Szósta generacja Opla Corsy będzie elektryczna
23 maja 2019
- Nowy Opel Corsa‑e: 330 kilometrów elektrycznego zasięgu (WLTP1)
- Moc: 100 kW (136 KM) w każdej Corsie‑e
- Bezpieczeństwo aktywne: w tym adaptacyjny asystent prędkości
- Świet(l)ny pomysł: matrycowe reflektory IntelliLux LED® po raz pierwszy w segmencie małych samochodów
Imponujące osiągi: moc 100 kW (136 KM) i zasięg 330 km1
Firma Opel produkuje samochody od 120 lat i zawsze dba o dostępność technologii dla szerokiej rzeszy nabywców. W nowej Corsie‑e zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu napędu elektrycznego. Przy zasięgu 330 km według WLTP1 pięciomiejscowa Corsa‑e jest samochodem, z którego można swobodnie i bez ograniczeń korzystać na co dzień. Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach w ciągu 30 minut. Corsa‑e może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: przez kabel, z ładowarki naściennej lub na stacji szybkiego ładowania. Akumulator jest objęty 8‑letnią gwarancją. Stan naładowania można sprawdzić w aplikacji „myOpel”, co pozwala optymalizować czas i koszty ładowania.
Wpływ na zasięg ma także kierowca, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco i Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu. W trybie Eco Corsa‑e staje się długodystansowcem — zasięg rośnie praktycznie bez uszczerbku dla komfortu.
Układ napędowy Corsy‑e pozwala na maksymalną przyjemność z jazdy bez emisji spalin. Dzięki mocy 100 kW (136 KM) i dostępnych natychmiast 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego samochód wyróżnia się elastycznością, zwrotnością i dynamicznymi osiągami. Corsa‑e przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 2,8 sekundy[2], a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy2, dorównując pod tym względem samochodom sportowym.
Dynamikę Corsy‑e podkreśla także jej sportowa stylistyka, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych poprzednich generacji. Corsa o długości 4,06 metra jest zwrotnym, praktycznym i dobrze rozplanowanym pięciomiejscowym samochodem. Linia dachu nawiązuje do sylwetki coupé — została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową. Kierowca siedzi 28 mm niżej. Nisko położony środek ciężkości sprzyja właściwościom jezdnym i dynamice. Samochód elastycznie i zdecydowanie reaguje na polecenia kierowcy, dostarczając przyjemności z jazdy. Nowoczesny kokpit jest w pełni cyfrowy, a wśród opcji wyposażenia znajduje się nawet skórzana tapicerka.
Przede wszystkim bezpieczeństwo: matrycowe reflektory IntelliLux LED®, czujnik martwego pola i system Flank Guard
W Corsie‑e debiutują technologie i systemy wspomagające kierowcę spotykane częściej w wyższych segmentach rynku. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED®, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości najnowszej generacji, nieustannie dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym i warunków otoczenia. Zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie pojazdu zapewniają wymiernie wyższy poziom bezpieczeństwa. Dzięki nowej przedniej kamerze system rozpoznawania znaków drogowych „zauważa” teraz więcej informacji, w tym znaki wyświetlane na tablicach diodowych. Na ekranie zestawu wskaźników podawane są również informacje o ograniczeniach prędkości zapisanych w systemie.
W nowej Corsie debiutuje też radarowy aktywny tempomat oraz system czujników Flank Guard. Dostępny jest również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.
Systemy multimedialne z usługą telematyczną „Opel Connect”
Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.
1 Dane wstępne ustalone według procedury testowej WLTP. Homologacja typu WE ani świadectwo zgodności nie są jeszcze dostępne. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych danych po homologacji.
2 Wartości wstępne.