Dla marki Opel Twoje bezpieczeństwo jest najważniejsze.

 

 

 

 

Dla marki Opel Twoje bezpieczeństwo jest najważniejsze.

Ważna informacja o akcji serwisowej dotyczącej poduszek powietrznych Takata

 
 
Niektóre poduszki powietrzne Takata zamontowane w pojazdach marki Opel zostały objęte akcją serwisową i stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Pod wpływem wysokiej temperatury i wilgotności może dojść do uszkodzenia generatora gazu poduszki powietrznej, co może skutkować jej wybuchem i poważnymi obrażeniami, a nawet śmiercią. Pojazdy o najwyższym ryzyku objęte są zakazem jazdy.  

 

Zweryfikuj numer identyfikacyjny pojazdu (VIN), aby sprawdzić, czy Twój samochód jest wyposażony w poduszki powietrzne Takata i czy jest objęty akcją serwisową. Jeśli tak, nie zwlekaj i jak najszybciej umów się na darmową naprawę.

 

Ta akcja serwisowa jest częścią globalnych działań mających na celu wycofanie wadliwych poduszek powietrznych Takata z ruchu drogowego. Opel podejmuje aktywne działania w celu ochrony kierowców i pasażerów poprzez zapewnienie niezbędnych napraw wszystkich pojazdów, których dotyczy problem.

 

Jeśli Twój pojazd jest wyposażony w poduszkę powietrzną Takata objętą akcją serwisową, postępuj zgodnie z instrukcjami, aby umówić się na wymianę poduszki powietrznej. Wszystkie naprawy w ramach akcji serwisowej są bezpłatne. 

 

Twoje bezpieczeństwo i spokój ducha pozostają dla nas najważniejsze. Podjęcie takiej interwencji już teraz pomoże zagwarantować, że Twój pojazd będzie nadal chronił Ciebie i Twoich bliskich podczas każdej podróży.

 
 
Modele, których dotyczy problem 

 

Aby zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta, akcja serwisowa będzie przeprowadzana etapami. 

 

Pojazdy narażone na największe ryzyko objęte są zakazem jazdy. Jeśli otrzymasz to ostrzeżenie, zaprzestań użytkowania pojazdu do czasu umówienia się na bezpłatną naprawę w autoryzowanym serwisie. 

 

Sprawdź numer VIN swojego pojazdu, aby ustalić, czy jest on wyposażony w poduszkę powietrzną Takata objętą akcją serwisową. 


Model 

 

W przypadku Opla problem dotyczy następujących modeli: Wersja (Rok 1, Rok 2).


Opel Astra

(03.01.2005-11.06.2014)

Opel Vectra

(04.07.2003-10.10.2008)

Opel Cascada

(08.05.2012-22.08.2018)

Opel Zafira

(25.02.2011-26.07.2016)

Opel Meriva

(05.02.2009-24.03.2017)

Opel Astra 10

(24.02.2009-23.08.2018)

Opel Mokka

(15.12.2011-06.06.2018)

Opel Signum

(16.02.2005-19.06.2008)


Chevrolet
 
Oprócz naszych modeli Opla, będziemy również wspierać klientów, którzy jeżdżą naszymi byłymi modelami marki Chevrolet. W szczególności dotyczy to następujących modeli: 

Chevrolet Aveo

26.01.2011 – 27.06.2016

Chevrolet Orlando

26.01.2011 – 27.06.2016

Chevrolet Cruze

02.12.2008 – 10.01.2017

Chevrolet Trax

12.11.2012 – 31.08.2015


Listę dealerów, z którymi można skontaktować się w celu umówienia wizyty, można znaleźć tutaj.

CO DALEJ?
Dbamy o Twoje bezpieczeństwo i współpracujemy z dealerami i mechanikami, aby zapewnić bezpieczne, bezpłatne naprawy w jak najkrótszym czasie. Nie ma znaczenia, czy Twój samochód którejś z marek Stellantis jest nowy, czy używany. Oto kroki, które możesz podjąć:

Często zadawane pytania
1. Dlaczego poduszka powietrzna w moim samochodzie została objęta akcją serwisową?
Generatory gazu w poduszkach powietrznych Takata objętych akcją serwisową mogą z czasem ulec degradacji i rozerwaniu podczas wypadku, wyrzucając ostre metalowe fragmenty, które mogą spowodować poważne obrażenia lub śmierć.
2. Gdzie znajdę VIN (numer nadwozia, numer identyfikacyjny pojazdu)?
Numer VIN jest podany w dokumentach rejestracyjnych pojazdu, polisie ubezpieczeniowej oraz umieszczony w kilku miejscach w samym pojeździe: z przodu bloku silnika pod maską; na desce rozdzielczej od wewnątrz, po stronie kierowcy; w przedniej części ramy (starsze samochody); na ościeżnicy drzwi kierowcy (miejsce widoczne po otwarciu drzwi).
3. Co spowodowało ten problem?
Substancje chemiczne zawarte w poduszkach powietrznych objętych akcją serwisową mogą z czasem ulegać degradacji, zwłaszcza w gorącym i wilgotnym klimacie. Może to spowodować wybuch poduszek powietrznych nawet przy niewielkich kolizjach i doprowadzić do poważnych obrażeń, a nawet śmierci.
4. Jakie działania zostaną przeprowadzone w ramach tej akcji serwisowej?  

Wszystkie naprawy w ramach akcji serwisowej dotyczącej poduszek powietrznych Takata są wykonywane szybko, bezpłatnie i w prosty sposób. 

 

Certyfikowany mechanik wymontuje wycofaną kasetę poduszki powietrznej i zastąpi ją nową. Opel pokryje koszty części i robocizny, jeśli naprawa zostanie wykonana w autoryzowanym serwisie lub w jednym z innych warsztatów, z których usług korzystamy.

5. Co mam zrobić w przypadku, gdy otrzymam ostrzeżenie o zakazie jazdy? 
Jeśli Twój pojazd objęty jest zakazem jazdy, natychmiast przestań go użytkować. W Twoim pojeździe występuje podwyższone ryzyko rozerwania poduszki powietrznej podczas wypadku. Naprawimy Twój samochód tak szybko, jak to możliwe, i wspólnie z Tobą ustalimy alternatywny środek transportu. W międzyczasie upewnij się, że pojazd nie jest używany i że wszystkie osoby mające do niego dostęp zostały poinformowane o zakazie jazdy. 
6. Z kim mogę się skontaktować, jeśli mam pytania? 
Aby uzyskać pomoc, możesz zadzwonić na naszą specjalną infolinię dostępną pod numerem 0080008251001 (dla klientów z Europy Wschodniej).
7. Czy muszę być właścicielem pojazdu, aby zgłosić się na bezpłatną naprawę? 
Każdy może dostarczyć pojazd do naprawy w ramach akcji serwisowej. Nie trzeba być właścicielem, przedstawiać dowodu własności ani żadnych dokumentów. 
Dealer może poprosić Cię o podanie danych kontaktowych, aby móc powiadomić Cię o ewentualnych akcjach serwisowych dotyczących Twojego pojazdu w przyszłości. Nie musisz podawać żadnych danych, których nie chcesz udostępniać, ale warto to zrobić, bo dzięki temu dealer będzie mógł przekazywać Ci bieżące informacje, które pozwolą Ci zadbać o bezpieczeństwo Twojego pojazdu.
8. Czy na wymianę poduszki powietrznej mogę udać się do pobliskiego warsztatu samochodowego? 
Aby skorzystać z bezpłatnych części i robocizny, o wykonanie naprawy musisz zwrócić się do autoryzowanego serwisu lub mechanika wskazanego przez dealera. Dealerzy oferują różne opcje naprawy, w tym naprawę u klienta w przypadku pojazdów objętych zakazem jazdy. 
9. Czy mogę skorzystać z bezpłatnej naprawy, nawet jeśli mój pojazd nie jest już objęty gwarancją? 
Tak, naprawy w ramach akcji serwisowej Takata są bezpłatne niezależnie od statusu gwarancji. Zasadniczo ta akcja serwisowa obejmuje głównie starsze modele marki Opel.