Tegoroczna sprzedaż Opla w Polsce przekroczyła już
11 400 samochodów. Ambitne europejskie plany wzrostu do 2022 roku.

2014-05-31

  • Opel zwiększył sprzedaż o ponad 42% w tym roku
  • Najlepsze wyniki Opla od 2008 roku
  • 73% wzrost sprzedaży samochodów dostawczych
  • Wysoki udział Opla w rynku
  • Osiągnięcie 8-procentowego udziału w rynku europejskim do roku 2022
  • 27 nowych modeli i 17 nowych silników do roku 2018
Aktualności Opla: Tegoroczna sprzedaż Opla w Polsce przekroczyła już 11 400 samochodów. Ambitne europejskie plany wzrostu do 2022 roku.

Warszawa. W maju sprzedaż Opla na polskim
rynku wyniosła 2 3111 samochodów osobowych
i dostawczych do 3,5t, co daje 52% wzrostu
w porównaniu do tego samego okresu rok
wcześniej (1 516 sztuk2). Dla naszej marki był
to najlepszy maj od 2008 roku i piąty z rzędu
miesiąc, w którym do klientów trafiło ponad
2 000 aut. Łącznie po pierwszych pięciu
miesiącach roku sprzedaż Opla wyniosła 11 409
samochodów, czyli o 42% więcej niż w tym
samym okresie ubiegłego roku (7 988 sztuk).
To również najlepszy wynik od 2008 roku.

 

Czołówka bestsellerów wśród modeli Opla pozostaje bez zmian. Od początku roku liderem jest Opel Corsa –
3 418 sztuk, tuż za nim uplasowała się Astra z wynikiem 3 357 egzemplarzy, a trzecie miejsce na podium
przypadło Insignii, 1 823 sztuki. Świetny wynik w maju zanotowała także Mokka. Ten miejski SUV Opla cieszy
się dużym powodzeniem wśród klientów, a zwiększenie dostępności tego modelu natychmiast przełożyło się
na sprzedaż – 223 sztuki w maju w porównaniu do 63 w tym samym miesiącu zeszłego roku. Narastająco, od
początku roku sprzedaż Mokki wzrosła o 115%, a dokładnie 755 sztuk w 2014 w porównaniu do 351
samochodów w adekwatnym okresie 2013 roku. Wg danych IBRM Samar, model ten w maju zajął pierwsze
miejsce w segmencie miejskich SUV-ów klasy B.

Dobrych wiadomości ciąg dalszy. W maju Opel zanotował również wzrost sprzedaży samochodów
dostawczych. Sprzedaż zwiększyła się o ponad 35% w porównaniu do maja zeszłego roku. Łącznie od
początku tego roku Opel sprzedał 976 samochodów dostawczych, czyli aż o 73% więcej niż w roku 2013, kiedy
to do klientów trafiły 563 auta. Najpopularniejszym modelem w gamie był Opel Vivaro – 86% wzrostu i 538
sprzedanych egzemplarzy.

 

„Opel zachowuje dynamikę wzrostu z początku roku. Dowodem tego są świetne wyniki majowe, najlepsze od
2008 roku, oraz konsekwentne utrzymywanie miesięcznej sprzedaży na poziomie ponad 2 000 sztuk. Duża
liczba zamówień napawa mnie optymizmem i oczekuję, że trend będzie kontynuowany w kolejnych
miesiącach.” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

 

Udział Opla w rynku samochodów osobowych w Polsce również pnie się w górę. W samym maju wyniósł on
9,2 procent, czyli aż o 2,9 punktu procentowego więcej niż rok wcześniej. Opel zajął w ostatnim miesiącu
drugie miejsce w ogólnym rankingu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce. Narastająco od stycznia
do maja 2014 roku udział Opla w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 7,3 procent, i jest to
najlepszy wynik od 2011 roku.

„Pod względem udziału w rynku jest to rekordowy maj od 8 lat i najlepszy miesięczny wynik Opla od listopada
2012 roku, kiedy to przeprowadziliśmy spektakularną akcję marketingową 150 godzin – powiedział Wojciech
Mieczkowski – „Szczególnie cieszy duże zainteresowanie naszymi modelami wśród klientów indywidualnych.
Potwierdzeniem popularności Opla wśród tej grupy klientów jest wysokie drugie miejsce Corsy oraz trzecie
miejsce Astry w rankingu sprzedaży w maju.”

 

W Rüsselsheim Opel zaprezentował właśnie uaktualnioną wersję strategii DRIVE!2022. Firma wyznaczyła sobie
pięć strategicznych celów. Do 2022 roku udział marek Opel i Vauxhall w europejskim rynku ma wynieść
8 procent. Założono także osiągnięcie 5-procentowej marży zysku (zysk przed odsetkami i opodatkowaniem –
EBIT). Jednocześnie firma planuje dalsze podnoszenie jakości swoich produktów, jak również poziomu
zadowolenia klientów i pracowników.

Firma Opel koncentruje się na trzech strategicznych priorytetach: modelach, marce i zwiększeniu udziału
w rynku. W szybkim tempie realizowana jest już ofensywa modelowa i silnikowa. Na lata 2014–2018 firma
planuje wprowadzenie w sumie 27 nowych modeli i 17 silników. Drugim celem jest wzmocnienie wizerunku
Opla jako przystępnej i wzbudzającej emocje niemieckiej marki. Będzie on osiągnięty dzięki innowacjom
technicznym, niemieckiej inżynierii oraz korzystnemu stosunkowi wartości produktu do jego ceny. Trzeci
priorytet to udział w rynku i cele w zakresie wzrostu. Do 2022 roku Opel zamierza zwiększyć swój udział
rynkowy w Europie (łącznie z Rosją i Turcją) z obecnych 5,8 do 8 procent. Także do 2022 r. Opel, wraz
z brytyjską siostrzaną marką Vauxhall, planuje awansować na drugie miejsce na europejskim rynku w produkcji samochodów osobowych.

 1)Dane za maj 2014 – wstępne dane własne producenta, 2)Pozostałe dane wg PZPM na podstawie CEP