Szybki model flagowy: Opel Insignia GSi debiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli

9 stycznia 2020

  • Opel Insignia GSi z nowym najmocniejszym zespołem napędowym oraz napędem na wszystkie koła Twinster
  • Zamówienia na nową Insignię Grand Sport i Sports Tourer będzie można składać od lutego
  • Silniki nowej generacji zużywające do 18 procent mniej paliwa
  • System odłączania cylindrów, zawieszenie FlexRide i wlot powietrza z pełną aktywną żaluzją
  • Nowe reflektory pikselowe IntelliLux LED® i najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę

Rüsselsheim.  Światowa premiera nowego Opla Insignii odbędzie się na Salonie Motoryzacyjnym w Brukseli (9–19 stycznia). W Polsce zamówienia na samochód będą przyjmowane już od lutego. Po raz pierwszy, obok limuzyny Grand Sport i kombi Sports Tourer, w Brukseli pokazana zostanie także sportowa odmiana GSi o porywającej stylistyce. Przypominające kły pionowe wloty z przodu oraz dynamiczny przedni spojler sprawiają, że nie sposób pomylić jej z żadnym innym modelem. Insignia GSi debiutuje w nowym roku z nowym 2‑litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 169 kW (230 KM) i nową 9‑biegową automatyczną przekładnią, a także elektryczno-hydraulicznym układem wspomagania hamulców, mechatronicznym zawieszeniem FlexRide oraz napędem na cztery koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego (zużycie paliwa w wersji limuzyna wg NEDC1: 8,9 l/100 km w cyklu miejskim, 5,8 l/100 km poza miastem, 6,9 l/100 km w cyklu mieszanym przy emisji CO2 161 g/km; zużycie paliwa wg WLTP2: 8,5–8,3 l/100 km w cyklu mieszanym; 198–193 g/km CO2).

 

Zużycie paliwa niższe nawet o 18 procent: nowy Opel Insignia w szczytowej formie

 

Flagowy model niemieckiej marki z tradycjami debiutuje z nowo opracowanymi, wyjątkowo oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Do obniżenia zużycia paliwa i poprawy komfortu przyczyniają się także nowe skrzynie biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Nabywcy Insignii mają do wyboru sześciobiegową skrzynię manualną, szczególnie oszczędną przekładnię bezstopniową oraz 8‑ lub 9‑biegowe automaty. Nowa Insignia charakteryzuje się jeszcze lepszymi parametrami aerodynamicznymi dzięki pełnej aktywnej żaluzji przedniego wlotu powietrza. W porównaniu z poprzednią wersją modelu zużycie paliwa w cyklu NEDC jest niższe nawet o 18 procent, a najniższa emisja CO2 to zaledwie około 100 g/km. Nowa Insignia należy więc do najbardziej oszczędnych pod względem zużycia paliwa samochodów w swoim segmencie.

Projektanci Opla zadbali także o jeszcze wyższą jakość wnętrza samochodu. Ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR, oferujące wiele komfortowych funkcji, są teraz dostępne z różnymi wersjami tapicerki z tkaniny, skóry i alcantary. Dla ceniących komfort i klasyczną estetykę doskonałym wyborem będą wersje wyposażenia Elegance i Ultimate. Nowe fascynujące wersje Insignia GS Line i GSi przygotowano z myślą o entuzjastach dynamicznej jazdy.

 

Dostępne są także najnowocześniejsze systemy podnoszące bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę, w tym w nowe reflektory pikselowe IntelliLux LED®. Teraz składają się one łącznie z 168 segmentów LED — po 84 z każdej strony! Niezwykle wąskie reflektory zapewniają najlepszą widoczność i reagują jeszcze szybciej i precyzyjniej, bez oślepiania kierowców w pojazdach poprzedzających i nadjeżdżających z przeciwka.

„Jesteśmy dumni z naszego nowego flagowego modelu. Insignia wygląda fantastycznie, została wyposażona w najlepsze w swojej klasie rozwiązania techniczne, takie jak reflektory pikselowe IntelliLux LED®, oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne, adaptacyjne zawieszenie FlexRide oraz znakomite i komfortowe fotele. Najwyższą wersją modelu znów jest GSi, zapewniająca wrażenia z jazdy na miarę prawdziwego sportowego samochodu” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.

Limuzyna 1.4T 2.0T GSi 2.0T 1.5D
Moc (kW/KM) przy obr./min 107/145 przy 5000 147/200 przy 4500 169/230 przy 5000 90/122 przy 3250
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) 236 przy 1500–3500 350 przy 1500–4000 350 przy 1500–4000 300 przy 1750–2500
Norma emisji Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Przekładnia MT6 AT9 AT9 MT6
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km)
Cykl miejski 6,2–6,1 8,7 8,9 4,8–4,6
Cykl pozamiej. 4,6–4,3 5,1–4,8 5,8 3,5–3,3
Cykl mieszany 5,2–5,0 6,4–6,2 6,9 4,0–3,8
CO2 g/km 120–115 149–144 161 105–100
Wstępne wartości zużycia paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP2 (l/100 km)
l/100 km 6,2–5,8 7,6–7,3 8,5–8,3 4,9–4,6
CO2 g/km 144–135 176–171 198–193 130–121
Sports Tourer 1.4T 2.0T GSi 2.0T 1.5D
Moc (kW/KM) przy obr./min 107/145 przy 5000 147/200 przy 4500 169/230 przy 5000 90/122 przy 3250
Moment obrotowy (Nm przy obr./min) 236 przy 1500–3500 350 przy 1500–4000 350 przy 1500–4000 300 przy 1750–2500
Norma emisji Euro 6d Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Przekładnia MT6 AT9 AT9 MT6
Wstępne wartości zużycia paliwa wg NEDC1 (l/100 km)
Cykl miejski 6,2–6,1 8,7 8,9 4,9–4,8
Cykl pozamiej. 4,7–4,4 5,2–4,9 5,9 3,7–3,5
Cykl mieszany 5,3–5,0 6,5–6,3 7,0 4,2–4,0
CO2 g/km 122–117 151–146 163 111–105
Wstępne wartości zużycia paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP2 (l/100 km)
l/100 km 6,3–6,0 7,7–7,5 8,8–8,6 5,1–4,8
CO2 g/km 147–138 179–175 205–199 135–127

Reflektory pikselowe IntelliLux LED®: precyzja 168 segmentów LED

 

W nowym Oplu Insignii montowane są wyłącznie w pełni diodowe systemy oświetlenia, od wysoce efektywnych energetycznie reflektorów LED po nowe adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED®, liczące łącznie 168 elementów zamiast dotychczasowych 32. Wiązka świateł drogowych jest korygowana płynnie w ułamkach sekund przez dwa moduły sterujące — jeden z nich jest podłączony do przedniej kamery, a drugi znajduje się w reflektorze. Duża liczba reagujących na każdy sygnał elementów LED umożliwia płynną adaptację snopa światła. Oświetlony obszar jest większy niż dotychczas, a pojazdy poprzedzające lub nadjeżdżające z przeciwka są z niego precyzyjniej „wycinane”. Dzięki temu widoczność jest optymalna w każdej sytuacji, bez oślepiania innych użytkowników drogi.

 

W najnowszej wersji reflektorów IntelliLux LED® Opel udoskonalił tryb autostradowy. Na zakrętach w lewo reflektory oświetlają więcej przestrzeni po lewej stronie, aby kierowca mógł łatwiej zauważyć przydrożne oznakowanie. Na zakrętach w prawo wiązka światła sięgająca dalej w tym samym kierunku nie oślepia kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Poszczególne funkcje świateł ułatwiają pokonywanie zakrętów, jazdę przy złej pogodzie, w obszarze zabudowanym i poza nim oraz na autostradzie. Zoptymalizowano także sposób działania świateł w czasie manewrowania na parkingu.

 

Najnowocześniejsze opcje łączności i systemy wspomagające kierowcę

 

Jak przystało na model flagowy, Insignia jest wyposażona w pełen zestaw systemów wspomagających kierowcę oraz systemy multimedialne w różnych wariantach. Nowa cyfrowa kamera cofania poprawia widoczność do tyłu. Bezpieczeństwo przy cofaniu na parkingu może zwiększyć także opcjonalny system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Dodatkową pomoc kierowcy zapewniają między innymi system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcjami hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych, asystent pasa ruchu, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, zaawansowany asystent parkowania i wyświetlacz projekcyjny. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odstęp od pojazdu poprzedzającego, sterując hamowaniem i przyspieszaniem. W Insignii z automatyczną skrzynią biegów system wykorzystujący radar może całkowicie zahamować samochód i wznowić jazdę zgodnie z tempem poruszania się pojazdu poprzedzającego w korku ulicznym.

 

Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto są dostępne w wersjach Multimedia, Multimedia Navi oraz Multimedia Navi Pro. Najwyższa wersja systemu oferuje liczne usługi nawigacji opartej na połączeniu z Internetem, takie jak m.in. bieżące informacje o utrudnieniach na drodze oraz „Navigation online”, czyli rozwiązanie pozwalające szybciej wykryć i ominąć miejsca, w których ruch jest spowolniony. Ładowarka indukcyjna umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych smartfonów.  W przypadku zadziałania napinaczy pasów bezpieczeństwa lub poduszek powietrznych samochód wyposażony w moduł e‑Call automatycznie nawiązuje połączenie ze służbami ratowniczymi. Pomoc można także błyskawicznie wezwać, naciskając czerwony przycisk.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

1 Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.

2 Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP [rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151]. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.