Najlepszy od pięciu lat początek roku dla Opla

2014-03-04

  • Ponad 37% wzrostu sprzedaży w pierwszych 2 miesiącach roku

  • Zwiększenie udziału w rynku do 6,5%

  • Prawie trzykrotny wzrost sprzedaży samochodów dostawczych

Aktualności Opla: Najlepszy od pięciu lat początek roku dla Opla

Warszawa. Opel rozpoczął nowy rok na polskim
rynku mocnym akcentem. Łącznie ponad 4 435*
samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t
trafiło w styczniu do klientów. Jest to wynik
o około 37% lepszy niż w tych samych
miesiącach ubiegłego roku, kiedy to
sprzedanych zostało 3 234 aut. Opel zwiększył
także udział w rynku z 5,7% do 6,5%.
Już styczniowa sprzedaż wzrosła o 20,3%
w stosunku do wyniku z grudnia 2013 roku,
kiedy to 1 887 Opli trafiło do użytkowników
dróg.

 

„Świetne dotychczasowe wyniki sprzedaży Opla pozwalają nam z optymizmem patrzeć na rozwój rynku
motoryzacyjnego w Polsce w 2014 roku. Szczególnie cieszy fakt, że zanotowaliśmy najlepszy od pięciu lat
początek roku pod względem sprzedaży” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General
Motors Poland.

 

W styczniu i lutym br. Opel zanotował 35% wzrost sprzedaży w segmencie samochodów osobowych. Wyniosła
ona 4 229 sztuk, czyli o 1 096 więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku, kiedy to do klientów trafiło
3 133 samochodów. Udziały Opla w tym segmencie rynku wzrosły z 6,22% do 6,85%. Najlepiej sprzedające się
modele osobowe to Corsa, Astra, Insignia i Mokka.

 

Szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyły się lekkie samochody dostawcze, przede wszystkim Vivaro
i Combo. Marka uzyskała w tym segmencie rynku imponujący wzrost na poziomie 104% w stosunku do tego
samego okresu 2013 roku. Udział Opla w rynku samochodów dostawczych do 3,5 t również zwiększył się,
z 1,57% do 3,20%.

 

* Wszystkie dane wg PZPM na podstawie CEP