General Motors i PSA Peugeot Citroën przekazują dodatkowe informacje o Globalnym Sojuszu Strategicznym

2013-01-16

Detroit/Paryż. Steve Girsky, Wiceprezes General Motors, i Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën, odpowiedzieli na pytania dziennikarzy podczas konferencji prasowej zorganizowanej w brukselskim ośrodku Maison de l'Automobile.

 

Na konferencji szczegółowo omówiono postęp prac podjętych przez obie firmy w ramach Sojuszu podpisanego 29 lutego 2012 roku.

 

Zgodnie z informacją przekazaną przez przedstawicieli obu partnerów 20 grudnia 2012 roku, ostateczne umowy dotyczące wspólnego systemu zakupów, logistyki i wspólnych projektów pojazdów zostały podpisane zgodnie z pierwotnie ogłoszonym harmonogramem.

 

Równowaga w zakresie wspólnego rozwoju produktów

Zadania i obowiązki dotyczące programu konstrukcji wspólnych platform pojazdów podzielono równomiernie, aby umożliwić partnerom uzyskanie maksymalnych korzyści ze współpracy:

  • Minivan segmentu C dla marki Opel/Vauxhall, crossover segmentu C dla marki Peugeot oraz minivany segmentu B dla obu producentów samochodów będą opracowywane na platformach PSA Peugeot Citroën.
  • General Motors będzie odpowiadać za rozwój konstrukcji minivanów segmentu B obu producentów.
  • Unowocześniona platforma pojazdów segmentu B o niskiej emisji CO2, przeznaczona dla kolejnej generacji samochodów Opla/Vauxhalla, Peugeota Citroëna w Europie i na innych rynkach, będzie opracowywana wspólnie przez obydwu partnerów.


System wspólnych zakupów w Europie

Obie firmy zawarły również ostateczną umowę dotyczącą wspólnego systemu zakupów. W międzyczasie uzyskano wszystkie wymagane zgody i system wkrótce rozpocznie działanie. Na etapie przejściowym, jeden
z przedstawicieli wyższej kadry menadżerskiej General Motors zostanie mianowany koordynatorem
ds. wdrożenia, którego zadaniem będzie przygotowanie struktur nowej organizacji. Po zakończeniu okresu wdrożeniowego, który ma trwać maksymalnie rok, koordynator ds. wdrożenia zostanie zastąpiony Wiceprezesem ds. Zakupów i Zastępcą Wiceprezesa ds. Zakupów. Funkcje te będą sprawowali na zmianę przedstawiciele każdej z firm.

 

Dalsze inicjatywy globalne

General Motors i PSA Peugeot Citroën potwierdziły również zamiar opracowania nowych projektów globalnych, służących poszerzeniu współpracy w ramach Sojuszu i uzyskaniu nowych możliwości. W tym celu firmy badają potencjał rynków rozwijających się, a w szczególności Ameryki Łacińskiej i Rosji, które w tej chwili stanowią priorytet dla obu partnerów.

Ponadto obie firmy motoryzacyjne planują wspólne prace nad nową generacją małych, oszczędnych i mocnych trzycylindrowych silników benzynowych, opartych na linii EB małolitrażowych jednostek benzynowych produkowanych przez PSA Peugeot Citroën.

General Motors Co. (NYSE: GM, TSX: GMM) wraz z partnerami produkuje pojazdy w 30 krajach. Firma zajmuje czołową pozycję na największych i najszybciej rosnących rynkach motoryzacyjnych świata. Do General Motors należą marki Chevrolet i Cadillac oraz Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Daewoo, Jiefang, Opel, Vauxhall
i Wuling. Więcej informacji na temat firmy i jej spółek zależnych, w tym firmy OnStar, światowego lidera
w dziedzinie bezpieczeństwa i ochrony pojazdów oraz usług informatycznych, można znaleźć pod adresem http://www.gm.com.

PSA Peugeot Citroën. Pod uznanymi na świecie dwoma markami Peugeot i Citroën, grupa PSA sprzedała
w 2011 roku 3,5 mln pojazdów, z czego 42 proc. poza Europą. W tym samym okresie, jako drugi co do wielkości europejski producent samochodów, PSA zanotowała przychody przekraczające 59,9 mld EUR. Firma ma swoje przedstawicielstwa handlowe w 160 krajach. W 2011 roku grupa przeznaczyła ponad 2 mld EUR na badania i rozwój, zwłaszcza w obszarze nowych źródeł energii. Działalność grupy obejmuje finanse (Banque PSA Finance), logistykę (Gefco) oraz części samochodowe (Faurecia). Więcej informacji można z znaleźć pod adresem http://www.psa-peugeot-citroen.com.