Pomiar zasięgu

Do niedawna zasięg samochodów z napędem elektrycznym mierzono zgodnie ze standardowym europejskim cyklem jazdy NEDC. 

W 2018 roku cykl NEDC został zastąpiony cyklem WLTP, światową zharmonizowaną procedurą badania pojazdów lekkich. Zasięg Nowej Corsy-e zmierzony zgodnie z cyklem WLTP wynosi do 337 km*. Rzeczywisty zasięg dostępny w codziennym użytkowaniu w praktyce różni się od wartości pomiarowych w cyklu NEDC i w cyklu WLTP. Mają na to wpływ takie czynniki jak rodzaj nawierzchni, warunki pogodowe, styl prowadzenia czy obciążenie pojazdu. 

 

Choć WLTP to również test przeprowadzany w warunkach laboratoryjnych, uwzględnia on sytuacje bardziej zbliżone do codziennych warunków eksploatacji, a zatem wyniki są bardziej realistyczne. 

 

Cykl WLTP uwzględnia:

  • bardziej realistyczną dynamikę jazdy i panującą na zewnątrz temperaturę, 
  • pomiar na dłuższym dystansie, 
  • wyższe prędkości średnie i maksymalne,
  • krótsze postoje,
  • częstsze hamowanie i przyspieszanie.

Więcej o cyklach NEDC i WLTP przeczytasz tutaj

Maksymalny zasięg

Szereg czynników wpływa na zasięg twojego samochodu elektrycznego. Zobacz, co zależy od Ciebie. 

Prędkość
Prędkość jazdy ma największe znaczenie dla zasięgu. Na przykład, przy stałej prędkości 130 km/h zasięg samochodu elektrycznego jest o około połowę mniejszy niż ten wg normy WLTP. 
Styl jazdy
Twój styl jazdy ma ogromny wpływ na zużycie energii. Ekojazda nabiera nowego znaczenia w przypadku modeli z napędem elektrycznym. Płynne przyspieszanie oraz jazda w trybie odzyskiwania energii podczas hamowania może zwiększyć zasięg do 15%. 
Temperatura wnętrza
Wykorzystywanie układu klimatyzacji i ogrzewania, w zależności od pory roku, może powodować nawet 35% różnicę w rzeczywistym zasięgu. Dlatego doskonałym rozwiązaniem zimą jest wstępne dostosowanie temperatury wnętrza, aby zwiększyć zasięg. 

 

*  Wartości podane są wyłącznie dla celów informacyjnych i nie mogą być uznawane za wiążące. Zostały określone na podstawie norm WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), obowiązujących dla nowych pojazdów homologowanych od 1 września 2018 roku. Wartości te mogą różnić się w zależności od faktycznych warunków na drodze oraz innych czynników, takich jak prędkość, temperatura wnętrza pojazdu, temperatura otoczenia, zróżnicowany styl jazdy.