Przyjazne dla środowiska, oszczędne i wygodne: samochody dostawcze Opla z roku modelowego 2016

2015-08-06

  • Lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa: silniki wysokoprężne spełniające wymagania normy Euro 6
    w osobowych modelach Vivaro, Movano i Combo

  • Wszechstronne i funkcjonalne wersje użytkowe przystosowane do trudnych zadań

  • Poprawa bezpieczeństwa i komfortu: dodatkowe systemy wspomagające kierowcę

  • Konwertowana Corsa Van 5D – większe możliwości i korzyści
Aktualności Opla: Przyjazne dla środowiska, oszczędne i wygodne: samochody dostawcze Opla z roku modelowego 2016

Rüsselsheim. Ultranowoczesne silniki diesla,
dodatkowe systemy wspomagające kierowcę
i poprawiające bezpieczeństwo oraz jeszcze
bogatsza gama opcjonalnego wyposażenia —
to najważniejsze nowości w samochodach
dostawczych marki Opel z roku modelowego
2016. Ople Vivaro, Movano i Combo są zatem
dobrze przygotowane do zróżnicowanych
zadań, z którymi przyjdzie im się zmierzyć.
„Nowe, ultranowoczesne silniki wysokoprężne
jeszcze bardziej podnoszą efektywność
naszych samochodów. Dzięki nim oraz
rozszerzonej gamie opcji wyposażenia Vivaro, Movano i Combo będą jeszcze atrakcyjniejsze dla klientów” —
powiedział Steffen Raschig, dyrektor ds. pojazdów użytkowych Opel/Vauxhall.

Vivaro z nowymi silnikami

Aktualności Opla: Stylistyka nadwozia Opla Vivaro

Druga generacja Opla Vivaro — bestsellera
marki w segmencie lekkich pojazdów
użytkowych, produkowanego w liczbie około
50 000 egzemplarzy rocznie — została
wprowadzona na rynek jesienią 2014 roku.
Nowoczesne jednostki napędowe dostępne dla
tego modelu generują większą moc, zużywając
zarazem mniej paliwa i emitując mniejsze ilości
spalin.

 

Vivaro Kombi, jeden z najpopularniejszych
samochodów w segmencie minibus w Polsce,
od roku modelowego 2016 będzie dostępny z nowymi turbodoładowanymi dieslami pod maską.

 

Podstawową jednostką jest silnik 1.6 CDTI o mocy 70 kW/95 KM, rozwijający 260 Nm momentu obrotowego,
wyposażony w system Start/Stop wspomagający redukcję zużycia paliwa. W jego przypadku spalanie w cyklu
mieszanym wynosi 6,2 l/100 km, co odpowiada emisji 164 gramów CO2 na kilometr.

Aktualności Opla: Stylistyka nadwozia Opla Vivaro

Zaawansowana technologia BiTurbo wspomaga
obniżenie kosztów eksploatacji, bez względu
na obciążenie pojazdu. Wersja Furgon
dostępna jest z gamą jednostek
wysokoprężnych o mocach 90-140 KM,
natomiast wersja osobowa jest dostępna
w odmianach o mocy 70 kW/95 KM oraz
udoskonalonych 92 kW/125 KM
i 107 kW/145 KM — czyli również o 5 KM
wyższej w porównaniu z poprzednimi wersjami
tej jednostki. Najmocniejsze silniki Vivaro,
zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej,
generują odpowiednio 320 i 340 Nm momentu obrotowego, co wystarcza, aby sprostać największym
obciążeniom. Mimo to zużycie paliwa utrzymuje się na umiarkowanym poziomie: odmiana 125-konna w Kombi
potrzebuje zaledwie 5,7 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji 150 gramów CO2 na kilometr.
W przypadku mocniejszej wersji wartości te wynoszą odpowiednio 6,5 l/100 km i 170 g/km.


Wszystkie silniki Opla Vivaro współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi i większość z nich
dostępnych jest z systemem Start/Stop, wspomagającym redukcję zużycia paliwa.

Systemy wspomagania kierowcy i silnik zgodny z normą Euro 6 w osobowych Movano

Aktualności Opla: Movano Kombi i Movano Bus są dostępne z nowymi silnikami wysokoprężnymi 2.3 BiTurbo

Movano Kombi i Movano Bus są dostępne
z nowymi silnikami wysokoprężnymi 2.3 BiTurbo
w dwóch wersjach różniących się mocą. Dzięki
technologii oczyszczania spalin BlueInjection
silniki te spełniają rygorystyczne wymagania
normy Euro 6.


Najmocniejszy silnik w Movano Kombi rozwija
obecnie 125 kW/170 KM mocy i 380 Nm
momentu obrotowego. Wartości te są wyższe
odpowiednio o 20 Nm i 7 KM w porównaniu
z poprzednim Movano Kombi. Jednocześnie
zużycie paliwa spadło o 0,1 l/100 km. Nowa 145-konna odmiana silnika 2.3 BiTurbo przeznaczona do Movano
Kombi rozwija 360 Nm momentu obrotowego przy zużyciu paliwa obniżonym do średnio 6,3 l/100 km.


Dwa silniki BiTurbo charakteryzujące się wysoką sprawnością będą montowane również w Oplu Movano Bus.
163-konna jednostka 2.3 BiTurbo zastąpi w tym modelu najmocniejszy obecnie silnik 150-konny. Wartość
maksymalnego momentu obrotowego nowej jednostki wynosi 380 Nm i jest wyższa o 9 procent w porównaniu
z osiągami wycofywanego silnika. Pojazdy z roku modelowego 2016 będą również oferowane z silnikiem
BiTurbo o mocy 107 kW/145 KM, rozwijającym 360 Nm momentu obrotowego.


Nowe silniki wersji osobowych są standardowo wyposażone w system Start/Stop oraz dodatkowy, włączany
przez kierowcę tryb ECO, a także w manualne skrzynie biegów o sześciu przełożeniach. Pakiet systemów
wspomagających kierowcę, dostępny teraz zarówno w wersjach dostawczych, jak i osobowych, zwiększa
komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki systemowi automatycznego sterowania światłami drogowymi (HBA),
światłom przeciwmgielnym i układowi ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) prowadzenie
pojazdu sprawia większą przyjemność i jest mniej męczące, a jazda bezpieczniejsza.

 

Podobnie jak wersje osobowe Movano, modele użytkowe są dostępne z gamą mocnych, turbodoładowanych
jednostek o wysokim momencie obrotowym i mocy wystarczającej do przewiezienia dużego ładunku.

Combo z nowym silnikiem diesla — lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa

Aktualności Opla: Opel Combo z nowym oszczędnym silnikiem diesla

Poprawa osiągów i obniżenie zużycia paliwa
to także cechy bardziej przyjaznych dla
środowiska silników przeznaczonych do Opla
Combo Tour. Zgodny z normą Euro 6
turbodiesel 1.6 CDTI o mocy 88 kW/120 KM
zastąpił wycofywaną jednostkę dysponującą
mocą 77 kW/105 KM. Silnik jest opcjonalnie
dostępny z technologią ecoFLEX obejmującą
między innymi system Start/Stop. Zyskał on aż
15 KM mocy więcej. Zużycie paliwa natomiast
zmniejszyło się z 5,2 do 4,7 l/100 km, a emisja
CO2 w wersji ecoFLEX spadła ze 138 do
124 g/km. Oprócz systemu Start/Stop technologia ecoFLEX w nowych silnikach obejmuje nowy inteligentny
alternator z funkcją odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania, pompę oleju z funkcją optymalizacji
sterowania, olej silnikowy o obniżonej lepkości, opony o obniżonych oporach toczenia oraz pakiet elementów
poprawiających aerodynamikę pojazdu. Wszystkie te elementy przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa.


Użytkowy Combo Van to gama wersji pozwalających dopasować auto do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Dwie długości nadwozia, podwyższony dach, drzwi po obu stronach, i tylne podnoszone do góry to tylko
przykłady ciekawych opcji. Jeśli połączyć te elementy z odpowiednim silnikiem od 1,3 do 2,0 litra, mocy od 90
do 135 KM i niskim zużyciem paliwa, Combo Van okazuje się wart uwagi.

 

Combo Van w dalszym ciągu oferowany jest z silnikiem zasilanym gazem ziemnym CNG, zapewniającym pełną
mobilność przy wyjątkowo niższych kosztach i zwiększonym zasięgu.

Corsa Konwertowana Van 5D – większe możliwości

Aktualności Opla: Opel COrsa Van konwertowana

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów
General Motors Poland przygotował specjalną
ofertę konwersji osobowej Corsy 5D na wersję
ciężarową z homologacją N1. Konwersja
wykonywana jest przez wyspecjalizowany
zakład i obejmuje m.in. demontaż tylnej kanapy
i pasów bezpieczeństwa oraz montaż zestawu
grodzeniowego (stała przegroda, tzw. „kratka”)
oraz podłogi przestrzeni bagażowej.


Odpowiednia adaptacja wnętrza umożliwia
pełne odliczenie VAT-u od ceny zakupu auta,
a także kosztów paliwa i obsługi, bez konieczności prowadzenia ewidencji przebiegu. Jedną z kluczowych zalet
Corsy Konwertowanej jest także możliwość ponownej konwersji, czyli przywrócenia auta do wersji osobowej.
Oznacza to łatwiejszą odsprzedaż.


Modele dostawcze Opla cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. W Polsce w pierwszym półroczu sprzedaż
samochodów dostawczych wyniosła 1 038 sztuk, co oznacza wzrost o 77,4% w porównaniu do zeszłego roku.
Najpopularniejszymi modelami w gamie były Movano – 124% wzrostu i 294 sprzedane egzemplarze oraz Vivaro
– 49% wzrostu i 239 sprzedanych egzemplarzy. Podobny trend utrzymuje się w Europie. Marka zwiększyła
swój udział w sprzedaży pojazdów użytkowych na 20 rynkach europejskich.