Poznaj nowego Opla Antarę

Zobacz jak Opel Antara łączy miejski szyk z możliwościami terenowymi.

Dowiedz się więcej

Dynamiczny crossover zmodernizowany i ulepszony.

Ze zmienioną stylistyką nadwozia, nowymi silnikami, zmodyfikowanym zestrojeniem zawieszenia oraz ulepszonym wnętrzem Opel Antara model 2011 łączy sportowy talent w terenie z wysokimi wartościami użytkowymi i miejskim szykiem.

2011-04-08

  • Bardziej wyrazista stylistyka i nowa „twarz”

  • Nowa gama efektywnych dynamicznych silników

  • Nowe, lepiej zestrojone zawieszenie

  • Ulepszone wnętrze i nowe wyposażenie

  • Sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła z rozdziałem mocy

  • Większe znaczenie produktów z segmentu SUV/Crossover w ofercie Opla

Z podkreśloną stylistyką nadwozia, nowymi silnikami, zmodyfikowanym zestrojeniem zawieszenia oraz ulepszonym wnętrzem Opel Antara model 2011 łączy sportowy talent
w terenie z wysokimi wartościami użytkowymi i miejskim szykiem.

W pełni zmodernizowana gama jednostek napędowych, składająca się z dwóch diesli i silnika benzynowego, spełniających normę emisji spalin Euro 5, gwarantuje lepsze osiągi przy znacząco obniżonym spalaniu i emisji spalin. Współpracują one z dwoma zupełnie nowymi skrzyniami biegów – 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną.


Diesel 2.2 CDTI występuje w dwóch wariantach mocy. Podstawowa wersja o mocy 120 kW/163 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 350 Nm i jest dostępna ze skrzynią manualną lub automatyczną. Ze spalaniem na poziomie 6,3 l/100 km (emisja CO2: 167 g/km), przyspieszeniem do 100 km/h w ciągu 9,9 sek. i prędkością maksymalną 189 km/h ta jednostka napędowa oferuje zrównoważone połączenie efektywności i dynamiki.


Najmocniejszy wariant o mocy 135 kW/184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm jest dostępny ze skrzynią manualną lub automatyczną i zachwyca doskonałymi osiągami – przyspieszeniem do 100 km/h w ciągu 9,6 sek.
i prędkością maksymalną 200 km/h. Jednocześnie ten silnik wyróżnia się wysoką efektywnością i niskim poziomem emisji spalin – odpowiednio 6,6 l/100 km i 175 g/km CO2.


Alternatywą dla silników diesla jest benzynowa jednostka 2.4 ECOTEC o mocy 123 kW/167 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm, dostępna z napędem na wszystkie koła i z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Z przyspieszeniem do 100 km/h w ciągu 10,5 sek., prędkością maksymalną 190 km/h, przy spalaniu 8,8 l/km oraz emisji CO2 na poziomie 206 g/km wersja benzynowa jest bardzo atrakcyjną propozycją.

Inteligentny system napędu na wszystkie koła ze zmiennym rozdziałem mocy


Sterowany elektronicznie system napędu na wszystkie koła Opla Antary łączy zalety napędu na przednią oś – takie jak niskie zużycie paliwa – z walorami trakcyjnymi napędu na wszystkie koła. Podczas gdy normalnie silnik napędza przednie koła, elektroniczne układy cały czas kontrolują warunki jazdy.


Jeśli przednia oś traci przyczepność i grozi jej uślizg, system płynnie rozdziela moc. Zależnie od parametrów prowadzenia
i warunków zewnętrznych rozdział mocy może się zmieniać od 100 procent na przednią oś do 50 procent na obie osie, możliwe są także oczywiście wszystkie warianty pośrednie.



Nowe, dynamicznie zestrojone zawieszenie


Dynamiczna gama silników zmodernizowanego Opla Antara została uzupełniona zupełnie nowym, inaczej zestrojonym zawieszeniem, które łączy przyjemność z prowadzenia i zwinność z wysokim komfortem jazdy. Zależne od prędkości wspomaganie kierownicy także zostało ulepszone i zapewnia teraz bardziej bezpośredni kontakt z drogą.


Modernizacja zawieszenia i układów z zakresu czynnego bezpieczeństwa objęła także ulepszenie systemu ABS
i montowany standardowo system wspomagania ruszania na wzniesieniach HSA, który zapobiega stoczeniu się pojazdu przy ruszaniu na pochyłości. W zależności od wersji wyposażenia prowadzenie poprawiają 17-, 18- lub 19-calowe koła
z lekkich stopów, nadające Antarze wyrazisty wygląd sportowego crossovera.


Świeża stylistyka z rozpoznawalną tożsamością marki


Podkreślone linie nadwozia nowego Opla Antary wzmacnia zmodernizowana osłona chłodnicy z charakterystycznym dla marki chromowanym pasem zawierającym mocno wyeksponowane logo. Antara otrzymała także nowe reflektory przeciwmgielne, odświeżony układ tylnych lamp oraz wyraziste osłony najazdowe z przodu i z tyłu.


Zmodyfikowane wnętrze oferuje lepszej jakości wykończenia i tapicerki, nową grafikę wskaźników, inaczej ukształtowaną konsolę centralną z dodatkowymi schowkami oraz nową wersję wykończenia, Light Titanium. Poprawione rozwiązania
z zakresu bezpieczeństwa i komfortu zawierają wspomagany elektrycznie hamulec postojowy, wskaźnik biegu dla sterowania ręcznego w wersji ze skrzynią automatyczną , wyłącznik przedniej i bocznych poduszek powietrznych po stronie pasażera, aby można było zamontować fotelik dziecięcy, napinacze oraz ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa z przodu, a także zestaw naprawczy do opon.


Mocny konkurent na europejskim rynku średniej wielkości samochodów SUV


Z atrakcyjną sylwetką, gamą nowoczesnych silników, ulepszonym zawieszeniem i wysokiej klasy wykończeniem wnętrza Opel Antara jest mocnym konkurentem w swoim segmencie. Ten sportowy crossover kusi także wyjątkową ceną. Wersja Enjoy Plus z silnikiem diesla 2.2 CDTI o mocy 120 kW/163 KM, manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła kosztuje zaledwie 112 750 złotych.


Kompletnie odświeżona Antara demonstruje strategię Opla polegającą na wykorzystywaniu istniejących rozwiązań, potencjału oraz walorów i rozwijaniu ich w formę atrakcyjnych produktów. W tym przypadku tradycja sięga modelu Frontera, produkowanego w latach 1991-2003, a zmodernizowana Antara, to nowy początek tego samego wątku. Segmenty SUV i crossover będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w ofercie marki – celem jest umocnienie pozycji Opla na europejskim rynku. Następnym krokiem w tym kierunku będzie kompaktowy SUV, którego debiut planowany jest na rok 2012.


Europejska strategia rynkowa dla Antary przewiduje sprzedaż ponad 15 tys. sztuk w roku 2011 i 20 tys. sztuk rocznie
w następnych latach. Oczekuje się, że około 80 procent sprzedaży przypadnie na rynki Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch
i Rosji. Wersją najchętniej znajdującą nabywców będzie diesel o mocy 163 KM, z udziałem w sprzedaży na poziomie około 75 proc.