Wstecz
  • KONTAKT

    Nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytania w dziale poniżej?
    Potrzebujesz pomocy lub szukasz więcej informacji?
    Nie wahaj się z nami skontaktować.

     

    Zadzwoń do nas

    Bezpłatny numer krajowy:
    tel.: 800 707 033

    Opłata za połączenie według stawki lokalnej:
    tel.:  22 306 22 22

    Bezpłatny numer międzynarodowy:
    tel.: 800 800 22 334

     

    Napisz e-mail

    polska@gm-customercare.com

    Adres do korespondencji

    General Motors Poland Sp. z o.o.

    ul. Wołoska 5

    02-675 Warszawa

Dalej

OPEL ONSTAR – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Tematyka


Zagadnienia ogólne

Które samochody mogą zostać wyposażone w OnStar?

OnStar jest dostępny dla wszystkich fabrycznie nowych osobowych modeli Opla. Podstawowe wersje modeli wymagają dokupienia OnStara za dodatkową opłatą, a wersje wyższe mają go w standardzie. Szczegółowych informacji udzielają Dealerzy marki Opel.

Jak mogę wyposażyć auto w OnStar?

OnStar jest dostępny standardowo w wyższych wersjach wyposażenia, w pozostałych – opcjonalnie. W wybranych podstawowych modelach jest niedostępny. Podczas zakupu nowego samochodu Twój Dealer marki Opel wyjaśni Ci procedurę aktywacji usług OnStar.

Jak zacząć korzystać z OnStar?

Decydując się na zakup auta z systemem OnStar, należy pamiętać o rejestracji i aktywacji usługi. Przed odbiorem nowego samochodu Twój Dealer poprosi Cię o kilka informacji, w tym o adres e-mail, aby przeprowadzić wstępną rejestrację usług OnStar. Następnie otrzymasz od Opla e-mail z linkiem aktywacyjnym konta myOpel, portalu internetowego dla użytkowników Opli udostępniającego m.in. usługi OnStar. Dokończ proces rejestracji klikając na przesłany link, ustaw hasło i pytanie zabezpieczające. Na koniec sprawdź i uzupełnij swoje dane oraz dostosuj ustawienia konta do swoich preferencji. W samochodzie naciśnij niebieski przycisk usług i sprawdź czy łączysz się z opiekunem OnStar.

Jeśli kupiłeś auto używane z systemem OnStar, wystarczy nacisnąć niebieski przycisk usług, aby połączyć się z opiekunem OnStar, który założy dla Ciebie nowe konto myOpel. W przypadku jakichkolwiek problemów odpowie też na Twoje pytania.

Jak mogę wejść na swoje konto OnStar?

Po zakończonej rejestracji i aktywacji konta, wejdź na stronę myOpel.pl, aby uzyskać dostęp do swojego konta.

Czy wszystkie funkcjonalności są dostępne w każdym modelu Opla?

Niektóre funkcjonalności mogą być niedostępne w wybranych modelach lub ich dostępność jest ograniczona. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

Czy mogę zamówić OnStar do aktualnie używanego samochodu?

Systemu OnStar nie można zamontować w aktualnie użytkowanych Oplach. System OnStar jest dostępny tylko dla fabrycznie nowych modeli.

Czy OnStar jest dostępny w autach innych producentów?

OnStar to unikalne rozwiązanie dostępne tylko w samochodach wybranych marek należących do General Motors. Na chwilę obecną w Europie jedynie samochody marki Opel mogą być wyposażone w ten system.

W jaki sposób zrezygnować z usług OnStar?

Możesz zrezygnować z usług OnStar w dowolnym momencie, choć mamy nadzieję, że nie będziesz miał takiej potrzeby. Aby zrobić to online, wejdź na swoje konto myOpel i wybierz odpowiednią opcję. Możesz również połączyć się z opiekunem OnStar bezpośrednio z samochodu, aby wyrejestrować się z systemu.

Czy OnStar działa za granicą?

Tak, system działa w 31 krajach Europy. Funkcja hotspota Wi-Fi, niedostępna obecnie w Polsce, może jednak być ograniczona w niektórych regionach. Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

Czy dane o moim pojeździe są przekazywane mojej firmie ubezpieczeniowej?

Nie, Twój ubezpieczyciel nie będzie otrzymywał od nas żadnych informacji. Nie udostępnimy Twoich danych żadnej stronie trzeciej bez Twojej zgody.

W ilu językach opiekunowie OnStar porozumiewają się z użytkownikami?

Opiekunowie OnStar mówią w następujących językach: polskim, angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim, włoskim, duńskim, portugalskim, bułgarskim, czeskim, fińskim, greckim, norweskim, rumuńskim, słowackim, słoweńskim, szwedzkim i węgierskim. W niektórych sytuacjach, aby skrócić czas oczekiwania może się zdarzyć, że zostaniesz połączony z angielskojęzycznym opiekunem.

Jak mogę wybrać swój język?

OnStar w Twoim samochodzie zostanie zaprogramowany w języku, który wybierzesz przy decyzji o zakupie usług OnStar i nowego auta. Jednak w dowolnym momencie możesz go zmienić i ustawić nowy język obsługi systemu OnStar w pokładowym systemie multimedialnym. Listę dostępnych języków do wyboru znajdziesz tutaj. W szczególnych przypadkach, dla przyspieszenia obsługi, zostaniesz połączony z anglojęzycznym opiekunem.

Czy mogę przetestować OnStar bez opłat?

Tak, przez pierwsze 12 miesięcy korzystasz z systemu OnStar za darmo. W przyszłości funkcja internetowego punktu dostępu hotspot Wi-Fi będzie miała oddzielny okres próbny. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Dostępność OnStar.


Koszty

Czy za połączenie z opiekunem OnStar za granicą, OnStar obciąży mnie dodatkowymi kosztami?

Za połączenie z opiekunem OnStar wykonane z samochodu nie poniesiesz dodatkowych kosztów.

Czy usługi OnStar są płatne?

Po zakupie samochodu wyposażonego w OnStar i zarejestrowaniu się w systemie, korzystasz z usług OnStar za darmo przez okres 12 miesięcy (nie dotyczy internetowego punktu dostępu hotspot Wi-Fi, funkcji obecnie niedostępnej w Polsce). Po tym czasie wymagane będzie wykupienie abonamentu. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Przedłużenie abonamentu.

Czy mogę przetestować OnStar bez opłat?

Tak, przez pierwsze 12 miesięcy korzystasz z systemu OnStar za darmo. Funkcjonalność internetowego punktu dostępu hotspot Wi-Fi jest dostępna już od dnia premiery w wybranych krajach Europy, w pozostałych będzie sukcesywnie wprowadzana w późniejszych terminach. Korzystanie z usług OnStar po upływie pierwszego roku darmowego użytkowania podlega opłacie abonamentowej, a pakiet usług w ramach abonamentu może się różnić od pakietu dostępnego podczas pierwszego roku darmowego użytkowania.

Kiedy rozpoczyna się darmowy 12-miesięczny okres użytkowania OnStar?

W dniu odbioru samochodu, tak jak gwarancja sprzedawcy na nowe auto.

Jaka będzie cena abonamentu OnStar po upływie darmowego 12-miesięcznego okresu użytkowania?

Ceny abonamentu OnStar dostępne są w zakładce Przedłużenie abonamentu. Ceny osobnego abonamentu za usługę hotspot Wi-Fi, obecnie niedostępną w Polsce, zostaną podane w terminie późniejszym.

Jaki jest koszt połączenia z opiekunem OnStar z samochodu?

Za takie połączenie nie jest naliczana dodatkowa opłata.


Nagłe wypadki

Co zrobić, kiedy niechcący wcisnę czerwony przycisk SOS?

Czasami to się zdarza. Nie martw się – po prostu powiedz opiekunowi OnStar, że wcisnąłeś przycisk omyłkowo.

Co zrobić w razie wypadku w miejscu o ograniczonym zasięgu sieci GSM w telefonie?

Większa antena dachowa OnStar zapewnia znacznie lepszy odbiór sygnału w porównaniu z Twoim telefonem. Jednakże w przypadku całkowitego braku zasięgu usługi OnStar mogą nie być dostępne.

Czy za pośrednictwem OnStar mogę skorzystać z pomocy drogowej świadczonej przez firmy zewnętrzne?

Jeśli Twój Opel jest objęty ubezpieczeniem Opel Assistance, profesjonalna pomoc drogowa zostanie w razie potrzeby wysłana na miejsce zdarzenia. Nasi partnerzy mogą w najlepszy sposób zadbać o Twoją mobilność dzięki dokładnym informacjom o stanie pojazdu, a w razie potrzeby również o jego lokalizacji. Obecnie skorzystanie z usług pomocy drogowej świadczonych przez innych dostawców nie jest możliwe za pośrednictwem systemu OnStar.

W jakiej sytuacji nagłego wypadku mogę uzyskać pomoc OnStar?

OnStar służy pomocą praktycznie w każdej sytuacji na drodze. Niezależnie od tego, czy jesteś uczestnikiem czy świadkiem zdarzenia drogowego, wystarczy wcisnąć przycisk SOS, aby uzyskać odpowiednie wsparcie.

Czy system OnStar jest dostępny tylko w sytuacjach zagrożenia?

Nie, OnStar to znacznie więcej niż tylko pomoc w przypadku zdarzeń drogowych. Możesz swobodnie połączyć się z opiekunem OnStar za pomocą niebieskiego przycisku lub aplikacji myOpel w smartfonie i poprosić o wskazanie drogi, zapytać o migającą kontrolkę na panelu wskaźników czy zdalnie zamknąć lub otworzyć auto. Służymy pomocą 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.

Czy OnStar działa w każdych warunkach?

OnStar korzysta z sieci bezprzewodowych oraz systemów lokalizacji satelitarnej. Mocna antena dachowa, będąca wyposażeniem standardowym systemu OnStar, może zapewnić lepszy odbiór sygnału, nawet gdy Twój telefon jest już poza zasięgiem. Jednakże w przypadku całkowitego braku zasięgu, usługi OnStar mogą nie być dostępne.


Wi-Fi

W jaki sposób połączyć się z hotspotem Wi-Fi?

W taki sam sposób, jak w przypadku innych sieci Wi-Fi. Wyszukaj dostępne sieci bezprzewodowe na swoim urządzeniu i wybierz hotspot pojazdu i wpisz hasło. Ustawienia Wi-Fi dostępne są z poziomu aplikacji mobilnej lub komputera pokładowego. Usługa hotspota Wi-Fi jest obecnie niedostępna w Polsce.

Mam już dostęp do Internetu w ramach abonamentu na swoim smartfonie. Dlaczego mam płacić za Wi-Fi w samochodzie?

Łączność Wi-Fi w systemie OnStar zapewnia znacznie większą siłę sygnału dzięki antenie dachowej, a tym samym bardziej niezawodne połączenie. Ponadto hotspot, czyli punkt dostępowy w pojeździe, umożliwia podłączenie aż 7 urządzeń jednocześnie, więc Twoi pasażerowie również będą mogli korzystać z sieci. Usługa hotspota Wi-Fi jest obecnie niedostępna w Polsce.

Co z opłatami za roaming danych na terenie Unii Europejskiej?

Za roaming danych nie zostaniesz obciążony dodatkowymi kosztami. Sprawdź na www.opelonstar.pl listę krajów, w których usługi OnStar są dostępne. Usługa hotspota Wi-Fi jest obecnie niedostępna w Polsce.

Czy mogę wyłączyć hotspot Wi-Fi w samochodzie?

Tak, wystarczy zgłosić to opiekunowi OnStar. Usługa hotspota Wi-Fi jest obecnie niedostępna w Polsce.


Aplikacja mobilna

Na jakich urządzeniach można korzystać z aplikacji mobilnej myOpel?

Aplikacja jest dostępna na urządzenia z systemem Android oraz iOS.

W jaki sposób pobrać i zainstalować aplikację mobilną myOpel?

Aplikacja OnStar jest częścią aplikacji myOpel. Aby zainstalować ją na urządzeniu z systemem Android, należy pobrać ją ze sklepu Google Play. W przypadku systemu iOS – ze sklepu App Store.


Pomoc w przypadku kradzieży

Kto jest upoważniony do zablokowania zapłonu w moim aucie?

Po zgłoszeniu kradzieży auta, opiekun OnStar może zablokować zapłon.


Diagnostyka pojazdu

Widzę migającą kontrolkę. Czy opiekun OnStar może sprawdzić, co jest tego przyczyną i doradzić, co należy zrobić?

Tak. Naciśnij niebieski przycisk usług w dowolnym momencie, a opiekun OnStar zdalnie dokona – nawet podczas jazdy – weryfikacji najważniejszych elementów Twojego auta.


Pobieranie celu podróży

Mój Opel nie jest wyposażony w fabryczny system nawigacji. Czy mogę skorzystać z usługi Pobierania celu podróży?

Nie, funkcja ta wymaga fabrycznego systemu nawigacji Opla.

Jak to działa?

Wciśnij przycisk usług i zapytaj o ciekawe miejsce lub konkretny adres. Opiekun OnStar prześle adres do fabrycznego systemu nawigacji w Twoim aucie. Po zakończeniu połączenia adres wyświetli się na ekranie. Wybierz go, a system nawigacji poprowadzi Cię do celu.


Przedłużenie abonamentu

Jak przedłużyć korzystanie z OnStar po darmowym okresie próbnym?

Dowiedz się więcej w zakładce Przedłużenie abonamentu.


Prywatność

W jaki sposób Opel i General Motors dbają o zabezpieczenie pojazdów i systemów pokładowej łączności przed atakami hakerów
i innymi zagrożeniami związanymi z cyberprzestępczością?

Bezpieczeństwo naszych klientów jest dla nas priorytetem, dlatego podejmujemy wielowymiarowe działania mające na celu zabezpieczenie
pokładowych systemów łączności oraz monitorowanie i wykrywanie potencjalnych zagrożeń. Systemy łączności są projektowane z myślą
o możliwości aktualizacji istniejących zabezpieczeń w celu dostosowania się do zmieniających się rodzajów zagrożeń związanych
z cyberprzestępczością.

 

Bezpieczeństwo cyfrowe to kwestia istotna praktycznie dla każdej gałęzi przemysłu. General Motors w 2014 roku powołał Jeffa Massimillę
na stanowisko Głównego Inspektora ds. Bezpieczeństwa Cyfrowego Produktu. Kieruje on zespołem ekspertów z wielu branż działających
na rzecz bezpieczeństwa cyfrowego, ochrony danych osobowych i zminimalizowania ryzyka uzyskania nieautoryzowanego dostępu
do pojazdów. W skład specjalistów współpracujących z General Motors wchodzą zarówno osoby badające potencjalne zagrożenia, jak też
dostawcy rozwiązań i technologii w zakresie bezpieczeństwa, instytucje edukacyjne, a także organizacje przemysłu lotniczego i obronnego.

Do jakich danych osobowych ma dostęp OnStar i w jakim celu ich potrzebuje?

OnStar potrzebuje danych osobowych wyłącznie w celu dostarczania Ci usług, które subskrybujesz.

Czy mogę zastrzec wykorzystywanie moich danych przez OnStar?

OnStar nie przekazuje Twoich danych żadnym stronom trzecim bez Twojej zgody.

Czy system OnStar śledzi moje położenie?

Nie zawsze. Jeśli nie chcesz zdradzać swojej lokalizacji naciśnij i przytrzymaj przycisk prywatności przez około 5 sekund. Kiedy zmienisz zdanie, ponownie naciśnij ten sam przycisk. OnStar może wyłączyć ten tryb niezależnie tylko w sytuacji awaryjnej, takiej jak zderzenie lub kradzież pojazdu.

Jakie dane gromadzi OnStar?

OnStar gromadzi tylko informacje niezbędne do świadczenia subskrybowanych usług, a więc: dane klienta - takie jak imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, dane bezpieczeństwa – numer PIN i dane osoby wyznaczonej do kontaktu w sytuacjach awaryjnych, dane o pojeździe – stan licznika, ciśnienia w oponach, poziom paliwa i żywotność oleju, dane diagnostyczne oraz dane o lokalizacji auta – w celu umożliwienia pobrania wskazówek dojazdu oraz pomocy w razie zdarzenia drogowego czy kradzieży pojazdu.

Czy mogę zdecydować, jakie dane przekazuję OnStar?

Tak. Podczas rejestracji poprosimy Cię o podanie podstawowych informacji niezbędnych do świadczenia usług zgodnie z prawem. Od Ciebie zależy, czy zdecydujesz się na udostępnienie dodatkowych informacji, takich jak dane osoby kontaktowej w razie nagłych wypadków.

Skąd mam wiedzieć, jakie dane gromadzi OnStar?

Podczas rejestracji usług OnStar otrzymasz szczegółowe informacje o tym, jakie dane są gromadzone i w jakim celu.

W jaki sposób moje dane są wykorzystywane?

Dane, które gromadzi OnStar, są wykorzystywane wyłącznie w celu świadczenia usług. Nigdy nie przekazujemy Twoich danych stronom trzecim bez Twojej zgody.

Czy dane są przesyłane do innych krajów?

Wszystkie dane pozyskane przez system OnStar, na przykład numer VIN Twojego auta, są przechowywane na naszych serwerach w Niemczech i nie zostaną przekazane poza Europę. Wybrane dane klienta mogą być przekazywane do USA w związku z płatnościami za usługi OnStar. W takim przypadku zostanie to wyraźnie zaznaczone w regulaminie i warunkach korzystania z systemu.


Close

Niniejsza witryna jest obsługiwana przez firmę Adam Opel AG („Opel”) i jest zlokalizowana na serwerze stanowiącym własność General Motors Holdings LLC, z siedzibą w stanie Michigan, USA. Wszystkie podstrony (mikrowitryny) obsługiwane przez Opel są zlokalizowane na serwerach w Europie. Siedziba firmy Opel jest zarejestrowana w Niemczech, przy Bahnhofsplatz, 65423 Rüsselsheim.

 

Proszę uważnie przeczytać niniejsze warunki przed korzystaniem z Witryny. Korzystając z Witryny potwierdzają Państwo akceptację niniejszych warunków bez względu na to, czy zdecydują się Państwo na zarejestrowanie na Witrynie firmy Opel. Jeżeli nie akceptują Państwo powyższego, prosimy nie korzystać z Witryny.

Warunki korzystania z witryny internetowej

1. Własność intelektualna

 

Wszelkie materiały znajdujące się w Witrynie stanowią własność intelektualną firmy Opel. Materiały nie mogą być kopiowane, ani powielane, z wyjątkiem przeglądania ich w trybie online. Jednakże, możliwe jest drukowanie całych stron Witryny dla własnego użytku na poniższych warunkach: (a) żadne dokumenty lub grafiki z Witryny nie podlegają jakimkolwiek modyfikacjom;

(b) żadne grafiki z Witryny nie są wykorzystywane niezależnie od towarzyszącego im tekstu; oraz

(c) prawa autorskie i znak towarowy Opla oraz pozostałe ostrzeżenia są uwidocznione na wszystkich kopiach.

 

Niezależnie od powyższych postanowień Opel może umożliwić pobieranie z Witryny materiałów elektronicznych, takich jak: tapety na pulpit, wygaszacze ekranu lub inne pliki. Pobrane materiały podlegają powyższym postanowieniom.

 

Jakiekolwiek wykorzystanie elementów Witryny odbiegające od niniejszych warunków jest zabronione. Materiały w Witrynie zostały szczegółowo zweryfikowane i sprawdzone na każdym etapie ich wykonania. Niezależnie od powyższego, firma Opel zaleca użycie oprogramowania antywirusowego podczas korzystania z Witryny.

 

2. Dostępność Witryny

 

Opel podejmuje działania w celu zapewnienia dostępności Witryny przez 24 godziny na dobę, jednak Opel nie ponosi żadnej odpowiedzialności, w przypadkach czasowej niedostępności Witryny z powodu awarii systemu, prac administracyjnych i z przyczyn od niego niezależnych.

 

3. Materiały użytkownika Witryny

 

Wszelkie materiały przekazywane lub przesyłane przez użytkownika do Witryny, za wyjątkiem informacji umożliwiających identyfikację tożsamości, które objęte są polityką ochrony prywatności firmy Opel, nie mają charakteru poufnego oraz nie są prawnie zastrzeżone. Firma Opel nie ponosi odpowiedzialności za takie materiały. Firma Opel oraz osoby przez nią wskazane mają prawo do kopiowania, ujawniania, rozpowszechniania, umieszczania ich na swojej stronie oraz do wykorzystywania takich materiałów oraz zawartych w nich danych, obrazów, dźwięku, tekstu itp.
w dowolny inny sposób i w dowolnym celu.

 

Zabrania się przesyłania lub przekazywania na lub z Witryny jakichkolwiek treści:

(a) zawierających pogróżki, treści zniesławiających, obscenicznych, nieprzyzwoitych, podżegających, obraźliwych, pornograficznych, obelżywych, wzywających do nienawiści rasowej, dyskryminacji, zawierających groźby, gorszących, podburzających, bluźnierczych, naruszających poufność lub prywatność, lub takich, które mogą sprawiać przykrość lub powodować niedogodność; lub

(b) dla których użytkownik nie uzyskał wszelkich koniecznych zezwoleń i/lub zgód, lub
(c) które stanowią lub powodują zachowanie, które mogłoby być uznane za przestępstwo karne, powodować powstanie odpowiedzialności cywilnej, lub które w inny sposób byłyby niezgodne z prawem lub naruszałyby prawa osób trzecich w jakimkolwiek państwie na świecie; lub
(d) które powodują szkody techniczne (w tym między innymi wirusów komputerowych, bomb logicznych, koni trojańskich, robaków internetowych, innych elementów i danych o strukturze niszczącej, czy innego złośliwego oprogramowania lub szkodliwych danych).

Zabrania się korzystania z jakichkolwiek zasobów Witryny w sposób niedozwolony, w tym między innymi stosowania hackingu.

 

Firma Opel będzie w pełni współpracowała z organami ścigania lub sądami zwracającymi się z prośbą lub nakazem ujawnienia tożsamości oraz zlokalizowania osoby zamieszczającej treści z naruszeniem niniejszego punktu 3.

 

4. Aktualność informacji

 

Informacje zamieszczone na tej stronie przeznaczone są dla klientów firmy Opel w Polsce. Firma Opel dołoży uzasadnionych starań w celu zapewnienia dokładności i aktualności informacji zawartych w Witrynie. Z uwagi jednak na charakterystykę rynku samochodowego oraz zmiany specyfikacji samochodów wprowadzane podczas okresowych aktualizacji itp., produkty prezentowane w niniejszej Witrynie mogą różnić się od tych
z bieżącej oferty. Niektóre elementy wyposażenia tutaj opisane i zaprezentowane mogą być dostępne jedynie w wybranych krajach lub dostępne jedynie za dodatkową odpłatnością. Doradza się zatem konsumentom sprawdzenie cech konkretnego zamawianego pojazdu przy składaniu zamówienia u sprzedawcy. Firma Opel zastrzega sobie prawo do zmiany w każdym czasie specyfikacji produktów, i nie ponosi odpowiedzialności za żadne roszczenia lub straty wynikające z polegania na treści zamieszczonej w Witrynie.

 

Oświadczeń znajdujących się w niniejszej Witrynie nie należy traktować jako wiążących. Wszelkie materiały dostępne w Witrynie są dostarczane „takimi, jakimi są” bez żadnych warunków, gwarancji lub innego rodzaju zastrzeżeń. W związku z tym, w maksymalnym zakresie dozwolonym przez prawo, firma Opel udostępnia Państwu niniejszą witrynę na takiej zasadzie, że Opel wyklucza wszelkie oświadczenia, gwarancje, warunki lub innego rodzaju ustalenia (w szczególności wszelkie dorozumiane warunki), które z wyłączeniem niniejszych warunków korzystania z Witryny, mogłyby w jakikolwiek sposób dotyczyć Witryny.

 

5. Odpowiedzialność

 

Firma Opel oraz osoby będące członkami zarządu firmy, dyrektorami, pracownikami lub agentami nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za jakikolwiek szkody powstałe po stronie użytkownika Witryny lub osób trzecich (w szczególności jakiekolwiek bezpośrednie, pośrednie szkody lub szkody wtórne, lub utratę dochodów, utratę zysków, reputacji, danych, kontraktów, możliwości korzystania z pieniędzy, straty lub szkody spowodowane lub związane w jakikolwiek sposób z zakłóceniem działalności, niezależnie czy spowodowanych czynem niedozwolonym, w tym
w szczególności, zaniedbaniem, umową czy jakimkolwiek innym czynnikiem), w związku z zawartością Witryny, korzystaniem z niej lub brakiem takiej możliwości, użyciem stron, do których odsyła Witryna lub materiałów tam dostępnych, w szczególności szkód wywołanych przez wirusy mogące zainfekować komputer użytkownika, oprogramowanie, dane lub inne mienie, z powodu dostępu użytkownika do Witryny, korzystaniem z niej lub przeglądaniem Witryny lub pobieraniem jakichkolwiek materiałów z Witryny albo ze stron, do których odsyła Witryna. Powyższe nie wyłącza, ani nie ogranicza odpowiedzialności Opla za:

(a) śmierć lub obrażenie ciała spowodowane zaniedbaniem ze strony firmy Opel;

(b) oszustwo lub świadome wprowadzenie w błąd;

(c) jakiekolwiek zdarzenie, za które odpowiedzialność nie może być wyłączona, ani ograniczona przez właściwe prawo.

 

6. Prawo właściwe i jurysdykcja

 

Wszelkie spory mogące powstać w związku z niniejszą Witryną będą rozstrzygane przez sądy i zgodnie z prawem właściwym danego kraju sprzedaży.