SKIP TO CONTENT

Nowy Opel Movano: wysoki poziom bezpieczeństwa i funkcjonalności oraz kompleksowa łączność

15 maja 2019

  • Bezpieczeństwo przede wszystkim: ostrzeżenie o pojazdach w martwym polu, tylna kamera, asystent jazdy przy bocznym wietrze, ostrzeżenie przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu
  • Pełna łączność: Navi 50 IntelliLink Pro z Apple CarPlay i Android Auto
  • Uniwersalny: cztery długości nadwozia, trzy wysokości i ponad 150 fabrycznych wariantów
  • Mobilne biuro: pomysłowe schowki, w tym szuflada FlexTray w desce rozdzielczej
  • Atrakcyjny wygląd: typowa estetyka Opla ze światłami do jazdy dziennej LED zintegrowanymi z przednimi reflektorami
  • Same nowości: najmłodsza na rynku gama lekkich pojazdów użytkowych, obejmująca modele Movano, Vivaro i Combo Carg

 

Rüsselsheim. Nowy Opel Movano jest jeszcze nowocześniejszy i bardziej przyjazny dla użytkownika. Nowa stylistyka przodu wyraźnie świadczy o przynależności Movano do rodziny Opla. Liczne systemy i technologie wspomagające kierowcę ułatwiają pracę, podnoszą bezpieczeństwo i zwiększają przyjemność prowadzenia. Jednym z takich rozwiązań jest kamera „Rear Vision”, dzięki której kierowca ma zawsze dobrą widoczność do tyłu. Ostrzeżenie o pojazdach w martwym polu oraz system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu zwiększają bezpieczeństwo także innych uczestników ruchu. Na uwagę zasługuje też atrakcyjna oferta opcji łączności i systemów multimedialnych z szybko reagującym 7‑calowym ekranem dotykowym. Systemy te są kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. W samochodzie zamontowano ładowarkę indukcyjną umożliwiającą bezprzewodowe ładowanie smartfonów. Movano to duży lekki samochód użytkowy w ofercie Opla. Wraz z nowym Vivaro i Combo Cargo tworzy on najmłodszą gamę samochodów z tego segmentu na rynku.

 

Kokpit nowego Movano jest urządzony jak nowoczesne mobilne biuro. W 22 schowkach, kieszeniach i przegródkach jest mnóstwo miejsca na drobiazgi niezbędne w codziennej pracy. Duże ułatwienie stanowi przemyślana konstrukcja schowków, takich jak 10,5‑litrowa szuflada FlexTray w desce rozdzielczej. Fotel kierowcy zawieszony na pneumatycznych amortyzatorach zapewnia komfort podróżowania.

 

Podobnie jak poprzednio, nowy Movano furgon jest dostępny w czterech długościach i trzech wysokościach. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi do 4,5 tony przy kubaturze przestrzeni ładunkowej do 17 metrów sześciennych. Fabryczna oferta nadwozi i zabudów obejmuje aż 150 wariantów. W zależności od wersji Movano może przewozić nawet pięć europalet. Samochód zaspokoi więc niemal każde potrzeby potencjalnych klientów. Dzięki nowym uchwytom na ściankach bocznych i oświetleniu LED przedział ładunkowy jest jeszcze bardziej funkcjonalny.

 

„Nowy Movano jest idealnym towarzyszem pracy i świetnym samochodem dla kierowców wykorzystujących go w celach komercyjnych. Dlatego nasi projektanci skoncentrowali się na dalszej optymalizacji pojazdu pod kątem jego wysokiej efektywności. Przejawia się to obecnością licznych systemów i technologii wspomagających kierowcę, udoskonaloną ergonomią oraz obfitością miejsc do przechowywania” — powiedział Tobias Stöver, dyrektor ds. lekkich pojazdów użytkowych w firmie Opel. „Movano stanowi konsekwentną kontynuację wdrażania naszej strategii wzrostu w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Wraz z niedawno zaprezentowanym Vivaro oraz cieszącym się powodzeniem Combo Cargo zaoferujemy najmłodsze portfolio lekkich pojazdów użytkowych na rynku, pozycjonujące nas jeszcze skuteczniej, jako niezawodną i dostępną dla wszystkich niemiecką markę w tym segmencie”.

 

Nowy Movano wyróżnia się wyrazistym przodem. Pośrodku nowego, dużego i głęboko osadzonego grilla widnieje logo Opla z charakterystyczną błyskawicą. Listwy z motywem skrzydła łączą logo z diodowymi światłami do jazdy dziennej, zintegrowanymi z przednimi reflektorami. Nowy Movano jest więc natychmiast rozpoznawalny jako przedstawiciel marki Opel.

 

170 000 sprzedanych egzemplarzy zapewnia Movano status bestsellera w segmencie vanów klasy E. Od dwóch lat utrzymuje się on w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli w swojej klasie. Co roku klienci kupują 20 do 25 tysięcy sztuk Movano, a od 2013 roku sprzedaż modelu wzrosła nawet o 40 procent. Nowy, mocniejszy, wydajniejszy i bardziej praktyczny Movano podkreśla znaczenie strategii wzrostu marki Opel w segmencie lekkich pojazdów użytkowych, która stanowi część strategicznego planu PACE! zakładającego osiągnięcie trwałej rentowności.

Wysoki poziom bezpieczeństwa: asystent jazdy przy bocznym wietrze, ostrzeganie o obecności pojazdów w martwym polu, tylna kamera

Liczne systemy wspomagające kierowcę, dostępne po raz pierwszy w Movano i nieoferowane przez konkurencję, sprawiają, że jazda jest nie tylko bardziej relaksująca, ale przede wszystkim bezpieczniejsza. Optymalną widoczność w każdym kierunku zapewnia system ostrzegający przed obecnością pojazdów w martwym polu oraz tylna kamera „Rear Vision”. Specjalna kamera, znana już z Combo, umożliwia kierowcy Movano obserwację strefy za pojazdem. System ten przydaje się szczególnie w furgonach z pełną przegrodą między kokpitem a przedziałem ładunkowym, gdyż kierowca nie musi polegać wyłącznie na lusterkach bocznych. Obraz z kamery jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie. Po włączeniu wstecznego biegu widok z kamery „Rear Vision” jest zastępowany obrazem ze zwykłej kamery cofania. Nowy system kamer będzie dostępny wraz z przednimi i tylnymi czujnikami parkowania w pakiecie „Easy Park & Sight”.

 

System ostrzegania o pojazdach w martwym polu zapobiega wypadkom z udziałem innych uczestników ruchu, na przykład rowerzystów. Ultradźwiękowe czujniki rozpoznają obecność poruszających się obiektów, takich jak rowery czy motorowery, których zazwyczaj nie widać z kokpitu. Wykrycie obiektu w martwym polu jest sygnalizowane zapaleniem się kontrolki LED w bocznym lusterku z odpowiednej strony pojazdu. Kontrolka zaczyna migać, jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz po tej stronie.

 

System ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu uaktywniasię przy prędkości powyżej 30 km/h. Wykrycie niezamierzonego przemieszczania się na sąsiedni pas ruchu jest sygnalizowane alarmem akustycznym i zapaleniem się kontrolki ostrzegawczej w zestawie wskaźników. Przednie i tylne czujniki parkowania ułatwiają ten manewr. Przy prędkości nieprzekraczającej 12 km/h ultradźwiękowe czujniki wykrywają przeszkody przed i za pojazdem, a system ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym i kontrolką w zestawie wskaźników. W samochodach z systemem multimedialnym obraz zza pojazdu jest wyświetlany na 7‑calowym ekranie.

 

Kolejnym ważnym systemem w nowym Movano jest asystent jazdy przy bocznym wietrze. Duże pojazdy dostawcze i furgony są podatne na podmuchy bocznego wiatru, zwłaszcza na mostach. W takich warunkach stanowiący wyposażenie standardowe asystent jazdy przy bocznym wietrze pomaga utrzymać panowanie nad pojazdem, aktywując ESP (kierowca jest o tym informowany ikoną wiatru na wyświetlaczu informacyjnym). Standardowe wyposażenie nowego Movano obejmuje także automatyczne wycieraczki przedniej szyby i asystenta świateł drogowych.

 

Liczne systemy wspomagające jazdę w nowym Movano zwiększają bezpieczeństwo podróżującej nim ekipy. Dzięki wielozakresowej regulacji fotela kierowca Movano czuje się wypoczęty nawet po długiej trasie. Opcjonalne fotele o podwyższonym komforcie dla kierowcy i pasażera mają regulację podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Kierowcy często pokonujący wyboiste trasy docenią pneumatyczne zawieszenie fotela. Użytkownik może regulować skalę amortyzacji według własnych preferencji.

Szeroki wybór: uniwersalny Movano

Movano jest dostępny w ponad 150 fabrycznych wersjach — od furgonów poprzez kabiny z podwoziem i platformą po wersje osobowe, skrzynie ładunkowe, wywrotki i zabudowy kontenerowe. Przestrzeń ładunkowa Movano w wersji furgon może mieć maksymalnie 4,38 m długości, 2,14 m wysokości oraz kubaturę do 17 m3. W zależności od wersji modelu dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 4,5 tony przy maksymalnej ładowności 2,4 tony. Movano świetnie sprawdza się także jako samochód holujący dzięki uciągowi do 3,5 tony.

 

Firma Opel stara się ułatwiać i uprzyjemniać życie swoim klientom. Nowy Movano oferuje więc szereg funkcji ułatwiających korzystanie z przedziału ładunkowego. Na słupkach B i D umieszczono nowe uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie, a oświetlenie LED poprawia widoczność w tylnej części furgonu. Szerokość bocznych drzwi pozwala na załadowanie europalety. W zależności od wersji do Movano zmieści się nawet pięć takich palet.

Doskonale skomunikowane stanowisko pracy na kołach: nowoczesne mobilne biuro

Dopracowany kokpit przypomina mobilne biuro. W nowym Movano wygospodarowano aż 22 opcjonalne miejsca do przechowywania o łącznej pojemności 104 litrów. Są to ergonomicznie rozmieszczone zamykane lub otwarte schowki, w tym kieszenie w drzwiach. Szczególnie praktyczna jest szuflada FlexTray w desce rozdzielczej od strony pasażera. Jej pojemność to nawet 10,5 litra. Można tam włożyć na przykład dokumenty w formacie A4 bez ich zginania.

Wyświetlacz systemu multimedialnego i nawigacji jest optymalnie zintegrowany z nowo zaprojektowaną deską rozdzielczą. W nowym Movano debiutuje system Navi 50 IntelliLink Pro. Najnowsza generacja tego systemu jest kompatybilna z Apple CarPlay i Android Auto, oferując doskonałą łączność. System działa szybciej w porównaniu z poprzednikiem, a pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 7 cali jest wygodny w obsłudze. Smartfon można połączyć z systemem przez Bluetooth lub USB. Nowością w Movano jest też bezprzewodowa ładowarka do telefonów.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

 

1Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP (rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151). Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.

2Zużycie paliwa i emisję CO2 podano jako wartości wstępne, ustalone zgodnie z procedurą testową WLTP, a poszczególne dane zostały przeliczone na wartości NEDC w celu umożliwienia porównania z innymi pojazdami, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 715/2007, rozporządzeniem (UE) nr 2017/1153 i rozporządzeniem (UE) nr 2017/1151. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.