Kontrola jakości.

Po zamontowaniu wszystkich elementów samochód przechodzi szereg testów oraz kompleksowe kontrole jakości. Najpierw wgrywane jest oprogramowanie do modułów i sterowników i ustawiane są odpowiednie parametry, po czym sprawdzana jest poprawność działania całej elektroniki samochodu: klimatyzacji, szyb, wyświetlaczy, odtwarzaczy muzycznych, głośników, sterowników, systemu OnStar itd. Ustawiana i sprawdzana jest również geometria podwozia oraz światła przednie. Następnie samochód wjeżdża do kabiny testu dynamicznego, gdzie sprawdza się poprawność działania układu napędowego i jezdnego. Pracownik ma za zadanie na odpowiednich biegach rozpędzić samochód do określonych prędkości po to, by system diagnostyczny mógł w trybie automatycznym sprawdzić określone parametry. Następnym krokiem jest test wodny. W kabinie, w której panują jedne z najtrudniejszych warunków atmosferycznych (opad wody większy od największego zanotowanego na Ziemi), testowana jest szczelność samochodu. Test przechodzi 100% kabrioletów.

 

Ostatnim krokiem jest przejazd samochodu przez zewnętrzny tor jezdny, symulujący różne warunki, jakie mogą wydarzyć się na drodze (np. spowalniacze ruchu, nierówna kostka brukowa, płaskie przeszkody itp.) oraz końcowa ocena wizualna samochodu wraz z oceną tzw. okiem klienta.