- Bezemisyjny furgon: pierwsze w pełni elektryczne Vivaro‑e zostaną dostarczone już w tym roku
- Akumulatory do wyboru: 50 kWh i 75 kWh na maksymalnie 230 lub 330 km zasięgu (WLTP1)
- Szeroka oferta wersji: trzy długości, liczne opcje i różne odmiany nadwozia
- Dobre osiągi: silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), generujący 260 Nm momentu obrotowego
- Łatwa obsługa: różne opcje ładowania
- Komfort: sprawdzanie stanu naładowania lub programowanie czasu ładowania akumulatorów w aplikacji „myOpel”
- Bezpieczeństwo dla profesjonalistów: systemy wspomagające prowadzenie pojazdu chronią kierowcę
Uniwersalny samochód z zasilaniem akumulatorowym: różne wersje, do 6,6 m3 przestrzeni ładunkowej
Opel dostosował Vivaro‑e do różnych potrzeb klientów. Samochodem można przewieźć do 1275 kg ładunku, a dopuszczalna masa całkowita wynosi od 2800 do 3100 kg. Najkrótsza wersja Compact o długości 4,60 m wypełnia lukę między najmniejszymi i większymi samochodami dostawczymi. Przy średnicy zawracania wynoszącej tylko 11,8 m Vivaro‑e jest też bardzo zwrotny.
W egzemplarzach z praktycznym otworem na długie przedmioty FlexCargo, umieszczonym w przegrodzie za kabiną, dostępna przestrzeń ładunkowa w wersji Compact wzrasta z 4,6 do 5,1 m3. Samochodem można wówczas przewozić przedmioty o długości do 3,23 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o długości 4,95 m (Long) i 5,30 m (Extra Long) wynosi odpowiednio 5,8 oraz 6,6 m3. Bez problemu zmieszczą się tam drabiny lub płyty o długości 3,58 lub 3,93 m, a w licznych schowkach w kabinie (standardowo z przyciskiem elektrycznie sterowanego hamulca postojowego) nie zabraknie miejsca na mnóstwo drobnych przedmiotów.
Szerokie drzwi tylne oraz przesuwane drzwi boczne w Vivaro‑e zapewniają łatwy dostęp do przedziału towarowego i pasażerskiego. Szczególnie praktycznym rozwiązaniem są elektrycznie przesuwane drzwi boczne, które można otworzyć z zewnątrz, wykonując odpowiedni ruch stopą.
Mnogość systemów wspomagających prowadzenie pojazdu: od automatycznego hamowania awaryjnego po wykrywanie zmęczenia kierowcy
Podobnie jak wersje z silnikami spalinowymi Vivaro‑e oferuje wyjątkowo szeroki zestaw systemów wspomagających kierowcę, które podnoszą poziom bezpieczeństwa profesjonalnych użytkowników auta. Dostępne są między innymi: wyświetlacz projekcyjny (head-up), asystent pasa ruchu, rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych, system wykrywający zmęczenie kierowcy, system ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający oraz system automatycznego hamowania awaryjnego.
Zadaniem ultradźwiękowych czujników w przednim i tylnym zderzaku jest wykrywanie przeszkód przy parkowaniu oraz monitorowanie martwego pola. W zależności od wersji samochód może być wyposażony w kamerę cofania obejmującą kąt 180 stopni, z której obraz jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie dotykowym.
Ten sam ekran współpracuje z systemami Multimedia i Multimedia Navi. Obydwa systemy można zintegrować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto.
Opel dostosował Vivaro‑e do różnych potrzeb klientów. Samochodem można przewieźć do 1275 kg ładunku, a dopuszczalna masa całkowita wynosi od 2800 do 3100 kg. Najkrótsza wersja Compact o długości 4,60 m wypełnia lukę między najmniejszymi i większymi samochodami dostawczymi. Przy średnicy zawracania wynoszącej tylko 11,8 m Vivaro‑e jest też bardzo zwrotny.
W egzemplarzach z praktycznym otworem na długie przedmioty FlexCargo, umieszczonym w przegrodzie za kabiną, dostępna przestrzeń ładunkowa w wersji Compact wzrasta z 4,6 do 5,1 m3. Samochodem można wówczas przewozić przedmioty o długości do 3,23 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o długości 4,95 m (Long) i 5,30 m (Extra Long) wynosi odpowiednio 5,8 oraz 6,6 m3. Bez problemu zmieszczą się tam drabiny lub płyty o długości 3,58 lub 3,93 m, a w licznych schowkach w kabinie (standardowo z przyciskiem elektrycznie sterowanego hamulca postojowego) nie zabraknie miejsca na mnóstwo drobnych przedmiotów.
Szerokie drzwi tylne oraz przesuwane drzwi boczne w Vivaro‑e zapewniają łatwy dostęp do przedziału towarowego i pasażerskiego. Szczególnie praktycznym rozwiązaniem są elektrycznie przesuwane drzwi boczne, które można otworzyć z zewnątrz, wykonując odpowiedni ruch stopą.
Mnogość systemów wspomagających prowadzenie pojazdu: od automatycznego hamowania awaryjnego po wykrywanie zmęczenia kierowcy
Podobnie jak wersje z silnikami spalinowymi Vivaro‑e oferuje wyjątkowo szeroki zestaw systemów wspomagających kierowcę, które podnoszą poziom bezpieczeństwa profesjonalnych użytkowników auta. Dostępne są między innymi: wyświetlacz projekcyjny (head-up), asystent pasa ruchu, rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych, system wykrywający zmęczenie kierowcy, system ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający oraz system automatycznego hamowania awaryjnego.
Zadaniem ultradźwiękowych czujników w przednim i tylnym zderzaku jest wykrywanie przeszkód przy parkowaniu oraz monitorowanie martwego pola. W zależności od wersji samochód może być wyposażony w kamerę cofania obejmującą kąt 180 stopni, z której obraz jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie dotykowym.
Ten sam ekran współpracuje z systemami Multimedia i Multimedia Navi. Obydwa systemy można zintegrować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto.