Opel Ampera triumfuje w Rajdzie Monte Carlo

2012-03-26

  • Cztery samochody elektryczne Opel Ampera w czołowej dziesiątce rajdu aut z alternatywnymi układami napędowymi
  • Francuski zespół Darniche/Lambert pokonuje 130 konkurentów
  • Debiutująca w tym rajdzie Ampera z sukcesem przechodzi testy wytrzymałości i zużycia paliwa
Aktualności Opla - Opel Ampera triumfuje w Rajdzie Monte Carlo

Rüsselsheim/Monte Carlo. Po zdobyciu nagrody Samochodu Roku 2012, Opel Ampera zwycięża w 13. Międzynarodowym Rajdzie Monte Carlo dla aut elektrycznych i z alternatywnymi układami napędowymi, startując w tej imprezie po raz pierwszy. Cztery Ampery znalazły się
w pierwszej dziesiątce klasyfikacji, a francuski duet Bernard Darniche i Joseph Lambert pokonał wszystkich konkurentów. W niedzielę, ostatniego dnia rywalizacji, rewolucyjny samochód elektryczny Opla przejechał linię mety w stolicy księstwa Monako jako pierwszy. W rajdzie wzięło udział 130 zawodników reprezentujących 30 producentów, wśród nich 7 Opli Ampera, w tym jeden zespół prywatny. Inni uczestnicy to m.in Renault Fluence Z.E., sportowa Tesla Roadster, Mitsubishi I-MiEV oraz Peugeot Ion.

Poza zwycięską załogą, inne zespoły jadące Amperami osiągnęły także wspaniałe wyniki. Charlotte Berton
i Olivier Sussot zajęli trzecie miejsce, Jean-Claude Andruet i Patrick Lienne siódme, a Hanns Werner Wirth
i Daniel Riesen ósme.

„Sukces Ampery w tym wszechstronnym teście, przeprowadzonym w trudnych warunkach, jest dowodem doskonałej harmonii pomiędzy wytrzymałością a zużyciem paliwa. Ten triumf potwierdza naszą wiodącą pozycję w dziedzinie alternatywnych napędów.” – stwierdził Enno Fuchs, Dyrektor działu E-mobility Opla. „Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” odbył się po raz trzynasty. To najstarsze zawody motorowe dla pojazdów z alternatywnymi napędami. Automobilklub Monte Carlo organizuje je od roku 1995.

Aktualności Opla - Opel Ampera triumfuje w Rajdzie Monte Carlo

Test wytrzymałości dla alternatywnych napędów

Rajd wystartował z trzech miast: Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand i Lugano. Trasa liczyła 550 km i biegła przez Digne-les-Bains, stolicę departamentu Alpes-de-Haute-Provence, do Monako. Drugiego dnia zawodnicy mieli do pokonania 272 km poprzez Monako i oryginalną trasą Rajdu Monte Carlo przez Alpy Francuskie. W ciągu tych dwóch dni zespoły przechodziły próby regularności jazdy i musiały udowodnić swoje umiejętności prowadzenia testując samochody do limitu ich możliwości.

Poza normalnymi próbami uwagę zwracano na zużycie paliwa. Za pomocą współczynnika wyliczanego na podstawie masy auta, poziomu emisji CO₂, wartości energetycznej paliwa oraz jego zużycia, organizatorzy mogli skalkulować wartości porównawcze i ustalić ranking. „Wyrafinowana technologia Ampery okazała się niezawodna i pozwoliła na osiągnięcie tego wspaniałego sukcesu” – powiedział francuski pilot Joseph Lambert, który świętował zwycięstwo ze swoim kierowcą Bernhardem Darniche. Darniche triumfował już w Rajdzie Monte Carlo w 1979 roku. I dziesięć razy wygrywał odcinek specjalny na słynnej przełęczy Col de Turini.

Opel Ampera jest pierwszym pojazdem elektrycznym, którym można pojechać wszędzie i w każdej chwili. Litowo-jonowe akumulatory o pojemności 16 kWh zasilają silnik elektryczny o mocy 111 kW/150 KM.
W zależności od stylu jazdy i warunków drogowych, można pokonać 40-80 km na energii elektrycznej, nie emitując żadnych spalin. Silnik elektryczny generuje dostępny natychmiast, stały moment obrotowy 370 Nm, pozwalający na przyspieszenie do 100 km/h w ciągu około 9 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 161 km/h.