Opel się opłaca
Najniższy całkowity koszt użytkowania
Najniższy całkowity koszt użytkowania
Wybór nowego samochodu to inwestycja mająca długoterminowe konsekwencje. Zanim wydamy nasze pieniądze warto uwzględnić kilka kluczowych eksploatacyjnych pozycji kosztowych. Kwestie, które powinny mieć znaczenie podczas ostatecznej decyzji to potwierdzona niezawodność modelu, niska przewidywana utrata wartości, wysokie parametry techniczne i eksploatacyjne auta, czy poziom wyposażenia w cenie bazowej samochodu. Opel w tych aspektach jest leaderem w swojej klasie. Jesteśmy dumni, że nasze modele zwyciężają w kolejnych niezależnych rankingach i porównaniach.
Szczegółowe informacje o procedurze badań pojazdów odzwierciedlającej bardziej rzeczywiste wyniki spalania przeczytasz na www.opel.pl w sekcji Nowe wyniki spalania.
Czym jest TCO?
Całkowite koszty użytkowania samochodu (TCO – ang. Total Cost of Ownership) to wszystkie normatywne koszty, które w danym okresie użytkowania i przebiegu samochodu ponosi klient. Na TCO składają się utrata wartości samochodu przy odsprzedaży oraz koszty jego użytkowania: zużycie paliwa, serwis i eksploatacja, ubezpieczenie, zakup opon i rejestracja pojazdu.
Dlaczego TCO jest tak ważne?
Raport eurotaxglass's Astra
Porównanie aut kompaktowych
Marka | 1. Opel |
2. KIA |
3. Skoda |
4. Peugeot |
5. Renault |
---|---|---|---|---|---|
Model |
Astra HB 1.4 T S/S Enjoy
|
Cee'd 1.6 GDI M
|
Octavia 1.0 TSI Ambition
|
308 1.2 Pure tech Active S/S
|
Megane 1.2 Energy TCe Zen
|
Moc [kW/KM] |
92/125
|
92/135
|
85/115
|
81/110
|
97/132
|
Okres [mies.]/całkowity przebieg [km] |
36/90 000
|
36/90 000
|
36/90 000
|
36/90 000
|
36/90 000
|
Cena zakupu |
70 500 zł
|
64 540 zł
|
74 890 zł
|
71 500 zł
|
69 900 zł
|
TCO - CAŁKOWITY KOSZT UŻYTKOWANIA [brutto] |
73 033 zł
|
73 590 zł
+557 zł/+0,8% |
75 175 zł
+2 142 zł/+2,9% |
75 179 zł
+2 146 zł/+2,9% |
75 758 zł
+2 725 zł/+3,7% |
UTRATA WARTOŚCI POJAZDU |
30 135 zł
|
29 395 zł
|
34 773 zł
|
34 872 zł
|
31 111 zł
|
UŻYTKOWANIE |
42 898 zł
|
44 195 zł
|
40 402 zł
|
40 307 zł
|
44 647 zł
|
Rejestracja (tablice zwykłe) |
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
Ubezpieczenie pakietowe |
9 598 zł
|
9 037 zł
|
10 061 zł
|
9 366 zł
|
9 600 zł
|
Paliwo (cykl mieszany) |
21 527 zł
|
24 482 zł
|
18 572 zł
|
19 417 zł
|
22 371 zł
|
Opony standardowe |
5 554 zł
|
4 273 zł
|
5 642 zł
|
5 642 zł
|
5 642 zł
|
Serwis |
2 240 zł
|
2 522 zł
|
2 465 zł
|
2 172 zł
|
3 626 zł
|
Eksploatacja |
3 782 zł
|
3 684 zł
|
3 464 zł
|
3 513 zł
|
3 210 zł
|
Marka | 6. Volkswagen |
7. Hyundai |
8. Toyota |
9. Seat |
10. Ford |
---|---|---|---|---|---|
Model |
Golf 1.4 TSI Comfortline
|
i30 1.6 GDI BlueDrive Classic+
|
Auris 1.6 Premium
|
Leon 1.4 TSI Style Start/Stop
|
Focus 1.6 Trend
|
Moc [kW/KM] |
92/125
|
99/135
|
97/132
|
92/125
|
92/125
|
Okres [mies.]/całkowity przebieg [km] |
36/90 000
|
36/90 000
|
36/90 000
|
36/90 000
|
36/90 000
|
Cena zakupu |
78 130 zł
|
71 400 zł
|
72 900 zł
|
77 200 zł
|
70 290 zł
|
TCO - CAŁKOWITY KOSZT UŻYTKOWANIA [brutto] |
77 345 zł
+4 312 zł/+5,9% |
78 029 zł
+4 996 zł/+6,8% |
78 765 zł
+5 732 zł/+7,8% |
80 638 zł
+7 605 zł/+10,4% |
81 039 zł
+8 006 zł/+11% |
UTRATA WARTOŚCI POJAZDU |
33 044 zł
|
36 159 zł
|
30 701 zł
|
36 942 zł
|
33 973 zł
|
UŻYTKOWANIE |
44 301 zł
|
41 870 zł
|
48 064 zł
|
43 696 zł
|
47 066 zł
|
Rejestracja (tablice zwykłe) |
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
Ubezpieczenie pakietowe |
10 296 zł
|
9 367 zł
|
9 850 zł
|
9 863 zł
|
9 338 zł
|
Paliwo (cykl mieszany) |
21 949 zł
|
22 371 zł
|
24 904 zł
|
21 949 zł
|
24 904 zł
|
Opony standardowe |
5 642 zł
|
4 273 zł
|
5 554 zł
|
5 642 zł
|
5 554 zł
|
Serwis |
2 445 zł
|
2 451 zł
|
3 902 zł
|
2 442 zł
|
3 385 zł
|
Eksploatacja |
3 771 zł
|
3 210 zł
|
3 657 zł
|
3 602 zł
|
3 689 zł
|
Podsumowanie raportu
Raport TCO EurotaxGlass’s przedstawia duże atuty kosztowe Opla. W odniesieniu do najgroźniejszych konkurentów w zestawieniu, Astra Hatchback Enjoy 1.4 Turbo 125 KM MT6 Start/Stop ma dynamiczny silnik, który zużywa niewiele paliwa. Przeglądy okresowe w stacjach Opla należą do najtańszych, a auto spędza tam najmniej czasu. Co najważniejsze, estymowany spadek wartości po 3 latach jest tu najniższy. To są konkrety.
Kalkulacja oparta na średniej cenie paliwa publikowanej przez portal e-petrol.pl oraz na oficjalnych danych zużycia paliwa w cyklu mieszanym publikowanych przez producentów. Zużycie paliwa i emisja CO2 wg Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz Rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008, w cyklu mieszanym, na podstawie oficjalnych testów w warunkach laboratoryjnych. Rzeczywiste wartości mogą różnić się od podanych w zależności od zachowania kierowcy, warunków atmosferycznych, nawierzchni, jaki innych czynników natury nietechnicznej.
Raport eurotaxglass's Movano
Uwzględniono w nim pojazdy o możliwie zbliżonych parametrach i osiągach, czyli o podobnych silnikach, wersjach nadwozia i parametrach funkcjonalnych.
W badaniu przyjęto 36-miesięczny okres kontraktowy, z maksymalnym przebiegiem łącznym do 120 000 km. Wszystkie ceny i koszty są podane w wartościach brutto.
Do konfrontacji z jego najbardziej zbliżoną specyfikacyjnie konkurencją trafił popularny w ofercie Opla Movano Furgon 2.3 CDTI 136 KM MT6 z systemem Start/Stop, z napędem na przednią oś (FWD), z długim nadwoziem (L3) i średnią wysokością dachu (H2).
Marka | 1. Opel |
2. Mercedes-Benz |
3. Ford |
4. Fiat |
5. Renault |
---|---|---|---|---|---|
Model |
Movano CDTI L3H2
|
Sprinter 313 CDI 906.635 (14m3)
|
Transit 350 L3H2 Trend
|
Ducato 35 MJ L3H2
|
Master dCi L3H2 Pack Clim |
Moc [kW/KM] |
100/136
|
95/129
|
92/125
|
96/130
|
100/136
|
Okres [mies.]/całkowity przebieg [km] |
36/120 000
|
36/120 000
|
36/120 000
|
36/120 000
|
36/120 000
|
Cena zakupu |
125 540 zł
|
141 808 zł
|
133 492 zł
|
132 028 zł
|
137 391 zł
|
TCO - CAŁKOWITY KOSZT UŻYTKOWANIA [brutto] |
136 085 zł
|
136 131 zł
+46 zł/+0,03% |
140 735 zł
+4 650 zł/+3,4% |
143 972 zł
+7 887 zł/+5,8% |
144 769 zł
+8 684 zł/+6,4% |
UTRATA WARTOŚCI POJAZDU |
68 641 zł
|
65 313 zł
|
73 777 zł
|
75 071 zł
|
79 601 zł
|
UŻYTKOWANIE |
67 444 zł
|
70 818 zł
|
66 958 zł
|
68 902 zł
|
65 169 zł
|
Rejestracja (tablice zwykłe) |
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
Ubezpieczenie pakietowe |
19 946 zł
|
13 902 zł
|
12 206 zł
|
11 999 zł
|
12 194 zł
|
Paliwo (cykl mieszany) |
34 354 zł
|
37 385 zł
|
36 879 zł
|
36 879 zł
|
34 354 zł
|
Opony standardowe |
9 123 zł
|
9 942 zł
|
7 280 zł
|
7 644 zł
|
9 123 zł
|
Serwis |
3 841 zł
|
2 991 zł
|
2 276 zł
|
3 605 zł
|
3 446 zł
|
Eksploatacja |
7 983 zł
|
6 401 zł
|
8 120 zł
|
8 576 zł
|
5 854 zł
|
Marka | 1. Opel |
6. IVECO |
7. Peugeot |
8. Citroen |
9. Volkswagen |
---|---|---|---|---|---|
Model |
Movano CDTI L3H2
|
Daily 35S13 V (16m3)
|
Boxer 335 HDi L3H2
|
Jumper 35 HDi L3H2
|
Crafter 35 TDI (14m3) |
Moc [kW/KM] |
100/136
|
93/126
|
96/130
|
86/130
|
100/136
|
Okres [mies.]/całkowity przebieg [km] |
36/120 000
|
36/120 000
|
36/120 000
|
36/120 000
|
36/120 000
|
Cena zakupu |
125 540 zł
|
139 359 zł
|
134 870 zł
|
134 870 zł
|
145 837 zł
|
TCO - CAŁKOWITY KOSZT UŻYTKOWANIA [brutto] |
136 085 zł
|
146 712 zł
+10 626 zł/+7,8% |
147 972 zł
+11 887 zł/+8,7% |
148 123 zł
+12 038 zł/+8,8% |
152 852 zł
+16 766 zł/+12,3% |
UTRATA WARTOŚCI POJAZDU |
68 641 zł
|
65 796 zł
|
79 280 zł
|
79 449 zł
|
75 622 zł
|
UŻYTKOWANIE |
67 444 zł
|
80 915 zł
|
68 693 zł
|
68 674 zł
|
77 230 zł
|
Rejestracja (tablice zwykłe) |
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
198 zł
|
Ubezpieczenie pakietowe |
19 946 zł
|
13 526 zł
|
12 005 zł
|
11 986 zł
|
13 422 zł
|
Paliwo (cykl mieszany) |
34 354 zł
|
43 953 zł
|
37 385 zł
|
37 385 zł
|
41 932 zł
|
Opony standardowe |
9 123 zł
|
9 122 zł
|
7 644 zł
|
7 644 zł
|
9 941 zł
|
Serwis |
3 841 zł
|
3 773 zł
|
2 635 zł
|
2 656 zł
|
3 135 zł
|
Eksploatacja |
7 983 zł
|
10 344 zł
|
8 826 zł
|
8 805 zł
|
8 602 zł
|
Podsumowanie raportu
Raport EurotaxGlass’s przedstawia duże atuty kosztowe Opla. W odniesieniu do najgroźniejszych konkurentów w zestawieniu, Movano Furgon L3H2 2.3 CDTI 135 KM MT6 Start/Stop FWD ma wyjątkowo oszczędny silnik, jego obsługa serwisowa w stacjach Opla zajmuje mało czasu, a szacowane koszty wymiany części eksploatacyjnych są relatywnie atrakcyjne. Co ważne, estymowany spadek wartości po 3 latach jest jednym z najniższych. To jest biznes!.
Ceny katalogowe brutto
samochodów z lakierem bazowym, bez wyposażenia dodatkowego. Ceny
katalogowe oraz wartości rezydualne zgodne z Raportem TCO EurotaxGlass’s
Polska Sp. z o.o. 06/2016. Opracowanie zgodne z planem serwisowym
producentów. Uśredniona cena brutto za roboczogodzinę dla usług
serwisowych i eksploatacyjnych oszacowana w ogólnopolskim badaniu
EurotaxGlass’s Polska Sp. z o.o. na podstawie 115 udzielonych odpowiedzi
dla koszyka modeli z porównania. Cena części obejmuje, w zależności od
wymogów producenta: wkład filtra powietrza, płyn hamulcowy, olej
silnikowy, filtr paliwa, filtr oleju, wkład filtra przeciwpyłkowego,
pasek klimatyzacji (jeśli występuje), olej skrzyni biegów.
Kalkulacja oparta na średniej cenie paliwa publikowanej przez portal
e-petrol.pl oraz na oficjalnych danych zużycia paliwa w cyklu mieszanym
publikowanych przez producentów. Zużycie paliwa i emisja CO2 wg
Rozporządzenia (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz
Rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008, w cyklu mieszanym, na podstawie
oficjalnych testów w warunkach laboratoryjnych. Rzeczywiste wartości
mogą różnić się od podanych w zależności od zachowania kierowcy,
warunków atmosferycznych, nawierzchni, jaki innych czynników natury
nietechnicznej.