SKIP TO CONTENT
BEV, PHEV, czy E-REV?

Corsa-e: Zużycie energii 16,8-16,5 kWh/100 km, emisja CO2 0 g/km.

Mokka-e:  Zużycie energii 17,8–17,4 kWh/100 km, emisja CO2 0 g/km.

Grandland Plug-in Hybrid:  Zużycie energii 17,5‑14,9 kWh/100 km, emisja CO2 32‑29 g/km.

Mobilna e-rodzina

Gama dostępnych na rynku modeli „zelektryfikowanych" obejmuje pojazdy napędzane silnikami spalinowymi z elektrycznym wspomaganiem oraz takie, które wyposażone są wyłącznie w silniki elektryczne. Kilka słów o każdym z dostępnych układów napędowych

Miękki układ hybrydowy (mHEV)

Pojazd napędzany jest wyłącznie silnikiem spalinowym, który dostarcza energię dla pomocniczego silnika elektrycznego. Energia odzyskiwana podczas hamowania akumulowana jest w niewielkim zespole akumulatorów litowo-jonowych i wykorzystywana przez silnik elektryczny w odpowiednich momentach, np. podczas ruszania. Ten zabieg pozwala zaoszczędzić do 1 litra paliwa na 100 kilometrów.

Pełny układ hybrydowy (HEV)

Pojazd w pełni hybrydowy może poruszać się napędzany wyłącznie silnikiem spalinowym, samym elektrycznym lub obydwoma jednocześnie. Podczas spokojnego ruszania i jazdy przy niskich prędkościach do 50 km/h, ale na krótkich dystansach, pojazd wykorzystuje zwykle tylko silnik elektryczny. Energia wytwarzana przez silnik spalinowy i podczas hamowania doładowuje akumulatory zasilające silnik elektryczny.

Układ hybrydowy elektryczny typu plug‑in (PHEV)

Podobnie jak pojazd w pełni hybrydowy, wersja plug-in jest wyposażona w silnik spalinowy i elektryczny. Jej przewagą jest możliwość pokonywania dłuższych dystansów (do ok. 60 km) i jazda z wyższą prędkością (do 130 km/h) wyłącznie na napędzie elektrycznym. Akumulatory o większej pojemności ładowane są również z zewnętrznych źródeł energii. Silnik spalinowy doładowuje je, gdy poziom energii jest zbyt niski.

Układ elektryczny o zwiększonym zasięgu (E‑REV)

Pojazd z napędem elektrycznym jest wyposażony w pomocniczy spalinowy generator zasilający silnik elektryczny i ładujący akumulatory, umożliwiając pokonywanie długich tras.

Układ elektryczny (BEV)

Samochód wyłącznie z silnikiem elektrycznym i zespołem akumulatorów, ładowanych przede wszystkim ze źródła zewnętrznego. Wykorzystuje również energię wytwarzaną podczas hamowania, przechwytywaną przez układ rekuperacyjny, do ładowania akumulatorów.

Układ elektryczny z ogniwami paliwowymi (FCEV)

Pojazd z napędem wyłącznie elektrycznym, zasilany z energii pochodzącej z reakcji paliwa wodorowego, przechowywanego w osobnym zbiorniku. W ogniwach paliwowych dochodzi do wiązania cząstek wodoru i tlenu z powietrza. Energia z ogniw paliwowych wykorzystywana jest bezpośrednio do napędzania silnika elektrycznego (jak w BEV).

Modele Opla

Obecnie Opel oferuje sześć modeli z napędem w pełni elektrycznym i dwa modele z napędem hybrydowym plug‑in.

Modele w 100% elektryczne:
  • Wyposażone są w silnik elektryczny i zespół akumulatorów.
  • Kabel służy do ładowania zespołu akumulatorów ze stacji ładowania lub z gniazdka domowego.
  • Zespół akumulatorów jest częściowo doładowywany podczas jazdy dzięki układowi odzyskiwania energii z hamowania: po zwolnieniu pedału przyspieszenia lub podczas hamowania, energia jest przechwytywana i przetwarzana w napięcie prądu stałego.
  • Średni zasięg uzależniony jest od modelu, stylu jazdy kierowcy, warunków zewnętrznych i pojemności zespołu akumulatorów. Wybrane modele oferują zasięg ponad 300 km (WLTP, cykl mieszany).
  • Zerowa emisja spalin podczas jazdy.
 
Modele hybrydowe plug‑in:
  • Wyposażone w silnik lub silniki elektryczne, zespół akumulatorów i silnik spalinowy.
  • Zespół akumulatorów ładowany jest za pomocą kabla do ładowania, z gniazdka domowego lub ze stacji ładowania. Akumulatory są też częściowo ładowane przez silnik spalinowy.
  • Zespół akumulatorów jest częściowo doładowywany podczas jazdy dzięki układowi odzyskiwania energii z hamowania: po zwolnieniu pedału przyspieszenia lub podczas hamowania, energia jest przechwytywana i przetwarzana w napięcie prądu stałego.
  • Średni zasięg uzależniony jest od modelu, stylu jazdy kierowcy, warunków zewnętrznych i pojemności zespołu akumulatorów. Wybrane modele oferują zasięg ponad 50 km.
  • Zerowa emisja spalin podczas jazdy w trybie elektrycznym.
 

Szukasz innych informacji?

Modele elektryczne i hybrydowe plug‑in
Dowiedz się więcej
Ładowanie i zasięg
Dowiedz się więcej
Dofinansowanie zakupu
Dowiedz się więcej