszłości funkcja internetowego punktu dostępu hotspot Wi-Fi będzie miała oddzielny okres próbny. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Dostępność OnStar.

 

Czy za połączenie z opiekunem OnStar za granicą, OnStar obciąży mnie dodatkowymi kosztami?
Za połączenie z opiekunem OnStar wykonane z samochodu pośrednictwem systemu OnStar nie poniesiesz dodatkowych kosztów.

 

Kiedy rozpoczyna się darmowy 12-miesięczny okres użytkowania OnStar?
W dniu odbioru samochodu, tak, jak gwarancja sprzedawcy na nowe auto.

 

Czy usługi OnStar są płatne?
Po zakupie samochodu wyposażonego w OnStar i zarejestrowaniu się w systemie, korzystasz z usług OnStar za darmo przez okres 12 miesięcy (nie dotyczy internetowego punktu dostępu hotspot Wi-Fi, funkcji obecnie niedostępnej w Polsce). Po tym czasie wymagane będzie wykupienie abonamentu. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Przedłużenie abonamentu.

KOSZTY

Czy usługi OnStar są płatne?

Po zakupie samochodu wyposażonego w OnStar i zarejestrowaniu się w systemie, korzystasz z usług OnStar za darmo przez okres 12 miesięcy (nie dotyczy internetowego punktu dostępu hotspot Wi-Fi, funkcji obecnie niedostępnej w Polsce). Po tym czasie wymagane będzie wykupienie abonamentu. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Przedłużenie abonamentu.

 

Czy mogę przetestować OnStar bez opłat?
Tak, przez pierwsze 12 miesięcy korzystasz z systemu OnStar za darmo. Funkcjonalność internetowego punktu dostępu hotspot Wi-Fi jest dostępna już od dnia premiery w wybranych krajach Europy, w pozostałych będzie sukcesywnie wprowadzana w późniejszych terminach. Korzystanie z usług OnStar po upływie pierwszego roku darmowego użytkowania podlega opłacie abonamentowej, a pakiet usług w ramach abonamentu może się różnić od pakietu dostępnego podczas pierwszego roku darmowego użytkowania.

 

Kiedy rozpoczyna się darmowy 12-miesięczny okres użytkowania OnStar?
W dniu odbioru samochodu, tak, jak gwarancja sprzedawcy na nowe auto.

 

Jaka będzie cena abonamentu OnStar po upływie darmowego 12-miesięcznego okresu użytkowania?
Ceny abonamentu OnStar dostępne są w zakładce Przedłużenie abonamentu. Ceny osobnego abonamentu za usługę hotspot Wi-Fi, obecnie niedostępną w Polsce, zostaną podane w terminie późniejszym.

 

Jaki jest koszt połączenia z opiekunem OnStar z samochodu?
Za takie połączenie nie jest naliczana dodatkowa opłata.

 

Czy za połączenie z opiekunem OnStar za granicą, OnStar obciąży mnie dodatkowymi kosztami?
Za połączenie z opiekunem OnStar wykonane z samochodu za pośrednictwem systemu OnStar nie poniesiesz dodatkowych kosztów.

PRZEDŁUŻENIE ABONAMENTU

W jaki sposób mogę przedłużyć abonament usług OnStar po zakończeniu darmowego okresu użytkowania?

Niezbędne informacje znajdziesz na www.opelonstar.pl w zakładce Przedłużenie Abonamentu.

PRYWATNOŚĆ

W jaki sposób Opel i General Motors dbają o zabezpieczenie pojazdów i systemów pokładowej łączności przed atakami hakerów i innymi zagrożeniami związanymi z cyberprzestępczością?

Bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas priorytetem, dlatego podejmujemy wielowymiarowe działania mające na celu zabezpieczenie pokładowych systemów łączności oraz monitorowanie i wykrywanie potencjalnych zagrożeń. Systemy łączności są projektowane z myślą o możliwości aktualizacji istniejących zabezpieczeń w celu dostosowania się do zmieniających się rodzajów zagrożeń związanych z cyberprzestępczością.

Bezpieczeństwo cyfrowe to kwestia istotna praktycznie dla każdej gałęzi przemysłu. General Motors w 2014 roku powołał Jeffa Massimillę na stanowisko Głównego Inspektora ds. Bezpieczeństwa Cyfrowego Produktu. Kieruje on zespołem ekspertów z wielu branż działających na rzecz bezpieczeństwa cyfrowego, ochrony danych osobowych i zminimalizowania ryzyka uzyskania nieautoryzowanego dostępu do pojazdów. W skład specjalistów współpracujących z General Motors wchodzą zarówno osoby badające potencjalne zagrożenia, jak też dostawcy rozwiązań i technologii w zakresie bezpieczeństwa, instytucje edukacyjne, a także organizacje przemysłu lotniczego i obronnego.

 

Do jakich danych osobowych ma dostęp OnStar i w jakim celu ich potrzebuje?
OnStar potrzebuje danych osobowych wyłącznie w celu dostarczania Ci usług, które subskrybujesz.

 

Czy mogę zastrzec wykorzystywanie moich danych przez OnStar?
OnStar nie przekazuje Twoich danych żadnym stronom trzecim bez Twojej zgody.

 

Czy system OnStar śledzi moje położenie?
Nie zawsze. Jeśli nie chcesz zdradzać swojej lokalizacji - naciśnij i przytrzymaj przycisk prywatności przez około 5 sekund. Kiedy zmienisz zdanie, ponownie naciśnij ten sam przycisk. OnStar może wyłączyć ten tryb niezależnie tylko w sytuacji awaryjnej, takiej jak zderzenie lub kradzież pojazdu.

 

Jakie dane gromadzi OnStar?
OnStar gromadzi tylko informacje niezbędne do świadczenia subskrybowanych usług, a więc: dane klienta - takie jak imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, dane bezpieczeństwa – numer PIN i dane osoby wyznaczonej do kontaktu w sytuacjach awaryjnych, dane o pojeździe – stan licznika, ciśnienia w oponach, poziom paliwa i żywotność oleju, dane diagnostyczne oraz dane o lokalizacji auta – w celu umożliwienia pobrania wskazówek dojazdu oraz pomocy w razie zdarzenia drogowego czy kradzieży pojazdu.

 

Czy mogę zdecydować, jakie dane przekazuję OnStar?
Tak. Podczas rejestracji poprosimy Cię o podanie podstawowych informacji niezbędnych do świadczenia usług zgodnie z prawem. Od Ciebie zależy, czy zdecydujesz się na udostępnienie dodatkowych informacji, takich jak dane osoby kontaktowej w razie nagłych wypadków.

 

Skąd mam wiedzieć, jakie dane gromadzi OnStar?
Podczas rejestracji usług OnStar otrzymasz szczegółowe informacje o tym, jakie dane są gromadzone i w jakim celu.

 

W jaki sposób moje dane są wykorzystywane?
Dane, które gromadzi OnStar, są wykorzystywane wyłącznie w celu świadczenia usług. Nigdy nie przekazujemy Twoich danych stronom trzecim bez Twojej zgody.

 

Czy dane są przesyłane do innych krajów?
Wszystkie dane pozyskane przez system OnStar, na przykład numer VIN Twojego auta, są przechowywane na naszych serwerach w Niemczech i nie zostaną przekazane poza Europę. Wybrane dane klienta mogą być przekazywane do USA w związku z płatnościami za usługi OnStar. W takim przypadku zostanie to wyraźnie zaznaczone w regulaminie i warunkach korzystania z systemu.

BEZPIECZEŃSTWO.

NAGŁE WYPADKI

Co zrobić, kiedy niechcący wcisnę czerwony przycisk SOS?

Czasami to się zdarza. Nie martw się – po prostu powiedz opiekunowi OnStar, że wcisnąłeś przycisk omyłkowo.

 

Co zrobić w razie wypadku w miejscu o ograniczonym zasięgu sieci GSM w telefonie?

Większa antena dachowa OnStar zapewnia znacznie lepszy odbiór sygnału w porównaniu z Twoim telefonem. Jednakże w przypadku całkowitego braku zasięgu usługi OnStar mogą nie być dostępne.

 

Czy za pośrednictwem OnStar mogę skorzystać z pomocy drogowej świadczonej przez firmy zewnętrzne?
Jeśli Twój Opel jest objęty ubezpieczeniem Opel Assistance, profesjonalna pomoc drogowa zostanie w razie potrzeby wysłana na miejsce zdarzenia. Nasi partnerzy mogą w najlepszy sposób zadbać o Twoją mobilność dzięki dokładnym informacjom o stanie pojazdu, a w razie potrzeby również o jego lokalizacji. Obecnie skorzystanie z usług pomocy drogowej świadczonych przez innych dostawców nie jest możliwe za pośrednictwem systemu OnStar.

 

Czy w ramach usług OnStar mogę skorzystać z pomocy typu assistance?

OnStar świadczy usługi pomocy w nagłych wypadkach w ramach ubezpieczenia Opel Assistance. Jeśli Twój Opel jest objęty ważnym ubezpieczeniem Opel Assistance, profesjonalna pomoc drogowa zostanie, w razie potrzeby, wysłana na miejsce zdarzenia. Obecnie skorzystanie z usług pomocy drogowej świadczonych przez innych dostawców nie jest możliwe za pośrednictwem systemu OnStar.

 

W jakiej sytuacji nagłego wypadku mogę uzyskać pomoc OnStar?

OnStar służy pomocą praktycznie w każdej sytuacji na drodze. Niezależnie od tego, czy jesteś uczestnikiem czy świadkiem zdarzenia drogowego, wystarczy wcisnąć przycisk SOS, aby uzyskać odpowiednie wsparcie.

 

Czy system OnStar jest dostępny tylko w sytuacjach zagrożenia?
Nie, OnStar to znacznie więcej niż tylko pomoc w przypadku zdarzeń drogowych. Możesz swobodnie połączyć się z opiekunem OnStar za pomocą niebieskiego przycisku lub aplikacji myOpel w smartfonie i poprosić o wskazanie drogi, zapytać o migającą kontrolkę na panelu wskaźników czy zdalnie zamknąć lub otworzyć auto. Służymy pomocą 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.

 

Czy OnStar działa w każdych warunkach?

OnStar korzysta z sieci bezprzewodowych oraz systemów lokalizacji satelitarnej. Mocna antena dachowa, będąca wyposażeniem standardowym systemu OnStar, może zapewnić lepszy odbiór sygnału, nawet gdy Twój telefon jest już poza zasięgiem. Jednakże w przypadku całkowitego braku zasięgu, usługi OnStar mogą nie być dostępne.

POMOC W PRZYPADKU KRADZIEŻY

Kto jest upoważniony do zablokowania zapłonu w moim aucie?

Po zgłoszeniu kradzieży auta, opiekun OnStar może zablokować zapłon.

ŁĄCZNOŚĆ.

WI-FI

Właśnie zamówiłem nowego Opla. Czy będę mógł korzystać z Wi-Fi?

Na chwilę obecną nie. Usługa będzie dostępna na rynku polskim w przyszłości.

 

W jaki sposób będę mógł połączyć się z hotspotem Wi-Fi?

W taki sam sposób, jak w przypadku innych sieci Wi-Fi. Naciśniesz przycisk prywatności, wybierzesz ustawienia Wi-Fi na ekranie systemu multimedialnego, na którym wyświetli się nazwa hotspotu i hasło. Wyszukasz dostępne sieci bezprzewodowe na swoim urządzeniu, wybierzesz hotspot pojazdu i wpiszesz hasło. Ustawienia Wi-Fi dostępne będą z poziomu aplikacji mobilnej lub komputera pokładowego. Usługa hotspota Wi-Fi jest obecnie niedostępna w Polsce.

 

Mam już dostęp do Internetu w ramach abonamentu na swoim smartfonie. Dlaczego mam w przyszłości płacić też za Wi-Fi w samochodzie?

Łączność Wi-Fi w systemie OnStar zapewni znacznie większą siłę sygnału dzięki antenie dachowej, a tym samym bardziej niezawodne połączenie. Ponadto hotspot, czyli punkt dostępowy w pojeździe, umożliwi podłączenie aż 7 urządzeń jednocześnie, więc Twoi pasażerowie również będą mogli korzystać z sieci. Usługa hotspota Wi-Fi jest obecnie niedostępna w Polsce.

 

Co z opłatami za roaming danych na terenie Unii Europejskiej?

Za roaming danych nie zostaniesz obciążony dodatkowymi kosztami. Sprawdź na www.opelonstar.pl listę krajów, w których usługi OnStar są dostępne. Usługa hotspota Wi-Fi jest obecnie niedostępna w Polsce.

 

Czy będę mógł wyłączyć hotspot Wi-Fi w samochodzie?

Tak, z poziomu aplikacji mobilnej myOpel lub swojego konta na portalu myOpel. Można też będzie zgłosić to opiekunowi OnStar. Usługa hotspota Wi-Fi jest obecnie niedostępna w Polsce.

APLIKACJA MOBILNA

Na jakich urządzeniach można korzystać z aplikacji mobilnej myOpel?

Aplikacja jest dostępna na urządzenia z systemem Android oraz iOS.

 

W jaki sposób pobrać i zainstalować aplikację mobilną myOpel?
Aby zainstalować ją na urządzeniu z systemem Android, należy pobrać ją ze sklepu Google Play. W przypadku systemu iOS – ze sklepu App Store.

OSOBISTY ASYSTENT.

REZERWACJA HOTELU

Jakie warunki należy spełnić, aby korzystać z tej usługi?

Użytkownik musi mieć skończone 18 lat i posiadać kartę kredytową.

 

Czy opiekun OnStar może dokonać rezerwacji w dowolnym hotelu?

Opiekun może dokonać rezerwacji dowolnego hotelu z oferty serwisu booking.com. W przypadku hoteli spoza bazy booking. com opiekun może przesłać adres do fabrycznego systemu nawigacji.

 

Czy opiekun może wykorzystać dane karty kredytowej zapisane na moim koncie usług OnStar?

Nie, dane karty kredytowej należy podać opiekunowi przed dokonaniem rezerwacji.

 

Czy opiekun OnStar może również anulować moją rezerwację?

Tak. Poinformuje Cię także o ewentualnych kosztach anulacji.

 

Czy otrzymam potwierdzenie dokonania rezerwacji lub jej anulowania?

Opiekun OnStar prześle na podany przez Ciebie e-mail potwierdzenie rezerwacji otrzymane z serwisu booking.com. W przypadku anulowania rezerwacji również otrzymasz potwierdzenie tej usługi. Na Twoją prośbę opiekun może przesłać adres hotelu bezpośrednio do fabrycznego systemu nawigacji w Twoim Oplu.

WYSZUKANIE PARKINGU

Jakiego rodzaju parkingi objęte są tą usługą?

Opiekun OnStar wyszukuje miejsca w parkingach garażowych oraz miejsca postojowe na ulicach, zgłoszone do serwisu Parkopedia.

 

Czy opiekun może zarezerwować dla mnie miejsce parkingowe?

Nie, opiekun OnStar może tylko wyszukać wolne miejsca parkingowe i powiadomić Cię o ich dostępności, godzinach otwarcia i cenach. Na Twoją prośbę opiekun prześle adres parkingu do fabrycznego systemu nawigacji w Twoim Oplu.

 

Czym różni się nowa usługa w ramach OnStar od tej dostępnej przez bazę ciekawych miejsc POI?
Opiekun korzysta z nowej bazy serwisu Parkopedia, która udostępnia dodatkowe informacje, takie jak godziny otwarcia, ceny czy dostępność wolnych miejsc.

DIAGNOSTYKA POJAZDU

Widzę migającą kontrolkę. Czy opiekun OnStar może sprawdzić, co jest tego przyczyną i doradzić, co należy zrobić?

Tak. Naciśnij niebieski przycisk usług w dowolnym momencie, a opiekun OnStar zdalnie dokona – nawet podczas jazdy – weryfikacji najważniejszych elementów Twojego auta.

POBIERANIE CELU PODRÓŻY

Mój Opel nie jest wyposażony w fabryczny system nawigacji. Czy mogę skorzystać z usługi Pobierania celu podróży?

Nie, funkcja ta wymaga fabrycznego systemu nawigacji Opla z odpowiednimi mapami.

 

Jak to działa?

Wciśnij przycisk usług i zapytaj o ciekawe miejsce lub konkretny adres. Opiekun OnStar prześle adres do fabrycznego systemu nawigacji w Twoim aucie. Po zakończeniu połączenia adres wyświetli się na ekranie. Wybierz go, a system nawigacji poprowadzi Cię do celu.