Nowy wzór: trzecia generacja Opla Vivaro

23 stycznia 2019

  • Typowy Vivaro: funkcjonalny i oszczędny — przyjmowanie zamówień rozpocznie się od lutego w Niemczech
  • Na miarę potrzeb: długość od 4,60 do 5,30 m; wysokość większości wersji tylko 1,90 m
  • Mocny: ładowność do 1400 kg, uciąg do 2500 kg i 6,6 m3 przestrzeni ładunkowej
  • Zaawansowany: szeroka gama systemów wspomagających kierowcę oraz elektrycznie przesuwane drzwi boczne
  • Do ciężkiej pracy: pakiet budowlany i responsywny system optymalizacji trakcji IntelliGrip
  • Mobilne biuro: multimedia, łączność i nawigacja z wybranymi informacjami podawanymi na bieżąco
  • Atrakcyjna oferta: Opel kontynuuje ofensywę w segmencie lekkich pojazdów użytkowych
  • Opel stawia na elektryczność: nowy Vivaro z napędem akumulatorowym w 2020 roku
  • Gotowy na przyszłość: nowy Vivaro doskonałym partnerem profesjonalistów

Rüsselsheim. Szybki rozwój rynku średnich samochodów dostawczych nabiera jeszcze większego tempa wraz z pojawieniem się trzeciej generacji Opla Vivaro. Model oferowany od 2001 roku i wyprodukowany dotychczas w liczbie około miliona egzemplarzy cieszy się solidną renomą jako samochód dostawczy lub biuro na czterech kołach. Nowy Vivaro, wyposażony w liczne innowacyjne technologie i dostępny w kilku wariantach różniących się długością nadwozia, zaspokoi zróżnicowane potrzeby użytkowników. W przyszłości Opel będzie odpowiedzialny globalnie za projektowanie lekkich pojazdów użytkowych dla całej Grupy PSA.

 

Pierwsze egzemplarze najnowszego Opla Vivaro pojawią się u Dealerów pod koniec lata, ale zamówienia można będzie składać już od lutego 2019 roku. Model oparty na najnowocześniejszej platformie będzie dostępny w kilku wariantach nadwoziowych dostosowanych do potrzeb klientów — jako furgon, furgon z kabiną załogową do 6 osób, kombi oraz platforma do zabudowy. Po raz pierwszy Vivaro będzie oferowany w trzech, a nie dwóch długościach nadwozia (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). Przy maksymalnej pojemności przestrzeni ładunkowej do 6,6 m3 Nowy Vivaro może pochwalić się ładownością do 1 400 kilogramów, czyli o 200 kg więcej w porównaniu z poprzednikiem. O pół tony wzrosła dopuszczalna masa holowanej przyczepy, która obecnie wynosi 2 500 kilogramów. Umiarkowana pozostała jedynie wysokość — 1,90 m w większości wersji. Nowy Vivaro może zatem swobodnie parkować na podziemnych lub zadaszonych parkingach przy centrach handlowych, co ułatwia na przykład załadunek i rozładunek towaru.

 

Stabilność i bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni — błocie, piasku lub śniegu — zagwarantuje opcjonalny responsywny układ kontroli trakcji IntelliGrip. Wyższy prześwit i osłony podwozia będą dostępne w opcjonalnym Pakiecie Budowlanym. Od samego początku klienci będą mogli również zamówić wersję z napędem 4x4 firmy Dangel, certyfikowanego partnera Opla.

 

Wygodny dostęp do wnętrza zapewniają szerokie drzwi tylne oraz przesuwane drzwi boczne. Szczególnie praktyczne są, oferowane po raz pierwszy w Vivaro, drzwi boczne sterowane automatycznie, aktywowane ruchem stopy. W Vivaro o długości nadwozia 5,30 m można będzie przewozić przedmioty o długości do 4,02 m dzięki otwieranej przegrodzie FlexCargo w przednim fotelu pasażera.

 

W środku kierowca i pasażerowie poczują się jak w samochodzie osobowym. Komfortowemu prowadzeniu pojazdu sprzyjają takie rozwiązania, jak wyświetlacz projekcyjny kierowcy (HUD), kamera cofania z obiektywem o kącie widzenia 180°, układ ostrzegania przed kolizją (FCA), system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) czy tempomat. Siedząc w ergonomicznie umiejscowionym fotelu kierowca ma ułatwiony dostęp do najważniejszych funkcji na wyciągnięcie ręki i zapewnioną dobrą widoczność. Korzysta również z licznych opcji łączności i rozrywki dostarczanych przez najnowocześniejsze systemy multimedialne.

 

Wprowadzając Nowego Vivaro, Opel kontynuuje realizację strategicznego planu PACE!, zakładającego inwestycje w rozwijające się segmenty rynku wielkoseryjnych modeli. Już w 2020 roku oferta zespołów napędowych zostanie poszerzona o w pełni elektryczną wersję z zasilaniem akumulatorowym. Opel rozpocznie tym samym elektryfikację swojej oferty lekkich pojazdów użytkowych.

Trzy długości nadwozia, przegroda FlexCargo: elastyczny i inteligentny Vivaro

Grupa PSA jest liderem europejskiego rynku lekkich pojazdów użytkowych. Dzięki wspólnej platformie Nowy Opel Vivaro jest oferowany w trzech długościach nadwozia. Najbardziej kompaktowy model o długości 4,60 m wypełnia lukę między najmniejszymi i większymi lekkimi samochodami dostawczymi, a średnica zawracania wynosząca tylko 11,3 m gwarantuje dużą zwrotność. Już w tej wersji pojemność przestrzeni ładunkowej udostępnia 4,6 m3, a praktyczna przegroda FlexCargo za fotelem pasażera z przodu pozwala powiększyć ją do 5,1 m3, umożliwiając przewożenie przedmiotów o długości nie 2,16 ale do 3,32 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o wydłużonym nadwoziu 4,95 m i 5,30 m wynosi odpowiednio 5,8 oraz 6,6 m3. Do Vivaro z powodzeniem zmieszczą się zatem drabiny czy deski o długości do 3,67 lub 4,02 m, a drobniejsze przedmioty można schować w licznych schowkach rozmieszczonych w całym kokpicie.

 

Vivaro nowej generacji, mogący holować przyczepę o masie do 2500 kg, jest nie tylko uniwersalnym transporterem — błyskawicznie można go zamienić w mobilne biuro. Wystarczy złożyć oparcie środkowego fotela z przodu, tworząc podręczny stolik na dokumenty, notebooka czy tablet.

 

Funkcjonalność przejawia się także w tym, jak rozwiązano dostęp do wnętrza pojazdu. Chcąc skorzystać z bocznych drzwi przesuwanych, wystarczy odpowiedni ruch stopą, aby drzwi otworzyły się automatycznie (przesuwane boczne drzwi sterowane czujnikami są oferowane po raz pierwszy w nowej generacji modelu).

Pełne wyposażenie: najnowocześniejsze technologie i systemy wspomagające kierowcę

Za komfort kierowcy odpowiadają między innymi wielokierunkowa regulacja foteli (także elektryczna), podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz podłokietnik. Liczne systemy wspomagające kierowcę zapewniają równie wysoki poziom bezpieczeństwa.

 

Vivaro może być wyposażony w wyświetlacz projekcyjny kierowcy (HUD) — unikatowe rozwiązanie w tym segmencie, prezentujący najważniejsze dane o pojeździe na linii wzroku kierowcy. Gama inteligentnych systemów działających w oparciu o przednią kamerę i czujniki radarowe obejmuje między innymi:

  • układ utrzymania na pasie ruchu (LKA),
  • układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR),
  • układ wykrywa zmęczenia kierowcy (DDS) – przypomina prowadzącemu o konieczności zrobienia przerwy po dwóch godzinach podróży,
  • adaptacyjny tempomat – koryguje prędkość jazdy z uwzględnieniem prędkości pojazdu poprzedzającego,
  • system ostrzegania przed kolizją (FCA);
  • układ automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) – pozwala uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.
 
W przednich i tylnych zderzakach Vivaro zamontowano ultradźwiękowe czujniki. Ich zadaniem jest wykrywanie przeszkód przy parkowaniu oraz monitorowanie martwego pola. W zależności od wersji wyposażenia samochodu obraz z kamery cofania jest wyświetlany w lusterku wewnętrznym lub na 7-calowym ekranie systemu multimedialnego.
 
Systemy multimedialne wyposażone są w duże, 7-calowe ekrany dotykowe i współpracują z funkcjami projekcji interfejsu smartfona Apple CarPlay TM i Android Auto TM. Najbardziej zaawansowany system oferuje dodatkowo fabryczną nawigację z mapami Europy w widoku 3D.
 
Atuty nowego Vivaro to nie tylko zdolności transportowe oraz technologie zapożyczone z samochodów osobowych. Najnowocześniejsze silniki i płynnie działające skrzynie biegów, w tym 8-biegowa przekładnia automatyczna, poprawiają efektywność i komfort eksploatacji, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza na rynku flotowym. Wydłużenie okresów międzyprzeglądowych nawet do 50 000 km również obniża koszty użytkowania. Wysokie umiejscowienie reflektorów oraz wysokość nadwozia nieprzekraczająca 1,90 m w większości wersji ograniczają ryzyko uszkodzeń, na przykład przy parkowaniu. Wszystkie te cechy sprawiają, że nowa generacja Vivaro jest jednym z najbardziej ekonomicznych przedstawicieli swojego segmentu.
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.