Dowiedz się więcej o cyklu WLTP.
Bardziej przejrzyste i miarodajne wyniki spalania.
* Zgodnie z Rozporządzeniem WE 715/2007 i 692/2008, w cyklu mieszanym, na podstawie oficjalnych testów w warunkach laboratoryjnych. Wartości nie odnoszą się do konkretnego pojazdu ani nie są częścią konkretnej oferty. Służą wyłącznie w celach porównawczych.
** Dolna wartość określa najniższy wynik uzyskany w czterech fazach cyklu WLTP dla danego połączenia silnika i skrzyni biegów z najmniej energochłonnym wyposażeniem. Górna wartość określa najwyższy wynik uzyskany w czterech fazach cyklu WLTP dla danego połączenia silnika i skrzyni biegów z najbardziej energochłonnym wyposażeniem.
Cykl NEDC (New European Driving Cycle; ang. "nowy europejski cykl jazdy") jest aktualnie obowiązującą metodą pomiarów zgodnie z Rozporządzeniem WE 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz Rozporządzeniem Komisji WE 692/2008 i publikowanie uzyskanych w tym cyklu wyników jest wciąż obligatoryjne. Pomiary zużycia paliwa i emisji spalin w cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicle Test Procedure; ang. "światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich") są odpowiedzią na krytykę procedur pomiarowych w cyklu NEDC. Profil jazdy w cyku WLTP jest bliższy rzeczywistej eksploatacji pojazdu, a pomiary dokonywane są nie tylko dla poszczególnych wersji wyposażenia standardowego, ale również z uwzględnieniem wyposażenia dodatkowego.
Wyniki przedstawiają zakresy, które można opisać w następujący sposób: od najniższej wartości spośród czterech faz cyklu WLTP z najniższym zużyciem paliwa dla określonego połączenia silnika i skrzyni biegów, do najwyższej wartości spośród czterech faz cyklu WLTP z najwyższym zużyciem paliwa dla danego połączenia silnika i skrzyni biegów. Przedstawiony zakres zapewnia stosunkowo miarodajne informacje i ułatwia kierowcy oszacowanie dziennego zużycia paliwa.
Uwaga: wartości uzyskane w cyklu WLTP opierają się na ustandaryzowanych, jasno określonych procedurach laboratoryjnych.
Twoje korzyści.
WLTP | NEDC | |
---|---|---|
Temp. początkowa |
14°C | 20-30°C |
Czas trwania cyklu |
30 min | 20 min |
Czas postojów | 13% | 25% |
Prędkość | Średnia: 46.6 km/h Maksymalna: 131 km/h |
Średnia: 34 km/h Maksymalna: 121 km/h |
Wykorzystana moc |
Średnio: 7kW Maksymalnie: 47 kW |
Średnio: 4kW Maksymalnie: 34 kW |
Wpływ wyposażenia dodatkowego i klimatyzacji | Uwzględniany wpływ wyposażenia dodatkowego na masę, aerodynamikę i minimalny pobór energii przez urządzenia elektroniczne. Klimatyzacja nieuwzględniona. | Nieuwzględniany |
Bardziej miarodajne spalanie.
Nowy cykl WLTP uwzględnia sytuacje bardziej zbliżone do codziennych warunków eksploatacji niż w przypadku obowiązującego obecnie cyklu NEDC. W ten sposób możesz bardziej miarodajnie określić codzienne zużycie paliwa.
Cykl WLTP uwzględnia:
- Bardziej realistyczną dynamikę jazdy i panującą na zewnątrz temperaturę
- Pomiar na dłuższym dystansie
- Wyższe prędkości średnie i maksymalne
- Krótsze postoje
- Częstsze hamowanie i przyspieszanie.
Na czym polega cykl WLTP?
Na czym polega cykl WLTP?
Cykl WLTP składa się z kilku faz, które symulują najczęstsze profile jazdy kierowców na całym świecie.
Podczas gdy obecnie obowiązujący cykl NEDC określa wartości dla jazdy miejskiej, pozamiejskiej i mieszanej na podstawie teoretycznego profilu jazdy, cykl WLTP bazuje na "rzeczywistych" profilach zaczerpniętych z międzynarodowych badań statystycznych. Cykl WLTP podzielony jest na cztery części o różnych wartościach średniej prędkości: niska, średnia, wysoka i bardzo wysoka. Każda część uwzględnia zróżnicowane etapy jazdy, takie jak zatrzymywanie, hamowanie i przyspieszanie, które odzwierciedlają codzienne użytkowanie samochodu. Każda dostępna kombinacja silnika i skrzyni biegów jest testowana z wyposażeniem najmniej i najbardziej energochłonnym.
Opel jest obecnie w trakcie przeprowadzania pomiarów wszystkich modeli w cykly WLTP. Opublikowane wyniki określają zakres zużycia paliwa i emisji spalin dla każdego wariantu silnika i skrzyni biegów.
Uwaga: wartości uzyskane w cyklu WLTP opierają się na ustandardyzowanych, jasno określonych procedurach laboratoryjnych.
WIĘCEJ MNIEJ-
Na czym polega cykl WLTP?
Cykl WLTP składa się z kilku faz, które symulują najczęstsze profile jazdy kierowców na całym świecie.
Podczas gdy obecnie obowiązujący cykl NEDC określa wartości dla jazdy miejskiej, pozamiejskiej i mieszanej na podstawie teoretycznego profilu jazdy, cykl WLTP bazuje na "rzeczywistych" profilach zaczerpniętych z międzynarodowych badań statystycznych. Cykl WLTP podzielony jest na cztery części o różnych wartościach średniej prędkości: niska, średnia, wysoka i bardzo wysoka. Każda część uwzględnia zróżnicowane etapy jazdy, takie jak zatrzymywanie, hamowanie i przyspieszanie, które odzwierciedlają codzienne użytkowanie samochodu. Każda dostępna kombinacja silnika i skrzyni biegów jest testowana z wyposażeniem najmniej i najbardziej energochłonnym.
Opel jest obecnie w trakcie przeprowadzania pomiarów wszystkich modeli w cykly WLTP. Opublikowane wyniki określają zakres zużycia paliwa i emisji spalin dla każdego wariantu silnika i skrzyni biegów.
Uwaga: wartości uzyskane w cyklu WLTP opierają się na ustandardyzowanych, jasno określonych procedurach laboratoryjnych.
Pytania i odpowiedzi.
Dlaczego dane w cyklu NEDC są mało miarodajne?
Cykl NEDC (New European Driving Cycle; ang. "nowy europejski cykl jazdy") został wprowadzony w 1992 roku, jednak zarówno samochody, jak i sposób ich eksploatacji zmieniły się od tego czasu. Testy NDEC to sztuczne laboratoryjne pomiary, które mają na celu porównanie różnych pojazdów, ale nie odzwierciedlają rzeczywistego zużycia paliwa. W rezultacie dane wartości spalania w codziennej eksploatacji często odbiegają od oficjalnych danych. Dzieje się tak z kilku powodów:
- Teoretyczny profil jazdy nie odpowiada rzeczywistym profilom kierowców
- Niewystarczające przyspieszenie
- Nieuwzględnienie wysokich prędkości, np. na autostradach, przez co średnia prędkość jest zbyt niska
- Momenty zmiany biegów nie uwzględniają długości przełożeń i charakterystyki skrzyń biegów: są określane ogólnie na podstawie typu przekładni, więc np. są identyczne dla wszystkich samochodów ze skrzynią manualną
- Wyposażenie dodatkowe nie jest uwzględniane.
Co mierzy cykl NEDC?
Pomiary w cyklu NEDC obowiązują wszystkie pojazdy od 1992 roku. Procedura testowa bazuje na dość teoretycznym profilu jazdy i składa się z dwóch faz: pierwsza, 13 minutowa, symuluje jazdę w ruchu miejskim i obejmuje częste zwalnianie, zatrzymywanie i przyspieszanie. Druga faza symuluje jazdę pozamiejską z maksymalną prędkością 120 km/h.
Na czym polegają cztery etapy cyklu WLTP?
Aby dokonać bardziej miarodajnego i odpowiadającego rzeczywistości pomiaru spalania, cykl WLTP opiera się na prawdziwych profilach jazdy uzyskanych podczas międzynarodowych badań. Procedura testowa składa się z czterech faz, reprezentujących spotykane na całym świecie profile jazdy w jednym z czterech wariantów prędkości jazdy: niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka.
Czym różni się cykl NEDC od WLTP?
Od wprowadzenia procedury pomiarów NEDC w 1992 roku zmieniły się zarówno samochody, jak też styl jazdy kierowców. Dlatego nowy cykl WLTP został opracowany tak, aby lepiej odzwierciedlić rzeczywiste warunki użytkowania pojazdów, uwzględniając:
- Dłuższy czas trwania pomiaru (30 min vs 20 min)
- Krótsze postoje (13% vs 25%)
- Dłuższy dystans (ok. 23 km vs 11 km)
- Wyższe prędkości (maks. 130 km/h vs 120 km/h)
- Blisko 50% wyższe prędkości średnie
- Wyższe maksymalne przyspieszenie i większa liczba faz przyspieszania
- Około 20-30% większą moc silnika
- Bardziej realistyczne określenie oporów jazdy wpływających na zużycie paliwa
- Wpływ wyposażenia dodatkowego.
Wartości uzyskane w cyklu WLTP są porównywalnie miarodajne na całym świecie, natomiast wyniki NEDC obowiązują tylko w Europie.