Nowy Opel Vivaro-e: „E” dla bezemisyjnych dostaw
28 kwietnia 2020
- Na „ostatnią milę” i dalej: do 230 lub 330 km zasięgu elektrycznego (WLTP1)
- Mocny: silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm
- Łatwy w obsłudze: różne opcje ładowania, płatność za pomocą aplikacji „Free2Move Services”
- Komfortowy: możliwość sprawdzenia aktualnego stanu naładowania lub zaprogramowania czasu ładowania za pomocą aplikacji „myOpel”
- Unikatowy: jedyny dostępny kompaktowy elektryczny samochód użytkowy dostępny „ex works” z opcjonalnym hakiem do przyczepy.
- Bezpieczeństwo dla profesjonalistów: systemy wspomagania kierowcy zwiększają ochronę
Rüsselsheim. Opel Vivaro-e jest pierwszym w pełni elektrycznym samochodem użytkowym niemieckiego producenta samochodów. Pojawia się na rynku właśnie w czasie kiedy bezemisyjna dostawa towarów i usług staje się koniecznością w wielu miejscach. Nowy Vivaro-e zasilany elektrycznym napędem akumulatorowym, dostępny w trzech długościach i z wieloma wariantami nadwozia, pozwala profesjonalistom cieszyć się bezkompromisową, bezemisyjną mobilnością „door-to-door” – znacznie wykraczającą poza tzw. „ostatnią milę”. Całkowicie nowy Opel Vivaro-e to w pełni funkcjonalny samochód dostawczy dla firm o najwyższych wymaganiach, które oczekują, że pojazdy elektryczne płynnie wpasują się w ich zoptymalizowane procesy działania. Przyjmowanie zamówień planowane jest od tego lata, a w ciągu roku mają zostać zrealizowane pierwsze dostawy. Vivaro-e jest produkowany w tym samym zakładzie, na tej samej linii produkcyjnej, co wersje z silnikami diesla.
„Nowy Opel Vivaro-e, jako pierwszy w pełni elektryczny lekki samochód użytkowy wprowadzony na rynek w segmencie średniej wielkości vanów (Van-D), o zasięgu do 330 kilometrów w cyklu WLTP, wyznacza standardy w zakresie łatwości obsługi, niezawodności i profesjonalizmu” – powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny marki Opel.
Podczas gdy Vivaro-e jest tak samo wszechstronne i elastyczne jak wszystkie inne wersje tego modelu, jego ładowność jest porównywalna z podobnymi samochodami dostawczymi z silnikami spalinowymi. Vivaro-e oferuje ładowność nawet 1275 kg, a więc prawie tak dużą, jak wersje z silnikiem spalinowym. Na przykład Furgon w rozmiarze Compact z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów, posiada maksymalną ładowność 1405 kg.
Vivaro-e jest również jedynym pojazdem elektrycznym producenta samochodów dostępnym „ex works” z opcjonalnym hakiem do przyczepy, który umożliwia maksymalny uciąg 1000 kg.
Klienci Vivaro-e mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami akumulatorów litowo-jonowych, w zależności od potrzeb: 75 kWh z zasięgiem do 330 km lub, w przypadku mniej intensywnego codziennego użytkowania pojazdu, 50kWh z zasięgiem do 230 km, obydwa mierzone zgodnie z cyklem testowym WLTP1. Akumulatory składają się odpowiednio z 27 i 18 modułów. Ponieważ od początku planowano elektryczną wersję, są one umieszczone pod przestrzenią ładunkową w taki sposób, aby nie ograniczały możliwości jej użytkowania.
Zaawansowany system hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania lub zwalniania, dodatkowo zwiększa wydajność.
Dzięki mocy 100kW (136 KM) i, pochodzącemu z napędu elektrycznego, momentowi obrotowemu 260 Nm, Vivaro-e oferuje wyższe osiągi niż większość elektrycznych pojazdów użytkowych. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosząca 130 km/h umożliwia jazdę z prędkością autostradową, przy jednoczesnym zachowaniu elektrycznego zasięgu. Akumulator umieszczony pod przestrzenią ładunkową dodatkowo obniża środek ciężkości, co korzystnie wpływa na pokonywanie zakrętów i odporność na boczne podmuchy wiatru Vivaro-e nawet przy pełnym obciążeniu, a jednocześnie przyczynia się do większej przyjemności z jazdy.
1 Zasięg określony zgodnie z metodologią badania procedury WLTP (R (WE) nr 715/2007, R (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zakres może się różnić w warunkach codziennej eksploatacji i zależy od różnych czynników, w szczególności od indywidualnego stylu jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej, stosowania ogrzewania i klimatyzacji oraz wstępnego nagrzewania.
2 Aplikacje, oferowane przez nie usługi oraz funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Aplikacja „Free2Move Services” wraz z funkcją „Charge My Car” nie jest obecnie dostępna na polskim rynku.