AdBlue

DBAŁOŚĆ O KLIENTA.

AdBlue.

Czy istnieją alternatywy dla technologii SCR?

Technologia SCR, selektywnej redukcji katalitycznej, jest najefektywniejszym rozwiązaniem umożliwiającym spełnienie surowych wymogów aktualnych norm emisji spalin. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie technologii BlueInjection (SCR Opla) w całej gamie silników wysokoprężnych już od 2018 roku. 

Czy mogę zamówić większy zbiornik AdBlue®

Nie. Dla każdego modelu istnieje tylko jeden rozmiar zbiornika optymalnie dostosowany do gabarytów i ograniczeń w zakresie masy pojazdu. 

Jak często muszę uzupełniać AdBlue®?

To zależy od kilku czynników, np. indywidualnego stylu jazdy, obciążenia pojazdu i silnika. 

 

Odpowiadając ogólnie możemy założyć, że samochodem z silnikiem Opla 2.0 CDTI przejedziesz około 4 000 km, a samochodem z silnikiem 1.6 CDTI nawet 6 500 km, zanim zbiornik ulegnie opróżnieniu.

 

Wskaźnik na komputerze pokładowym ostrzeże Cię, gdy poziom płynu obniży się do poziomu wymagającego uzupełnienia.

Skoro AdBlue® jest stosowany w pojazdach dostawczych, czy można go uzupełniać na stacjach dla samochodów ciężarowych? 

Nie zalecamy uzupełniania płynu za pomocą dystrybutorów AdBlue® znajdujących się na stacjach benzynowych, dedykowanych dla ciężarówek i autobusów. Ich przepustowość jest zbyt duża dla aut osobowych.

 

Ponadto, większość systemów dozowania jest aktywowanych za pomocą magnesowej wkładki we wlewie, która nie jest stosowana w samochodach osobowych Opla. 

 

W całej Europie powstaje jednak coraz więcej stacji paliw z dystrybutorami AdBlue® o mniejszej przepustowości, odpowiednimi dla samochodów osobowych. Uzupełnianie płynu w ten sposób jest równie proste i wygodne jak tankowanie oleju napędowego. 

Co się stanie, jeśli nie uzupełnię płynu AdBlue®?

Jeśli zbiornik AdBlue® jest pusty, samochód nie uruchomi się ponownie po wyłączeniu zapłonu. Nie jest to błąd, ale część koncepcji systemu.

 

System będzie wymagał pełnego uzupełnienia płynu przed ponownym uruchomieniem pojazdu.

Co to jest AdBlue®?

AdBlue® - zwany również płynem układu wydechowego diesla - jest bezwonnym, bezbarwnym, czystym i nietoksycznym płynem składającym się w 32,5% z mocznika i 67,5% z wody.

 

AdBlue® to głównie woda, a zatem zamarza w temperaturze -11°C (stężenie 32,5% jest najniższym punktem zamarzania roztworu wodnego mocznika). Aby pojazd mógł pracować w każdych warunkach, wszystkie zbiorniki AdBlue® posiadają grzałkę, która odmraża ilość płynu wystarczającą do zmniejszenia emisji tlenków azotu. 

Czym jest technologia "SCR"?

SCR oznacza selektywną redukcję katalityczną stosowaną do redukcji tlenków azotu (NOx) powstałych w procesie spalania w silnikach diesla. Proces ten opiera się na działaniu płynu AdBlue®, czyli 32,5% wodnego roztworu mocznika o wysokiej czystości, który wtryskiwany jest do układu wydechowego. 

 

Za sprawą wysokiej temperatury gazów spalinowych mocznik zamienia się w amoniak (NH3), pod wpływem którego tlenki azotu (NO oraz NO2) ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu (N2) i pary wodnej (H2O). 

Jaki jest koszt uzupełnienia AdBlue®

Cena uzależniona jest od producenta i miejsca zakupu.

Co należy zrobić w przypadku rozlania AdBlue® na karoserię lub ubranie? 

Jeśli niewielkie ilości AdBlue® dostaną się na karoserię, przetrzyj ją i w razie potrzeby spłucz wodą. W przypadku kontaktu AdBlue® z odzieżą lub dłońmi, wystarczy obfite opłukanie wodą. 

Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie i korzystaniu z AdBlue®?

Sprawdź znak towarowy AdBlue® oraz normy ISO 22241-1 i DIN 70070.

Zalecamy również stosowanie wyłącznie pojemników z bezpiecznym systemem dozowania (zazwyczaj w formie wkręcanego lejka). W ten sposób można zminimalizować ryzyko rozlania płynu. Zwróć uwagę na termin ważności AdBlue®.

Kto jest producentem AdBlue®

AdBlue® jest zastrzeżonym znakiem towarowym VDA, na który Opel posiada aktywną licencję. Płyn produkowany jest przez firmy chemiczne i tylko licencjonowani producenci i dystrybutorzy mogą wykorzystywać nazwę „AdBlue®”. 

Nie możesz znaleźć tego, czego szukasz?

Jeśli nadal potrzebujesz odpowiedzi, jesteśmy tu, by pomóc.
Kontakt z Działem Obsługi Klienta