Nowy Opel Vivaro-e: „E” dla bezemisyjnych dostaw

28 kwietnia 2020

  • Na „ostatnią milę” i dalej: do 230 lub 330 km zasięgu elektrycznego (WLTP1)
  • Mocny: silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 260 Nm
  • Łatwy w obsłudze: różne opcje ładowania, płatność za pomocą aplikacji „Free2Move Services”
  • Komfortowy: możliwość sprawdzenia aktualnego stanu naładowania lub zaprogramowania czasu ładowania za pomocą aplikacji „myOpel”
  • Unikatowy: jedyny dostępny kompaktowy elektryczny samochód użytkowy dostępny „ex works” z opcjonalnym hakiem do przyczepy.
  • Bezpieczeństwo dla profesjonalistów: systemy wspomagania kierowcy zwiększają ochronę

Rüsselsheim.  Opel Vivaro-e jest pierwszym w pełni elektrycznym samochodem użytkowym niemieckiego producenta samochodów. Pojawia się na rynku właśnie w czasie kiedy bezemisyjna dostawa towarów i usług staje się koniecznością w wielu miejscach. Nowy Vivaro-e zasilany elektrycznym napędem akumulatorowym, dostępny w trzech długościach i z wieloma wariantami nadwozia, pozwala profesjonalistom cieszyć się bezkompromisową, bezemisyjną mobilnością „door-to-door” – znacznie wykraczającą poza tzw. „ostatnią milę”. Całkowicie nowy Opel Vivaro-e to w pełni funkcjonalny samochód dostawczy dla firm o najwyższych wymaganiach, które oczekują, że pojazdy elektryczne płynnie wpasują się w ich zoptymalizowane procesy działania. Przyjmowanie zamówień planowane jest od tego lata, a w ciągu roku mają zostać zrealizowane pierwsze dostawy. Vivaro-e jest produkowany w tym samym zakładzie, na tej samej linii produkcyjnej, co wersje z silnikami diesla.

 

„Nowy Opel Vivaro-e, jako pierwszy w pełni elektryczny lekki samochód użytkowy wprowadzony na rynek w segmencie średniej wielkości vanów (Van-D), o zasięgu do 330 kilometrów w cyklu WLTP, wyznacza standardy w zakresie łatwości obsługi, niezawodności i profesjonalizmu” – powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny marki Opel.

 

Podczas gdy Vivaro-e jest tak samo wszechstronne i elastyczne jak wszystkie inne wersje tego modelu, jego ładowność jest porównywalna z podobnymi samochodami dostawczymi z silnikami spalinowymi. Vivaro-e oferuje ładowność nawet 1275 kg, a więc prawie tak dużą, jak wersje z silnikiem spalinowym. Na przykład Furgon w rozmiarze Compact z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów, posiada maksymalną ładowność 1405 kg.

 

Vivaro-e jest również jedynym pojazdem elektrycznym producenta samochodów dostępnym „ex works” z opcjonalnym hakiem do przyczepy, który umożliwia maksymalny uciąg 1000 kg.

 

Klienci Vivaro-e mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami akumulatorów litowo-jonowych, w zależności od potrzeb: 75 kWh z zasięgiem do 330 km lub, w przypadku mniej intensywnego codziennego użytkowania pojazdu, 50kWh z zasięgiem do 230 km, obydwa mierzone zgodnie z cyklem testowym WLTP1. Akumulatory składają się odpowiednio z 27 i 18 modułów. Ponieważ od początku planowano elektryczną wersję, są one umieszczone pod przestrzenią ładunkową w taki sposób, aby nie ograniczały możliwości jej użytkowania.

 

Zaawansowany system hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną podczas hamowania lub zwalniania, dodatkowo zwiększa wydajność.

 

Dzięki mocy 100kW (136 KM) i, pochodzącemu z napędu elektrycznego, momentowi obrotowemu 260 Nm, Vivaro-e oferuje wyższe osiągi niż większość elektrycznych pojazdów użytkowych. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosząca 130 km/h umożliwia jazdę z prędkością autostradową, przy jednoczesnym zachowaniu elektrycznego zasięgu. Akumulator umieszczony pod przestrzenią ładunkową dodatkowo obniża środek ciężkości, co korzystnie wpływa na pokonywanie zakrętów i odporność na boczne podmuchy wiatru Vivaro-e nawet przy pełnym obciążeniu, a jednocześnie przyczynia się do większej przyjemności z jazdy.

1 Zasięg określony zgodnie z metodologią badania procedury WLTP (R (WE) nr 715/2007, R (UE) nr 2017/1151). Rzeczywisty zakres może się różnić w warunkach codziennej eksploatacji i zależy od różnych czynników, w szczególności od indywidualnego stylu jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej, stosowania ogrzewania i klimatyzacji oraz wstępnego nagrzewania.

2 Aplikacje, oferowane przez nie usługi oraz funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Aplikacja „Free2Move Services” wraz z funkcją „Charge My Car” nie jest obecnie dostępna na polskim rynku.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.