Zasięg

Pomiar zasięgu.

Do niedawna zasięg samochodów z napędem elektrycznym mierzono zgodnie ze standardowym europejskim cyklem jazdy NEDC. 

W 2018 roku cykl NEDC został zastąpiony cyklem WLTP, światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich. Zasięg Nowej Corsy-e zmierzony zgodnie z cyklem WLTP wynosi do 337 km*. Rzeczywisty zasięg dostępny w codziennym użytkowaniu w praktyce różni się od wartości pomiarowych w cyklu NEDC i w cyklu WLTP. Mają na to wpływ takie czynniki jak rodzaj nawierzchni, warunki pogodowe, styl prowadzenia czy obciążenie pojazdu. 

 

Choć WLTP to również test przeprowadzany w warunkach laboratoryjnych, uwzględnia on sytuacje bardziej zbliżone do codziennych warunków eksploatacji, a zatem wyniki są bardziej realistyczne. 

 

Cykl WLTP uwzględnia:

  • bardziej realistyczną dynamikę jazdy i panującą na zewnątrz temperaturę, 
  • pomiar na dłuższym dystansie, 
  • wyższe prędkości średnie i maksymalne,
  • krótsze postoje,
  • częstsze hamowanie i przyspieszanie.

Więcej o cyklach NEDC i WLTP przeczytasz tutaj

Maksymalny zasięg.

Szereg czynników wpływa na faktyczny zasięg twojej Corsy-e. Zobacz, co zależy od Ciebie.

Prędkość
Prędkość jazdy ma największe znaczenie dla zasięgu. Na przykład, przy stałej prędkości 130 km/h zasięg Corsy‑e jest o około połowę mniejszy niż ten wg normy WLTP.  
Styl jazdy
Każde przyspieszenie to strata energii. Każde gwałtowne hamowanie oznacza konieczność ponownego przyspieszenia. Jazda w trybie regeneracyjnym z funkcją rekuperacyjnego hamowania może zwiększyć zasięg do 15%!  
Temperatura wnętrza
Wykorzystywanie układu klimatyzacji i ogrzewania, w zależności od pory roku, może powodować nawet 35% różnicę w rzeczywistym zasięgu. Układ ten bezpośrednio obciąża akumulatory, więc najlepszym rozwiązaniem jest uprzednie dostosowanie temperatury wnętrza podczas ładowania, na postoju. 

 

*  Wartości podane są wyłącznie dla celów informacyjnych i nie mogą być uznawane za wiążące. Zostały określone na podstawie norm WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), obowiązujących dla nowych pojazdów homologowanych od 1 września 2018 roku. Wartości te mogą różnić się w zależności od faktycznych warunków na drodze oraz innych czynników, takich jak prędkość, temperatura wnętrza pojazdu, temperatura otoczenia, zróżnicowany styl jazdy.