Fabryka Opla w Gliwicach

OPEL MANUFACTURING POLAND.

Opel Manufacturing Poland należy do spółki Opel/Vauxhall, wchodzącej w skład międzynarodowego koncernu Groupe PSA.

 

W skład przedsiębiorstwa wchodzą produkujący samochody osobowe zakład w Gliwicach, gdzie znajduje się również główna siedziba firmy, oraz fabryka silników w Tychach. Opel Manufacturing Poland to również siedziba Centrum Usług Wspólnych w oddziale tyskim oraz Funkcji Centralnych w Gliwicach. Oba centra obsługują wszystkie jednostki Opel/Vauxhall w Europie.

 

Zdecydowana większość produkcji gliwickiego zakładu, bo aż 93% - czyli około 1,4% wartości krajowego eksportu - kierowana jest na rynki na całym świecie.

 

Obecnie w fabryce w Gliwicach powstają dwa modele: elegancki kabriolet Cascada oraz Opel Astra, bestseller marki, stanowiący większość produkcji.

 

Opel Astra otrzymał prestiżowy tytuł europejskiego „Samochodu Roku 2016” w konkursie COTY, a także takie międzynarodowe nagrody, jak SAFETYBEST 2015, Złota Kierownica za 2015 rok, Auto Flotowe 2016, czy Best Family Car at the Carbuyer Best Cars 2017 Awards. Samochód otrzymał także maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

 

Zakłąd w Tychach przygotowuje się do uruchomienia, w 2019 roku, produkcji 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech, nagradzanego przez trzy kolejne lata tytułem "Engine of the Year" w swojej kategorii.

WIĘCEJ MNIEJ

OPEL Z POLSKI.

Gliwicka fabryka jest głównym producentem linii modelowej Astry w Europie. Ponadto z linii zjeżdżają też Opel GTC oraz kabriolet Cascada. WIĘCEJ MNIEJ

OPEL W POLSCE.

Już na początku XX w., przy ul. Wołoskiej 103 w Warszawie funkcjonowała fabryka Opla. Pod koniec lat 30. koncern rozpoczął budowę zakładu w Lublinie, przerwaną wybuchem II wojny światowej. Dopiero w 1991 r. Opel ponownie zawitał do Polski. W 1994 r. w Warszawie uruchomiono montaż Opla Astry, a w 1998 r. - Vectry. Wkrótce stołeczną montażownię zamknięto. Jej zadania przejęła nowoczesna fabryka w Gliwicach.

 

1996 – 2001

  • 1996 – Decyzja o lokalizacji i rozpoczęcie budowy zakładu w Gliwicach
  • 1997 – Zatrudnienie pierwszych pracowników produkcyjnych
  • 1998 – Otwarcie fabryki. Pierwszym wyprodukowanym komponentem jest komora koła zapasowego. 31 sierpnia z linii produkcyjnej zjeżdża pierwszy egzemplarz Astry Classic 1. generacji (F) w kolorze białym.
  • 2000 – Uruchomienie produkcji Agili. Liczba pracowników przekracza 2 000 osób.

2002 – 2007

  • 2002 – Zakończenie produkcji Astry Classic 1. generacji
  • 2003 – Rozpoczęcie produkcji Astry Classic 2. generacji (G) w wersji 4- i 5- drzwiowej oraz modelu kombi
  • 2005 – Rozbudowa zakładu. Rozpoczęcie produkcji Zafiry B.
  • 2006 – Rozpoczęcie produkcji Astry Classic 3. generacji (H) – produkowana wyłącznie w Gliwicach
  • 2007 – Zakończenie produkcji Agili

2008 – 2011

  • 2009 – Zakończenie produkcji Astry Classic 2. generacji oraz rozpoczęcie produkcji Astry 4. generacji (J) w wersji hatchback. Gliwicki zakład jest jedynym producentem tej wersji modelu w Europie, również dla siostrzanej marki Vauxhall.
  • 2010 – Zakończenie produkcji Zafiry B. Fabryka otrzymuje wyróżnienie „Inwestora Roku” od Amerykańskiej Izby Handlowej. Zakończenie produkcji wersji 3-drzwiowej Astry 3. generacji.
  • 2011 – Rozpoczęcie produkcji 3-drzwiowej Astry GTC 4. generacji, nagrodzonej 5 gwiazdkami Euro NCAP. Zakład wyróżniony tytułem „Tego, który zmienia polski przemysł” przez magazyn Nowy Przemysł, nagrodą studentów Politechniki Śląskiej dla najbardziej otwartej firmy, „Lidera Zrównoważonego Rozwoju” przez miesięcznik Forbes oraz nagrodą Ministra Środowiska za efektywne zarządzanie energią.

2012 – 2015

  • 2012 – Opel Astra otrzymuje najwyższą ocenę za jakość w Raporcie DEKRA 2012. Rozpoczęcie produkcji 4-drzwiowej
    Astry Sedan 4. generacji i 3-drzwiowego modelu sportowego OPC. Pierwszy model z fabryczną instalacją LPG opuszcza
    fabrykę. Wyróżnienie w konkursie „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi” i tytuł „Lidera Społecznej Odpowiedzialności”
    w konkursie „Dobry Pracodawca 2012”. Fabryka ponownie uruchamia trzecią zmianę.
  • 2013 – Rozpoczęcie produkcji kabrioletu Cascada. Fabryka łączy się z zakładem w Tychach, poszerzając działalność o produkcję silników diesla.
  • 2014 – Tytuł „Solidnego Pracodawcy 2013”. Zakończenie produkcji wersji sedan Astry 3. generacji.
  • 2015 – Zakończenie produkcji Astry Hatchback 4. generacji. Rozpoczęcie produkcji modelu Cascada dla australijskiej marki Holden i amerykańskiej Buick. Model Holden Cascada opuszcza fabrykę jako dwumilionowy samochód. Zakład wyróżniony Odznaką Honorową za „Zasługi dla Rozwoju Gospodarki RP” i tytułem „Master of Automotive Industry” przyznawanym firmom wpływającym na przemysł motoryzacyjny w Polsce. Fabryka laureatem konkursu „Top Pracodawca Województwa Śląskiego”. Nowy Opel Astra otrzymuje podwójną Złotą Kierownicę w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery” i „Samochód Roku Internautów”. Oficjalne otwarcie Centrum Usług Wspólnych w Tychach (GBS)

2016 - 2017

  • 2016 – Opel Astra 5 generacji otrzymuje najbardziej zaszczytny w branży tytuł „Samochód Roku 2016” w konkursie COTY. Otwarcie klasy patronackiej. Rozpoczęcie produkcji Holdena Astry na rynki Australii oraz Nowej Zelandii. Nowy Opel Astra wybrany „Autem Flotowym 2016”. Główna nagroda dla zakładu w konkursie Polish Project Excellence Award 2016. Historyczny rekord gliwickiej fabryki Opla w 2016 r. – 200 tys. wyprodukowanych samochodów
  • 2017 – Zakład laureatem tytułu "Tego, który zmienia polski przemysł".

 

WIĘCEJ MNIEJ

20-LECIE FABRYKI OPLA W GLIWICACH.

W sierpniu 1998 roku z linii produkcyjnej gliwickiej fabryki Opla zjechał pierwszy samochód, biała Astra Classic pierwszej generacji. Jubileusz 20-lecia jest doskonałą okazją do zaprezentowania naszego dorobku, historii działalności zakładu oraz pracowników.

TROSKA O ŚRODOWISKO.

Produkcja w zakładzie odbywa się z najwyższą dbałością o środowisko. Szereg inwestycji w rozwiązania optymalizujące zużycie energii umożliwił wzrost produkcji bez zwiększenia poboru energii elektrycznej, a co za tym idzie redukcję emisji CO2 o 40 tysięcy ton w skali roku.Przedsiębiorstwo kontynuuje również prace nad kolejnymi projektami mającymi na celu obniżenie zużycia energii i ochronę powietrza. Efekty tych działań zostały docenione m.in. przez Ministra Środowiska, który przyznał zakładowi nagrodę za Szczególne Osiągnięcia Naukowo-Badawcze. WIĘCEJ MNIEJ
  • O NAS

    OPEL MANUFACTURING POLAND.

    Opel Manufacturing Poland należy do spółki Opel/Vauxhall, wchodzącej w skład międzynarodowego koncernu Groupe PSA.

     

    W skład przedsiębiorstwa wchodzą produkujący samochody osobowe zakład w Gliwicach, gdzie znajduje się również główna siedziba firmy, oraz fabryka silników w Tychach. Opel Manufacturing Poland to również siedziba Centrum Usług Wspólnych w oddziale tyskim oraz Funkcji Centralnych w Gliwicach. Oba centra obsługują wszystkie jednostki Opel/Vauxhall w Europie.

     

    Zdecydowana większość produkcji gliwickiego zakładu, bo aż 93% - czyli około 1,4% wartości krajowego eksportu - kierowana jest na rynki na całym świecie.

     

    Obecnie w fabryce w Gliwicach powstają dwa modele: elegancki kabriolet Cascada oraz Opel Astra, bestseller marki, stanowiący większość produkcji.

     

    Opel Astra otrzymał prestiżowy tytuł europejskiego „Samochodu Roku 2016” w konkursie COTY, a także takie międzynarodowe nagrody, jak SAFETYBEST 2015, Złota Kierownica za 2015 rok, Auto Flotowe 2016, czy Best Family Car at the Carbuyer Best Cars 2017 Awards. Samochód otrzymał także maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

     

    Zakłąd w Tychach przygotowuje się do uruchomienia, w 2019 roku, produkcji 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech, nagradzanego przez trzy kolejne lata tytułem "Engine of the Year" w swojej kategorii.

  • Opel, Fabryka Opla, Modele

    NASZE MODELE

    OPEL Z POLSKI.

    Gliwicka fabryka jest głównym producentem linii modelowej Astry w Europie. Ponadto z linii zjeżdżają też Opel GTC oraz kabriolet Cascada.
  • /content/dam/opel/poland/about-opel/locations/4x3/pl-ompl-gliwice-history_4x3.jpg

    NASZA HISTORIA

    OPEL W POLSCE.

    Już na początku XX w., przy ul. Wołoskiej 103 w Warszawie funkcjonowała fabryka Opla. Pod koniec lat 30. koncern rozpoczął budowę zakładu w Lublinie, przerwaną wybuchem II wojny światowej. Dopiero w 1991 r. Opel ponownie zawitał do Polski. W 1994 r. w Warszawie uruchomiono montaż Opla Astry, a w 1998 r. - Vectry. Wkrótce stołeczną montażownię zamknięto. Jej zadania przejęła nowoczesna fabryka w Gliwicach.

     

    1996 – 2001

    • 1996 – Decyzja o lokalizacji i rozpoczęcie budowy zakładu w Gliwicach
    • 1997 – Zatrudnienie pierwszych pracowników produkcyjnych
    • 1998 – Otwarcie fabryki. Pierwszym wyprodukowanym komponentem jest komora koła zapasowego. 31 sierpnia z linii produkcyjnej zjeżdża pierwszy egzemplarz Astry Classic 1. generacji (F) w kolorze białym.
    • 2000 – Uruchomienie produkcji Agili. Liczba pracowników przekracza 2 000 osób.

    2002 – 2007

    • 2002 – Zakończenie produkcji Astry Classic 1. generacji
    • 2003 – Rozpoczęcie produkcji Astry Classic 2. generacji (G) w wersji 4- i 5- drzwiowej oraz modelu kombi
    • 2005 – Rozbudowa zakładu. Rozpoczęcie produkcji Zafiry B.
    • 2006 – Rozpoczęcie produkcji Astry Classic 3. generacji (H) – produkowana wyłącznie w Gliwicach
    • 2007 – Zakończenie produkcji Agili

    2008 – 2011

    • 2009 – Zakończenie produkcji Astry Classic 2. generacji oraz rozpoczęcie produkcji Astry 4. generacji (J) w wersji hatchback. Gliwicki zakład jest jedynym producentem tej wersji modelu w Europie, również dla siostrzanej marki Vauxhall.
    • 2010 – Zakończenie produkcji Zafiry B. Fabryka otrzymuje wyróżnienie „Inwestora Roku” od Amerykańskiej Izby Handlowej. Zakończenie produkcji wersji 3-drzwiowej Astry 3. generacji.
    • 2011 – Rozpoczęcie produkcji 3-drzwiowej Astry GTC 4. generacji, nagrodzonej 5 gwiazdkami Euro NCAP. Zakład wyróżniony tytułem „Tego, który zmienia polski przemysł” przez magazyn Nowy Przemysł, nagrodą studentów Politechniki Śląskiej dla najbardziej otwartej firmy, „Lidera Zrównoważonego Rozwoju” przez miesięcznik Forbes oraz nagrodą Ministra Środowiska za efektywne zarządzanie energią.

    2012 – 2015

    • 2012 – Opel Astra otrzymuje najwyższą ocenę za jakość w Raporcie DEKRA 2012. Rozpoczęcie produkcji 4-drzwiowej Astry Sedan 4. generacji i 3-drzwiowego modelu sportowego OPC. Pierwszy model z fabryczną instalacją LPG opuszcza fabrykę. Wyróżnienie w konkursie „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi” i tytuł „Lidera Społecznej Odpowiedzialności” w konkursie „Dobry Pracodawca 2012”. Fabryka ponownie uruchamia trzecią zmianę.
    • 2013 – Rozpoczęcie produkcji kabrioletu Cascada. Fabryka łączy się z zakładem w Tychach, poszerzając działalność o produkcję silników diesla.
    • 2014 – Tytuł „Solidnego Pracodawcy 2013”. Zakończenie produkcji wersji sedan Astry 3. generacji.
    • 2015 – Zakończenie produkcji Astry Hatchback 4. generacji. Rozpoczęcie produkcji modelu Cascada dla australijskiej marki Holden i amerykańskiej Buick. Model Holden Cascada opuszcza fabrykę jako dwumilionowy samochód. Zakład wyróżniony Odznaką Honorową za „Zasługi dla Rozwoju Gospodarki RP” i tytułem „Master of Automotive Industry” przyznawanym firmom wpływającym na przemysł motoryzacyjny w Polsce. Fabryka laureatem konkursu „Top Pracodawca Województwa Śląskiego”. Nowy Opel Astra otrzymuje podwójną Złotą Kierownicę w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery” i „Samochód Roku Internautów”. Oficjalne otwarcie Centrum Usług Wspólnych w Tychach (GBS)

    2016 - 2017

    • 2016 – Opel Astra 5 generacji otrzymuje najbardziej zaszczytny w branży tytuł „Samochód Roku 2016” w konkursie COTY. Otwarcie klasy patronackiej. Rozpoczęcie produkcji Holdena Astry na rynki Australii oraz Nowej Zelandii. Nowy Opel Astra wybrany „Autem Flotowym 2016”. Główna nagroda dla zakładu w konkursie Polish Project Excellence Award 2016. Historyczny rekord gliwickiej fabryki Opla w 2016 r. – 200 tys. wyprodukowanych samochodów
    • 2017 – Zakład laureatem tytułu "Tego, który zmienia polski przemysł".

     

  • /content/dam/opel/poland/about-opel/locations/4x3/pl_Gliwice_main_banner_4x3_v2.jpg

    20-LECIE FABRYKI

    20-LECIE FABRYKI OPLA W GLIWICACH.

    W sierpniu 1998 roku z linii produkcyjnej gliwickiej fabryki Opla zjechał pierwszy samochód, biała Astra Classic pierwszej generacji. Jubileusz 20-lecia jest doskonałą okazją do zaprezentowania naszego dorobku, historii działalności zakładu oraz pracowników.
  • /content/dam/opel/poland/about-opel/locations/4x3/pl-ompl-gliwice-ecology_4x3.jpg

    TROSKA O ŚRODOWISKO

    TROSKA O ŚRODOWISKO.

    Produkcja w zakładzie odbywa się z najwyższą dbałością o środowisko. Szereg inwestycji w rozwiązania optymalizujące zużycie energii umożliwił wzrost produkcji bez zwiększenia poboru energii elektrycznej, a co za tym idzie redukcję emisji CO2 o 40 tysięcy ton w skali roku. Przedsiębiorstwo kontynuuje również prace nad kolejnymi projektami mającymi na celu obniżenie zużycia energii i ochronę powietrza. Efekty tych działań zostały docenione m.in. przez Ministra Środowiska, który przyznał zakładowi nagrodę za Szczególne Osiągnięcia Naukowo-Badawcze.

POZNAJMY SIĘ.

OPEL Z POLSKI.

Gliwicka fabryka jest głównym producentem linii modelowej Astry w Europie. Ponadto z linii zjeżdżają też Opel GTC oraz kabriolet Cascada. WIĘCEJ MNIEJ

OPEL W POLSCE.

Już na początku XX w., przy ul. Wołoskiej 103 w Warszawie funkcjonowała fabryka Opla. Pod koniec lat 30. koncern rozpoczął budowę zakładu w Lublinie, przerwaną wybuchem II wojny światowej. Dopiero w 1991 r. Opel ponownie zawitał do Polski. W 1994 r. w Warszawie uruchomiono montaż Opla Astry, a w 1998 r. - Vectry. Wkrótce stołeczną montażownię zamknięto. Jej zadania przejęła nowoczesna fabryka w Gliwicach.

 

1996 – 2001

  • 1996 – Decyzja o lokalizacji i rozpoczęcie budowy zakładu w Gliwicach
  • 1997 – Zatrudnienie pierwszych pracowników produkcyjnych
  • 1998 – Otwarcie fabryki. Pierwszym wyprodukowanym komponentem jest komora koła zapasowego. 31 sierpnia z linii produkcyjnej zjeżdża pierwszy egzemplarz Astry Classic 1. generacji (F) w kolorze białym.
  • 2000 – Uruchomienie produkcji Agili. Liczba pracowników przekracza 2 000 osób.

2002 – 2007

  • 2002 – Zakończenie produkcji Astry Classic 1. generacji
  • 2003 – Rozpoczęcie produkcji Astry Classic 2. generacji (G) w wersji 4- i 5- drzwiowej oraz modelu kombi
  • 2005 – Rozbudowa zakładu. Rozpoczęcie produkcji Zafiry B.
  • 2006 – Rozpoczęcie produkcji Astry Classic 3. generacji (H) – produkowana wyłącznie w Gliwicach
  • 2007 – Zakończenie produkcji Agili

2008 – 2011

  • 2009 – Zakończenie produkcji Astry Classic 2. generacji oraz rozpoczęcie produkcji Astry 4. generacji (J) w wersji hatchback. Gliwicki zakład jest jedynym producentem tej wersji modelu w Europie, również dla siostrzanej marki Vauxhall.
  • 2010 – Zakończenie produkcji Zafiry B. Fabryka otrzymuje wyróżnienie „Inwestora Roku” od Amerykańskiej Izby Handlowej. Zakończenie produkcji wersji 3-drzwiowej Astry 3. generacji.
  • 2011 – Rozpoczęcie produkcji 3-drzwiowej Astry GTC 4. generacji, nagrodzonej 5 gwiazdkami Euro NCAP. Zakład wyróżniony tytułem „Tego, który zmienia polski przemysł” przez magazyn Nowy Przemysł, nagrodą studentów Politechniki Śląskiej dla najbardziej otwartej firmy, „Lidera Zrównoważonego Rozwoju” przez miesięcznik Forbes oraz nagrodą Ministra Środowiska za efektywne zarządzanie energią.

2012 – 2015

  • 2012 – Opel Astra otrzymuje najwyższą ocenę za jakość w Raporcie DEKRA 2012. Rozpoczęcie produkcji 4-drzwiowej
    Astry Sedan 4. generacji i 3-drzwiowego modelu sportowego OPC. Pierwszy model z fabryczną instalacją LPG opuszcza
    fabrykę. Wyróżnienie w konkursie „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi” i tytuł „Lidera Społecznej Odpowiedzialności”
    w konkursie „Dobry Pracodawca 2012”. Fabryka ponownie uruchamia trzecią zmianę.
  • 2013 – Rozpoczęcie produkcji kabrioletu Cascada. Fabryka łączy się z zakładem w Tychach, poszerzając działalność o produkcję silników diesla.
  • 2014 – Tytuł „Solidnego Pracodawcy 2013”. Zakończenie produkcji wersji sedan Astry 3. generacji.
  • 2015 – Zakończenie produkcji Astry Hatchback 4. generacji. Rozpoczęcie produkcji modelu Cascada dla australijskiej marki Holden i amerykańskiej Buick. Model Holden Cascada opuszcza fabrykę jako dwumilionowy samochód. Zakład wyróżniony Odznaką Honorową za „Zasługi dla Rozwoju Gospodarki RP” i tytułem „Master of Automotive Industry” przyznawanym firmom wpływającym na przemysł motoryzacyjny w Polsce. Fabryka laureatem konkursu „Top Pracodawca Województwa Śląskiego”. Nowy Opel Astra otrzymuje podwójną Złotą Kierownicę w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery” i „Samochód Roku Internautów”. Oficjalne otwarcie Centrum Usług Wspólnych w Tychach (GBS)

2016 - 2017

  • 2016 – Opel Astra 5 generacji otrzymuje najbardziej zaszczytny w branży tytuł „Samochód Roku 2016” w konkursie COTY. Otwarcie klasy patronackiej. Rozpoczęcie produkcji Holdena Astry na rynki Australii oraz Nowej Zelandii. Nowy Opel Astra wybrany „Autem Flotowym 2016”. Główna nagroda dla zakładu w konkursie Polish Project Excellence Award 2016. Historyczny rekord gliwickiej fabryki Opla w 2016 r. – 200 tys. wyprodukowanych samochodów
  • 2017 – Zakład laureatem tytułu "Tego, który zmienia polski przemysł".

 

WIĘCEJ MNIEJ

TROSKA O ŚRODOWISKO.

Produkcja w zakładzie odbywa się z najwyższą dbałością o środowisko. Szereg inwestycji w rozwiązania optymalizujące zużycie energii umożliwił wzrost produkcji bez zwiększenia poboru energii elektrycznej, a co za tym idzie redukcję emisji CO2 o 40 tysięcy ton w skali roku.Przedsiębiorstwo kontynuuje również prace nad kolejnymi projektami mającymi na celu obniżenie zużycia energii i ochronę powietrza. Efekty tych działań zostały docenione m.in. przez Ministra Środowiska, który przyznał zakładowi nagrodę za Szczególne Osiągnięcia Naukowo-Badawcze. WIĘCEJ MNIEJ
  • NASZE MODELE

    OPEL Z POLSKI.

    Gliwicka fabryka jest głównym producentem linii modelowej Astry w Europie. Ponadto z linii zjeżdżają też Opel GTC oraz kabriolet Cascada.
  • /content/dam/opel/poland/about-opel/locations/4x3/pl-ompl-gliwice-history_4x3.jpg

    NASZA HISTORIA

    OPEL W POLSCE.

    Już na początku XX w., przy ul. Wołoskiej 103 w Warszawie funkcjonowała fabryka Opla. Pod koniec lat 30. koncern rozpoczął budowę zakładu w Lublinie, przerwaną wybuchem II wojny światowej. Dopiero w 1991 r. Opel ponownie zawitał do Polski. W 1994 r. w Warszawie uruchomiono montaż Opla Astry, a w 1998 r. - Vectry. Wkrótce stołeczną montażownię zamknięto. Jej zadania przejęła nowoczesna fabryka w Gliwicach.

     

    1996 – 2001

    • 1996 – Decyzja o lokalizacji i rozpoczęcie budowy zakładu w Gliwicach
    • 1997 – Zatrudnienie pierwszych pracowników produkcyjnych
    • 1998 – Otwarcie fabryki. Pierwszym wyprodukowanym komponentem jest komora koła zapasowego. 31 sierpnia z linii produkcyjnej zjeżdża pierwszy egzemplarz Astry Classic 1. generacji (F) w kolorze białym.
    • 2000 – Uruchomienie produkcji Agili. Liczba pracowników przekracza 2 000 osób.

    2002 – 2007

    • 2002 – Zakończenie produkcji Astry Classic 1. generacji
    • 2003 – Rozpoczęcie produkcji Astry Classic 2. generacji (G) w wersji 4- i 5- drzwiowej oraz modelu kombi
    • 2005 – Rozbudowa zakładu. Rozpoczęcie produkcji Zafiry B.
    • 2006 – Rozpoczęcie produkcji Astry Classic 3. generacji (H) – produkowana wyłącznie w Gliwicach
    • 2007 – Zakończenie produkcji Agili

    2008 – 2011

    • 2009 – Zakończenie produkcji Astry Classic 2. generacji oraz rozpoczęcie produkcji Astry 4. generacji (J) w wersji hatchback. Gliwicki zakład jest jedynym producentem tej wersji modelu w Europie, również dla siostrzanej marki Vauxhall.
    • 2010 – Zakończenie produkcji Zafiry B. Fabryka otrzymuje wyróżnienie „Inwestora Roku” od Amerykańskiej Izby Handlowej. Zakończenie produkcji wersji 3-drzwiowej Astry 3. generacji.
    • 2011 – Rozpoczęcie produkcji 3-drzwiowej Astry GTC 4. generacji, nagrodzonej 5 gwiazdkami Euro NCAP. Zakład wyróżniony tytułem „Tego, który zmienia polski przemysł” przez magazyn Nowy Przemysł, nagrodą studentów Politechniki Śląskiej dla najbardziej otwartej firmy, „Lidera Zrównoważonego Rozwoju” przez miesięcznik Forbes oraz nagrodą Ministra Środowiska za efektywne zarządzanie energią.

    2012 – 2015

    • 2012 – Opel Astra otrzymuje najwyższą ocenę za jakość w Raporcie DEKRA 2012. Rozpoczęcie produkcji 4-drzwiowej Astry Sedan 4. generacji i 3-drzwiowego modelu sportowego OPC. Pierwszy model z fabryczną instalacją LPG opuszcza fabrykę. Wyróżnienie w konkursie „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi” i tytuł „Lidera Społecznej Odpowiedzialności” w konkursie „Dobry Pracodawca 2012”. Fabryka ponownie uruchamia trzecią zmianę.
    • 2013 – Rozpoczęcie produkcji kabrioletu Cascada. Fabryka łączy się z zakładem w Tychach, poszerzając działalność o produkcję silników diesla.
    • 2014 – Tytuł „Solidnego Pracodawcy 2013”. Zakończenie produkcji wersji sedan Astry 3. generacji.
    • 2015 – Zakończenie produkcji Astry Hatchback 4. generacji. Rozpoczęcie produkcji modelu Cascada dla australijskiej marki Holden i amerykańskiej Buick. Model Holden Cascada opuszcza fabrykę jako dwumilionowy samochód. Zakład wyróżniony Odznaką Honorową za „Zasługi dla Rozwoju Gospodarki RP” i tytułem „Master of Automotive Industry” przyznawanym firmom wpływającym na przemysł motoryzacyjny w Polsce. Fabryka laureatem konkursu „Top Pracodawca Województwa Śląskiego”. Nowy Opel Astra otrzymuje podwójną Złotą Kierownicę w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery” i „Samochód Roku Internautów”. Oficjalne otwarcie Centrum Usług Wspólnych w Tychach (GBS)

    2016 - 2017

    • 2016 – Opel Astra 5 generacji otrzymuje najbardziej zaszczytny w branży tytuł „Samochód Roku 2016” w konkursie COTY. Otwarcie klasy patronackiej. Rozpoczęcie produkcji Holdena Astry na rynki Australii oraz Nowej Zelandii. Nowy Opel Astra wybrany „Autem Flotowym 2016”. Główna nagroda dla zakładu w konkursie Polish Project Excellence Award 2016. Historyczny rekord gliwickiej fabryki Opla w 2016 r. – 200 tys. wyprodukowanych samochodów
    • 2017 – Zakład laureatem tytułu "Tego, który zmienia polski przemysł".

     

  • /content/dam/opel/poland/about-opel/locations/4x3/pl-ompl-gliwice-ecology_4x3.jpg

    TROSKA O ŚRODOWISKO

    TROSKA O ŚRODOWISKO.

    Produkcja w zakładzie odbywa się z najwyższą dbałością o środowisko. Szereg inwestycji w rozwiązania optymalizujące zużycie energii umożliwił wzrost produkcji bez zwiększenia poboru energii elektrycznej, a co za tym idzie redukcję emisji CO2 o 40 tysięcy ton w skali roku. Przedsiębiorstwo kontynuuje również prace nad kolejnymi projektami mającymi na celu obniżenie zużycia energii i ochronę powietrza. Efekty tych działań zostały docenione m.in. przez Ministra Środowiska, który przyznał zakładowi nagrodę za Szczególne Osiągnięcia Naukowo-Badawcze.

AKTUALNOŚCI.

WSZYSTKO ZACZYNA SIĘ W GLIWICACH.

Sprawdź najświeższe wiadomości i wydarzenia.

WIRTUALNA WIZYTA.

FABRYKA OPLA W GLIWICACH.

  • 3 000 pracowników
  • 74 ha powierzchni
  • Eksport 95%
  • Producent dla czterech marek

TŁOCZNIA.

  • Pierwsze ogniwo procesu produkcji samochodu
  • Produkcja elementów karoserii
  • Prasy tłoczące z siłą ponad 2 tysięcy ton nacisku
  • Proces wymaga utrzymania najwyższej czystości i precyzji
  • Roczna produkcja ponad 5 milionów elementów

KAROSERIA.

  • 339 robotów - jakość zgrzein sprawdzana między innymi ultradźwiękami
  • Aplikacje klejów strukturalnych oraz uszczelniaczy nadzorują systemy wizyjne
  • Średnio 3 karoserie w miesiącu testowane w kabinie destrukcyjnej
  • Unikalna technologia zdalnego laserowego sprawdzania drzwi do dziesięciu razy szybsza i precyzyjniejsza od konwencjonalnego zgrzewania

LAKIERNIA.

  • 16 kolorów nadwozia w tym wersje dwukolorowe z czarnym dachem
  • 8 godzinny cykl lakierowania
  • 4 powłoki lakiernicze
  • 3 suszarki wygrzewające
  • Transport karoserii na 3 poziomach budynku za pomocą automatycznych przenośników

MONTAŻ.

  • 188 stacji procesu montażu samochodów
  • 4 modele produkowane na jednej linii
  • Samochody produktowe dla czterech marek
  • 85% części dostarczanych w sekwencji
  • Innowacyjne rozwiązania dostaw

JAKOŚĆ.

  • Testy oprogramowania i sterowników
  • Kontrola działania elektroniki samochodu
  • Wodny test w kabinie ciężkich warunków atmosferycznych
  • Końcowa, wizualna ocena samochodu

ŁAŃCUCH DOSTAW.

  • 14 200 aktywnych części, 8 000 w bieżącym użyciu
  • Wysoka elastyczność dostaw
  • Szybka reakcja i dostosowanie do zmian - outsourcing/insourcing usług
  • ok. 54 000 m2 powierzchni magazynowej
  • 16 systemów informatycznych współpracujących ze sobą
  • FABRYKA OPLA

    FABRYKA OPLA W GLIWICACH.

    • 3 000 pracowników
    • 74 ha powierzchni
    • Eksport 95%
    • Producent dla czterech marek
  • TŁOCZNIA

    TŁOCZNIA.

    • Pierwsze ogniwo procesu produkcji samochodu
    • Produkcja elementów karoserii
    • Prasy tłoczące z siłą ponad 2 tysięcy ton nacisku
    • Proces wymaga utrzymania najwyższej czystości i precyzji
    • Roczna produkcja ponad 5 milionów elementów
  • KAROSERIA

    KAROSERIA.

    • 339 robotów - jakość zgrzein sprawdzana między innymi ultradźwiękami
    • Aplikacje klejów strukturalnych oraz uszczelniaczy nadzorują systemy wizyjne
    • Średnio 3 karoserie w miesiącu testowane w kabinie destrukcyjnej
    • Unikalna technologia zdalnego laserowego sprawdzania drzwi do dziesięciu razy szybsza i precyzyjniejsza od konwencjonalnego zgrzewania
  • LAKIERNIA

    LAKIERNIA.

    • 16 kolorów nadwozia w tym wersje dwukolorowe z czarnym dachem
    • 8 godzinny cykl lakierowania
    • 4 powłoki lakiernicze
    • 3 suszarki wygrzewające
    • Transport karoserii na 3 poziomach budynku za pomocą automatycznych przenośników
  • MONTAŻ

    MONTAŻ.

    • 188 stacji procesu montażu samochodów
    • 4 modele produkowane na jednej linii
    • Samochody produktowe dla czterech marek
    • 85% części dostarczanych w sekwencji
    • Innowacyjne rozwiązania dostaw
  • JAKOŚĆ

    JAKOŚĆ.

    • Testy oprogramowania i sterowników
    • Kontrola działania elektroniki samochodu
    • Wodny test w kabinie ciężkich warunków atmosferycznych
    • Końcowa, wizualna ocena samochodu
  • ŁAŃCUCH DOSTAW

    ŁAŃCUCH DOSTAW.

    • 14 200 aktywnych części, 8 000 w bieżącym użyciu
    • Wysoka elastyczność dostaw
    • Szybka reakcja i dostosowanie do zmian - outsourcing/insourcing usług
    • ok. 54 000 m2 powierzchni magazynowej
    • 16 systemów informatycznych współpracujących ze sobą

KARIERA.

KARIERA W MOTORYZACJI NIE TYLKO DLA INŻYNIERÓW.

Od ponad 20 lat rekrutujemy „charaktery ludzkie”, szukamy ludzi, którzy sprawdzą się w pracy w zespole, którzy chcą się uczyć, są kreatywni, ale też nauczą nas nowych rzeczy i przekażą swoje doświadczenia, dzięki czemu każdego dnia stajemy się doskonalsi.

 

Praca w Oplu to coś więcej niż zdobywanie doświadczenia, to udział w kształtowaniu przyszłości branży motoryzacyjnej.

  • KARIERA W MOTORYZACJI NIE TYLKO DLA INŻYNIERÓW.

    Od ponad 20 lat rekrutujemy „charaktery ludzkie”, szukamy ludzi, którzy sprawdzą się w pracy w zespole, którzy chcą się uczyć, są kreatywni, ale też nauczą nas nowych rzeczy i przekażą swoje doświadczenia, dzięki czemu każdego dnia stajemy się doskonalsi.

     

    Praca w Oplu to coś więcej niż zdobywanie doświadczenia, to udział w kształtowaniu przyszłości branży motoryzacyjnej.

KONTAKT.

Adres korespondencyjny
Opel Manufacturing Poland Sp z o.o.
ul. Adama Opla 1
44-100 Gliwice 
E-mail
Telefon
tel.: +48 32 270 90 00
fax: +48 32 270 91 00