Opel i Borussia przedłużają długoterminową umowę

2017-08-03

  • Piękna gra: Opel długoterminowym partnerem klubu piłkarskiego najwyższej klasy
  • Powrót na koszulki: logo Opla na rękawach posiadaczy Pucharu Niemiec
  • Rozszerzona współpraca: Opel strategicznym partnerem Borussii Dortmund

Rüsselsheim/Dortmund. Opel i Borussia
Dortmund przedłużyły udaną współpracę na
kolejne pięć lat i zamierzają rozszerzyć jej
zakres. Logo Opla, który od teraz należy do
grona strategicznych partnerów zdobywców
Pucharu Niemiec, pojawi się na rękawach
koszulek zawodników Borussii Dortmund od
sezonu 2017/18 Bundesligi. W przeciwieństwie
do trzech pozostałych strategicznych partnerów
BVB — głównego sponsora Evonik, dostawcy
Puma oraz firmy Signal Iduna, która jest
sponsorem tytularnym stadionu — Opel nie
będzie udziałowcem klubu. Zamiast tego
strategiczne podejście będzie polegało na zacieśnieniu więzi z Borussią Dortmund w obszarach komunikacji
i aktywizacji. Takie deklaracje na zorganizowanej dziś w Dortmundzie konferencji prasowej złożyli Jürgen
Keller, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej w firmie Opel w Niemczech, oraz
Hans-Joachim Watzke, dyrektor zarządzający BVB.

 

Współpraca między firmą Opel i Borussią Dortmund rozpoczęła się w sierpniu 2012 roku. Według analiz
przeprowadzonych przez instytut badań rynku Nielsen Sports i Politechnikę w Brunszwiku jest to jedna
z najbardziej wiarygodnych i trwałych relacji w niemieckim futbolu. Dlatego też od pięciu lat kontakty
z klubem są jednym z kluczowych elementów budowania pozytywnego wizerunki marki Opel.

 

„Jesteśmy zadowoleni, że udało nam się uzgodnić długoterminowe przedłużenie współpracy z Borussią
Dortmund oraz że jeszcze bardziej zacieśnimy nasze więzi z tym wspaniałym klubem. Borussia jest idealnym
partnerem dla naszej marki, ponieważ liczą się dla niej te same wartości, które są ważne dla Opla: znakomite
wyniki i przystępność. Ponadto cenimy sobie opartą na zaufaniu i profesjonalizmie współpracę
z Hansem-Joachimem Watzke oraz całym jego zespołem, ciesząc się z możliwości jej kontynuowania
w kolejnych latach” — powiedział Jürgen Keller.

Hans-Joachim Watzke również podkreślił
znaczenie długofalowej umowy między klubem
i producentem samochodów. „Jesteśmy dumni,
że w firmie Opel znaleźliśmy czwartego
strategicznego partnera — to nie takie łatwe
w tych szybko zmieniających się czasach.
Dla nas strategiczna ranga partnerstwa
oznacza przede wszystkim dążenie do tych
samych celów w ścisłej współpracy. Firma Opel
od 30 lat daje imponujący przykład na to, jak
skutecznie łączyć partnerstwo w sporcie
z zaangażowaniem w sponsorowanie
międzynarodowego futbolu. Z optymizmem
spoglądamy w przyszłość w towarzystwie Opla — marki, która tak jak my rośnie w siłę i oferuje produkty
spełniające oczekiwania współczesnego świata”.

 

Oprócz prawa do umieszczenia logo na rękawach koszulek zawodników BVB firma Opel będzie mogła również
oferować szereg innych usług wspólnie z klubem. W szczególności podpisano umowy związane ze sferą
cyfrową — na ich podstawie Opel będzie mógł prowadzić bezpośredni dialog z kibicami drużyny. Planowane
jest także znaczne zwiększenie roli klubu w krajowej komunikacji marki Opel. Będzie ono polegało między
innymi na udziale zawodników w telewizyjnych reklamach producenta samochodów. Ponadto firma Opel
zintensyfikuje swoje zaangażowanie w promocję sportu rodzinnego i lokalnego jako partner szkółki piłkarskiej
BVB i prezenter Pucharu Rodziny BVB.

 

Dzisiejsze umowy z Borussią Dortmund wyznaczają początek kolejnego etapu zaangażowania firmy Opel na
rzecz futbolu. W Niemczech Opel będzie koncentrował się na współpracy z Dortmundem oraz z 1. FSV Mainz 05.
Opel pozostanie sponsorem tytularnym stadionu OPEL ARENA w Moguncji co najmniej do 2021 roku. Producent
samochodów kontynuuje także udaną współpracę z ambasadorem marki i menedżerem Liverpoolu, Jürgenem
Kloppem. Opel jest również długofalowym partnerem aktualnego mistrza Holandii Feyenoord Rotterdam,
a Vauxhall, jako siostrzana marka Opla, jest głównym sponsorem reprezentacji Anglii, Walii, Szkocji i Irlandii Północnej.