Mobilna e-rodzina
Gama samochodów elektrycznych obejmuje pojazdy napędzane mechanicznie z elektrycznym wspomaganiem oraz takie, które wyposażone są wyłącznie z silniki elektryczne.
Miękki układ hybrydowy (mHEV)
Samochód z napędem złożonym z silnika spalinowego i połączonej bezpośrednio z nim (słabszej niż w pełnej hybrydzie) wspomagającej jednostki elektrycznej (<20 kW), której zadaniem jest również odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania (48 V). Silnik elektryczny wspomaga redukcję zużycia paliwa, a sam jest zbyt słaby, aby napędzać samochód.
Pełny układ hybrydowy (HEV)
Pojazd w pełni hybrydowy może poruszać się napędzany wyłącznie silnikiem spalinowym, samym elektrycznym lub obydwoma jednocześnie. Podczas ruszania i jazdy przy niskich prędkościach do 50 km/h oraz na krótkich dystansach pojazd wykorzystuje zwykle tylko silnik elektryczny. Energia wytwarzana podczas toczenia i hamowania doładowuje akumulator zasilający silnik elektryczny.
Układ hybrydowy elektryczny typu plug-in (PHEV)
Podobnie jak pojazd w pełni hybrydowy, wersja plug-in jest wyposażona w silnik spalinowy i elektryczny. Jej przewagą jest możliwość pokonywania dłuższych dystansów (do ok. 40 km) i jazda na wyższych prędkościach (do 140 km/h) wyłącznie na napędzie elektrycznym. Akumulatory ładowane są z zewnętrznych źródeł energii.
Układ elektryczny (BEV)
Samochód wyłącznie z silnikiem elektrycznym i zespołem akumulatorów, ładowanych przede wszystkim ze źródła zewnętrznego. Wykorzystuje również energię wytwarzaną podczas hamowania, przechwytywaną przez układ rekuperacyjny, do ładowania akumulatorów.
Układ elektryczny o zwiększonym zasięgu (E-REV)
Pojazd z napędem elektrycznym wyposażony w pomocniczy spalinowy silnik zasilający i ładujący akumulatory, umożliwiając pokonywanie długich tras. Jednostka ta nie może samodzielnie napędzać pojazdu.
Układ elektryczny z ogniwami paliwowymi (FCEV)
Pojazd z napędem wyłącznie elektrycznym, zasilany paliwem wodorowym przechowywanym w osobnym zbiorniku. W ogniwach paliwowych dochodzi do wiązania cząstek wodoru i tlenu z powietrza. Energia z ogniw paliwowych wykorzystywana jest do napędzania silnika elektrycznego (jak w BEV).
Obecnie Opel produkuje modele z napędem elektrycznym (Mokkę-e, Corsę-e, Vivaro-e i Zafirę-e Life, Combo-e) oraz model hybrydowy typu plug-in Grandland Hybrid, dostępny również w wersji Hybrid4 z napędem 4x4. W skrócie przedstawiamy ich zalety
1 Wartości zostały określone na podstawie pomiarów w cyklu WLTP, zgodnie z Rozporządzeniami WE nr 715/2007 oraz nr 1151/2017. Wartości mogą odbiegać od rzeczywistych i są uzależnione od takich czynników jak styl i warunki jazdy, warunki atmosferyczne, klimatyzacja i układ ogrzewania.
2 Zużycie paliwa i emisja CO2: 1,4 l/100 km, 32g/km. Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 określone zostały na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure; ang. światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), a następnie przeliczone według reguł stosowanych do cyklu NEDC, aby umożliwić ich właściwe porównanie, zgodnie z Rozporządzeniami (WE) nr 715/2007, nr 1153/2017 oraz nr 1151/2017.