SKIP TO CONTENT
Najniższy koszt użytkowania

Opel się opłaca

Najniższy całkowity koszt użytkowania

Najniższy całkowity koszt użytkowania

Wybór nowego samochodu to inwestycja mająca długoterminowe konsekwencje. Zanim wydamy nasze pieniądze warto uwzględnić kilka kluczowych eksploatacyjnych pozycji kosztowych. Kwestie, które powinny mieć znaczenie podczas ostatecznej decyzji to potwierdzona niezawodność modelu, niska przewidywana utrata wartości, wysokie parametry techniczne i eksploatacyjne auta, czy poziom wyposażenia w cenie bazowej samochodu. Opel w tych aspektach jest leaderem w swojej klasie. Jesteśmy dumni, że nasze modele zwyciężają w kolejnych niezależnych rankingach i porównaniach.

 

Szczegółowe informacje o procedurze badań pojazdów odzwierciedlającej bardziej rzeczywiste wyniki spalania przeczytasz na www.opel.pl w sekcji Nowe wyniki spalania.

Czym jest TCO?

Całkowite koszty użytkowania samochodu (TCO – ang. Total Cost of Ownership) to wszystkie normatywne koszty, które w danym okresie użytkowania i przebiegu samochodu ponosi klient. Na TCO składają się utrata wartości samochodu przy odsprzedaży oraz koszty jego użytkowania: zużycie paliwa, serwis i eksploatacja, ubezpieczenie, zakup opon i rejestracja pojazdu.

 

Dlaczego TCO jest tak ważne?

Wiele osób przy wyborze samochodu koncentruje się na cenie zakupu, nie myśląc jakie wydatki poniesie później. Podczas zakupu samochodu warto więc porównywać nie tylko cenę wyjściową, parametry i wyposażenie, ale też całkowity koszt użytkowania pojazdu. W ten sposób możemy świadomie podjąć właściwą decyzję. Zakup nowego samochodu, szczególnie użytkowego, to inwestycja mająca długoterminowe konsekwencje. Zanim wybierzemy, warto obok ceny zakupu uwzględnić kilka kluczowych kosztowych pozycji eksploatacyjnych. Istotą są całkowite koszty użytkowania naszego narzędzia pracy, czyli również wydatki związane z utratą wartości, zużyciem paliwa, serwisowaniem, częściami eksploatacyjnymi czy ubezpieczeniem samochodu, bo one decydują o wysokości naszej inwestycji przez kilka kolejnych lat.

Elementy składowe TCO Astra Hatchback

Elementy składowe TCO Movano

Raport eurotaxglass's Astra

Porównanie aut kompaktowych

W poniższym opracowaniu przedstawiamy przygotowane przez EurotaxGlass’s rzetelne porównanie wybranych modeli z najpopularniejszego na rynku segmentu aut kompaktowych. Uwzględniono w nim pojazdy o zbliżonych parametrach i osiągach, czyli o możliwie podobnych silnikach i wersjach wyposażenia. W badaniu przyjęto typowy 3-letni okres użytkowania, z maksymalnym przebiegiem łącznym do 90 000 km. Wszystkie ceny i koszty liczone są w wartościach brutto. Do porównania ze zbliżonymi specyfikacyjnie konkurentami, 5-drzwiowymi hatchbackami, trafiła jedna z najpopularniejszych w ofercie Astra Hatchback Enjoy 1.4 Turbo 125 KM MT6 Start/Stop.
Marka 1. Opel 2. KIA
3. Skoda 4. Peugeot
5. Renault
Model
Astra HB 1.4 T S/S Enjoy
Cee'd 1.6 GDI M
Octavia 1.0 TSI Ambition
308 1.2 Pure tech Active S/S
Megane 1.2 Energy TCe Zen
Moc [kW/KM]
92/125
92/135
85/115
81/110
97/132
Okres [mies.]/całkowity przebieg [km]
36/90 000
36/90 000
36/90 000
36/90 000
36/90 000
Cena zakupu
70 500 zł
64 540 zł
74 890 zł
71 500 zł 
69 900 zł
TCO - CAŁKOWITY KOSZT UŻYTKOWANIA
[brutto]
73 033 zł
73 590 zł
+557 zł/+0,8%
75 175 zł
+2 142 zł/+2,9%
75 179 zł
+2 146 zł/+2,9%
75 758 zł
+2 725 zł/+3,7%
UTRATA WARTOŚCI POJAZDU
30 135 zł
29 395 zł
34 773 zł
34 872 zł
31 111 zł
UŻYTKOWANIE
42 898 zł
44 195 zł
40 402 zł
40 307 zł
44 647 zł
Rejestracja
(tablice zwykłe)
198 zł
198 zł
198 zł
198 zł
198 zł
Ubezpieczenie pakietowe
9 598 zł
9 037 zł
10 061 zł
9 366 zł
9 600 zł
Paliwo
(cykl mieszany)
21 527 zł
24 482 zł
18 572 zł
19 417 zł
22 371 zł
Opony standardowe
5 554 zł
4 273 zł
5 642 zł
5 642 zł
5 642 zł
Serwis
2 240 zł
2 522 zł
2 465 zł
2 172 zł
3 626 zł
Eksploatacja
3 782 zł
3 684 zł
3 464 zł
3 513 zł
3 210 zł
Marka 6. Volkswagen 7. Hyundai
8. Toyota
9. Seat
10. Ford
Model
Golf 1.4 TSI Comfortline
i30 1.6 GDI BlueDrive Classic+
Auris 1.6 Premium
Leon 1.4 TSI Style Start/Stop
Focus 1.6 Trend
Moc [kW/KM]
92/125
99/135
97/132
92/125
92/125
Okres [mies.]/całkowity przebieg [km]
36/90 000
36/90 000
36/90 000
36/90 000
36/90 000
Cena zakupu
78 130 zł
71 400 zł
72 900 zł
77 200 zł 
70 290 zł
TCO - CAŁKOWITY KOSZT UŻYTKOWANIA
[brutto]
77 345  zł
+4 312 zł/+5,9%
78 029 zł
+4 996 zł/+6,8%
78 765 zł
+5 732 zł/+7,8%
80 638 zł
+7 605 zł/+10,4%
81 039 zł
+8 006 zł/+11%
UTRATA WARTOŚCI POJAZDU
33 044 zł
36 159 zł
30 701 zł
36 942 zł
33 973 zł
UŻYTKOWANIE
44 301 zł
41 870 zł
48 064 zł
43 696 zł
47 066 zł
Rejestracja
(tablice zwykłe)
198 zł
198 zł
198 zł
198 zł
198 zł
Ubezpieczenie pakietowe
10 296 zł
9 367 zł
9 850 zł
9 863 zł
9 338 zł
Paliwo
(cykl mieszany)
21 949 zł
22 371 zł
24 904 zł
21 949 zł
24 904 zł
Opony standardowe
5 642 zł
4 273 zł
5 554 zł
5 642 zł
5 554 zł
Serwis
2 445 zł
2 451 zł
3 902 zł
2 442 zł
3 385 zł
Eksploatacja
3 771 zł
3 210 zł
3 657 zł
3 602 zł
3 689 zł

Podsumowanie raportu

Raport TCO EurotaxGlass’s przedstawia duże atuty kosztowe Opla. W odniesieniu do najgroźniejszych konkurentów w zestawieniu, Astra Hatchback Enjoy 1.4 Turbo 125 KM MT6 Start/Stop ma dynamiczny silnik, który zużywa niewiele paliwa. Przeglądy okresowe w stacjach Opla należą do najtańszych, a auto spędza tam najmniej czasu. Co najważniejsze, estymowany spadek wartości po 3 latach jest tu najniższy. To są konkrety.

 

Ceny katalogowe brutto samochodów z lakierem bazowym, bez wyposażenia dodatkowego. Ceny katalogowe oraz wartości rezydualne zgodne z Raportem TCO EurotaxGlass’s Polska Sp. z o.o. 06/2016. Opracowane zgodne z planem serwisowym producentów. Uśredniona cena brutto za roboczogodzinę dla usług serwisowych i eksploatacyjnych oszacowana w ogólnopolskim badaniu EurotaxGlass’s Polska Sp. z o.o. na podstawie 115 udzielonych odpowiedzi dla koszyka modeli z porównania. Cena części obejmuje, w zależności od wymogów producenta: wkład filtra powietrza, płyn hamulcowy, olej silnikowy, filtr paliwa, filtr oleju, wkład filtra przeciwpyłkowego, pasek klimatyzacji (jeśli występuje), olej skrzyni biegów.

Kalkulacja oparta na średniej cenie paliwa publikowanej przez portal e-petrol.pl oraz na oficjalnych danych zużycia paliwa w cyklu mieszanym publikowanych przez producentów. Zużycie paliwa i emisja CO2 wg Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008, w cyklu mieszanym, na podstawie oficjalnych testów w warunkach laboratoryjnych. Rzeczywiste wartości mogą różnić się od podanych w zależności od zachowania kierowcy, warunków atmosferycznych, nawierzchni, jaki innych czynników natury nietechnicznej.

Raport eurotaxglass's Movano

Porównanie lekkich furgonów.
Przedstawiamy przygotowane przez EurotaxGlass’s rzetelne porównanie najpopularniejszych modeli z dużego segmentu lekkich furgonów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony.
Uwzględniono w nim pojazdy o możliwie zbliżonych parametrach i osiągach, czyli o podobnych silnikach, wersjach nadwozia i parametrach funkcjonalnych.
W badaniu przyjęto 36-miesięczny okres kontraktowy, z maksymalnym przebiegiem łącznym do 120 000 km. Wszystkie ceny i koszty są podane w wartościach brutto.
Do konfrontacji z jego najbardziej zbliżoną specyfikacyjnie konkurencją trafił popularny w ofercie Opla Movano Furgon 2.3 CDTI 136 KM MT6 z systemem Start/Stop, z napędem na przednią oś (FWD), z długim nadwoziem (L3) i średnią wysokością dachu (H2).
Marka 1. Opel 2. Mercedes-Benz
3. Ford 4. Fiat
5. Renault
Model
Movano CDTI L3H2
Sprinter 313 CDI 906.635 (14m3)
Transit 350 L3H2 Trend
Ducato 35 MJ L3H2

Master dCi L3H2 Pack Clim
Moc [kW/KM]
100/136
95/129
92/125
96/130
100/136
Okres [mies.]/całkowity przebieg [km]
36/120 000
36/120 000
36/120 000
36/120 000
36/120 000
Cena zakupu
125 540 zł
141 808 zł
133 492 zł
132 028 zł 
137 391 zł
TCO - CAŁKOWITY KOSZT UŻYTKOWANIA
[brutto]
136 085 zł
136 131 zł
+46 zł/+0,03%
140 735 zł
+4 650 zł/+3,4%
143 972 zł
+7 887 zł/+5,8%
144 769 zł
+8 684 zł/+6,4%
UTRATA WARTOŚCI POJAZDU
68 641 zł
65 313 zł
73 777 zł
75 071 zł
79 601 zł
UŻYTKOWANIE
67 444 zł
70 818 zł
66 958 zł
68 902 zł
65 169 zł
Rejestracja
(tablice zwykłe)
198 zł
198 zł
198 zł
198 zł
198 zł
Ubezpieczenie pakietowe
19 946 zł
13 902 zł
12 206 zł
11 999 zł
12 194 zł
Paliwo
(cykl mieszany)
34 354 zł
37 385 zł
36 879 zł
36 879 zł
34 354 zł
Opony standardowe
9 123 zł
9 942 zł
7 280 zł
7 644 zł
9 123 zł
Serwis
3 841 zł
2 991 zł
2 276 zł
3 605 zł
3 446 zł
Eksploatacja
7 983 zł
6 401 zł
8 120 zł
8 576 zł
5 854 zł
Marka 1. Opel 6. IVECO
7. Peugeot 8. Citroen
9. Volkswagen
Model
Movano CDTI L3H2
Daily 35S13 V (16m3)
Boxer 335 HDi L3H2
Jumper 35 HDi L3H2

Crafter 35 TDI (14m3)
Moc [kW/KM]
100/136
93/126
96/130
86/130
100/136
Okres [mies.]/całkowity przebieg [km]
36/120 000
36/120 000
36/120 000
36/120 000
36/120 000
Cena zakupu
125 540 zł
139 359 zł
134 870 zł
134 870 zł 
145 837 zł
TCO - CAŁKOWITY KOSZT UŻYTKOWANIA
[brutto]
136 085 zł
146 712 zł
+10 626 zł/+7,8%
147 972 zł
+11 887 zł/+8,7%
148 123 zł
+12 038 zł/+8,8%
152 852 zł
+16 766 zł/+12,3%
UTRATA WARTOŚCI POJAZDU
68 641 zł
65 796 zł
79 280 zł
79 449 zł
75 622 zł
UŻYTKOWANIE
67 444 zł
80 915 zł
68 693 zł
68 674 zł
77 230 zł
Rejestracja
(tablice zwykłe)
198 zł
198 zł
198 zł
198 zł
198 zł
Ubezpieczenie pakietowe
19 946 zł
13 526 zł
12 005 zł
11 986 zł
13 422 zł
Paliwo
(cykl mieszany)
34 354 zł
43 953 zł
37 385 zł
37 385 zł
41 932 zł
Opony standardowe
9 123 zł
9 122 zł
7 644 zł
7 644 zł
9 941 zł
Serwis
3 841 zł
3 773 zł
2 635 zł
2 656 zł
3 135 zł
Eksploatacja
7 983 zł
10 344 zł
8 826 zł
8 805 zł
8 602 zł

Podsumowanie raportu

Raport EurotaxGlass’s przedstawia duże atuty kosztowe Opla. W odniesieniu do najgroźniejszych konkurentów w zestawieniu, Movano Furgon L3H2 2.3 CDTI 135 KM MT6 Start/Stop FWD ma wyjątkowo oszczędny silnik, jego obsługa serwisowa w stacjach Opla zajmuje mało czasu, a szacowane koszty wymiany części eksploatacyjnych są relatywnie atrakcyjne. Co ważne, estymowany spadek wartości po 3 latach jest jednym z najniższych. To jest biznes!.

 

 

Ceny katalogowe brutto samochodów z lakierem bazowym, bez wyposażenia dodatkowego. Ceny katalogowe oraz wartości rezydualne zgodne z Raportem TCO EurotaxGlass’s Polska Sp. z o.o. 06/2016. Opracowanie zgodne z planem serwisowym producentów. Uśredniona cena brutto za roboczogodzinę dla usług serwisowych i eksploatacyjnych oszacowana w ogólnopolskim badaniu EurotaxGlass’s Polska Sp. z o.o. na podstawie 115 udzielonych odpowiedzi dla koszyka modeli z porównania. Cena części obejmuje, w zależności od wymogów producenta: wkład filtra powietrza, płyn hamulcowy, olej silnikowy, filtr paliwa, filtr oleju, wkład filtra przeciwpyłkowego, pasek klimatyzacji (jeśli występuje), olej skrzyni biegów.

Kalkulacja oparta na średniej cenie paliwa publikowanej przez portal e-petrol.pl oraz na oficjalnych danych zużycia paliwa w cyklu mieszanym publikowanych przez producentów. Zużycie paliwa i emisja CO2 wg Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008, w cyklu mieszanym, na podstawie oficjalnych testów w warunkach laboratoryjnych. Rzeczywiste wartości mogą różnić się od podanych w zależności od zachowania kierowcy, warunków atmosferycznych, nawierzchni, jaki innych czynników natury nietechnicznej.

 

Powyższe wyniki Raportu TCO spółki EurotaxGlass’s International, z czerwca 2016 roku, przygotowano na zlecenie Opel Poland Sp. z o.o. Opel Poland Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za dane wykorzystane tu w tabelach pochodzące z tego raportu. Kwoty podane w tabelach zostały przeliczone z wartości netto na brutto (+ 23% VAT) oraz zaokrąglone do liczb całkowitych, w związku z czym mogą różnić się od wartości rzeczywistych w zakresie +/- 1 zł.