Od Ampery do koncepcyjnej Zafiry Tourer – Opel przenosi
mobilność w kolejny wymiar.

2011-02-08

  • Gotowa do startu: premiera produkcyjnej wersji Opla Ampery
  • „Salonka na czterech kołach”: wizja następnej generacji Zafiry
  • Jeszcze bardziej ekonomiczne: system Start/Stop zwiększa efektywność silników ecoFLEX
  • Odświeżone: nowa Antara i Corsa zadebiutują już wkrótce

Model produkcyjny Opla Ampery, rewolucyjnego pojazdu elektrycznego o zwiększonym zasięgu, będzie miał swoją wielką premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (organizowanego w dniach od 3 do 13 marca). Pierwsze dostawy dla klientów zostaną zrealizowane jeszcze przed końcem bieżącego roku. Dzięki temu Opel spełni złożoną przez siebie obietnicę bycia pierwszym producentem, który udostępni tę wysoce innowacyjną technologię w Europie.


Odwiedzający targi będą również mogli zapoznać się z prototypem kolejnej generacji Opla Zafiry. Koncepcyjny model Zafiry Tourer oferuje niespotykaną dotąd elastyczność wnętrza przenosząc tym samym, na wyższy poziom, jego funkcjonalność i komfort. Nowa Zafira będzie przykładem tego, jak może wyglądać elegancka „salonka na czterech kołach”.


Wysoką pozycję Opla jako lidera w zakresie przyjaznej środowisku mobilności będzie podkreślać prezentowana gama najnowszych modeli z silnikami ecoFLEX o obniżonym poziomie emisji spalin. Na stoisku ekspozycyjnym Opla zobaczyć będzie można również zmodyfikowane modele Corsy i Antary, które na rynku pojawią się w pierwszym kwartale 2011 roku.

Produkcyjny Opel Ampera – e-mobilność w zasięgu ręki


Dotrzymując obietnic złożonych w zeszłym roku, Opel chce wyznaczać trendy w światowej motoryzacji wprowadzając przed końcem 2011 roku do produkcji seryjnej elektrycznego Opla Amperę. Wersja produkcyjna Ampery nie odbiega od pierwotnie postawionych celów, a jej stylistyka wręcz przypomina pierwsze szkice projektantów.


Opel Ampera, pojazd elektryczny o zwiększonym zasięgu, będzie pierwszym elektrycznym samochodem w Europie przystosowanym do codziennej jazdy. Daje on kierowcy poczucie bezpieczeństwa przez wyeliminowanie problemu szybkiego rozładowania się akumulatorów. Wyposażona
w wyjątkowy elektryczny układ napędowy, zapewniający doskonałe przyspieszenie i inne innowacyjne rozwiązania, pięciodrzwiowa Ampera pomieści czterech pasażerów i zapewni im odpowiednią przestrzeń bagażową. Zawsze i niezależnie od prędkości jazdy napędzana jest ona prądem elektrycznym. Przez pierwszych 40-80 km energia dostarczana jest z 16-kWh akumulatora litowo-jonowego. Ampera nie zużywa wtedy ani kropli paliwa i nie emituje spalin.


Przeprowadzone niezależne badania pokazały, że około 80% Europejczyków przejeżdża dziennie poniżej 60 km, wobec czego Opel Ampera z łatwością spełni ich oczekiwania. Po rozładowaniu zastosowany w Amperze akumulator naładować można ponownie w ciągu około czterech godzin, podłączając go do standardowego, domowego gniazdka 230 V. Ponieważ czas ładowania jest krótki, zwykle Ampera będzie korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego. W przypadku dłuższych podróży, napędzany paliwem generator zwiększa całkowity zasięg pojazdu do ponad 500 km przy pełnym zbiorniku paliwa. Tego rodzaju technologia wydłużająca zasięg pojazdu sprawia, że Ampera jest pierwszym tak praktycznym samochodem elektrycznym pozbawionym typowych wad tego rodzaju pojazdów. Wyjątkowo cichy silnik elektryczny
o mocy 111 kW/150 KM uzyskuje moment obrotowy rzędu 370 Nm już w chwili ruszania auta. Pozwala on na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 9 sekund i rozwinięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 161 km/h.

Zafira Tourer Concept: „salonka na czterech kołach”

W Genewie Opel przedstawi także wizję nowej generacji swojego większego minivana – modelu Zafira, który dziś jest wzorem w swoim segmencie. Nazywana „salonką na czterech kołach” koncepcyjna Zafira Tourer poszczycić się może przestronnym i jasnym wnętrzem wykonanym z użyciem najwyższej jakości materiałów. „Urzeczywistnimy nasz pomysł zamknięcia luksusowego salonu w nadwoziu samochodu” mówi Mark Adams, wiceprezes Opla odpowiedzialny za stylistykę. „Salon to miejsce do którego pragnie się uciec, w którym pragnie się wypocząć, w którym po prostu pragnie się przebywać. Te same wrażenia chcemy zaoferować w naszym minivanie, czyniąc z niego salonkę na czterech kołach,
w której kierowca i pasażerowie chcą spędzać czas.”


W typowym dla Zafiry stylu, nowy samochód koncepcyjny Opla oferuje największą możliwą elastyczność kabiny zaspokajając większość wymagań dotyczących przestrzeni,
z położeniem ogromnego nacisku na komfort oferowany przez tylne siedzenia. Kabina jest w dużym stopniu przeszklona, dzięki czemu wypełnia ją światło słoneczne, co podkreśla wrażenie luksusu i bliskiego kontaktu z otoczeniem.


Obszerne i eleganckie wnętrze, komfortowe niczym salon, zamknięto w nowoczesnych, wyraźnie zarysowanych
i dynamicznych liniach nadwozia. Całości dopełnia charakterystyczny i zdecydowany kształt maski z robiącymi ogromne wrażenie przednimi reflektorami w kształcie skrzydła, które dodatkowo wzmacniają sportowe cechy samochodu.


Koncepcyjna Zafira Tourer wprowadza do segmentu minivanów jakość i innowacyjne technologie znane z modelu Insignia. Została ona tak zaprojektowana, aby każda podróż była przyjemna, bezpieczna i relaksująca dla wszystkich podróżujących.

Rodzina modeli Opel ecoFLEX: Więcej wydajności dzięki zastosowaniu technologii Start/Stop

Opel promuje ekologiczną mobilność, która nie ogranicza przyjemności płynącej z jazdy. Modele Opla z rodziny ecoFLEX wyróżniają się niższym poziomem zużycia paliwa i emisji CO2 bez zmniejszania osiągów i dynamiki jazdy – a wszystko to za przystępną cenę.


W skład nowej rodziny modeli ecoFLEX prezentowanej
w Genewie wchodzą dwie ważne nowości:


Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX z jednostką napędową o mocy
70 kW/95 KM i technologią Start/Stop pozwalająca na ograniczenie poziomu zużycia paliwa do 3,5 litra na 100 km oraz emisji spalin do zaledwie 94 g CO2/km.


System Start/Stop zastosowany w nowym Oplu Astrze z silnikiem 1.3 CDTI ecoFLEX (70 kW/95 KM).
W pięciodrzwiowym hatchbacku poziom emisji CO2 zmniejszono ze 109 do zaledwie 104 g/km, zaś poziom zużycia paliwa
w cyklu mieszanym z 4,1 do 3,9 litra na 100 km. Opel Astra hatchback dostępny jest także w wersji bez technologii Start/Stop, natomiast nowy Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX wyposażony jest w nią standardowo (tu poziom zużycia paliwa wynosi 4,1 l/100 km, a poziom emisji spalin 109 g CO2/km).


Wraz z wprowadzeniem technologii Start/Stop w tych modelach, Opel wykonał kolejny znaczący krok na drodze do ograniczenia poziomu zużycia paliwa i emisji spalin.


System Start/Stop jest obecnie dostępny w modelach Agila, Corsa i Astra. Przed końcem roku 2011 będzie on również oferowany w Merivie, Zafirze i Insignii.

Rok 2011 – nowe oblicze Opla Antary i Opla Corsy

Już wiosną 2011 roku, dzięki wyrazistej stylistyce nadwozia, nowym silnikom, zmodyfikowanemu podwoziu i ulepszonemu wnętrzu, odświeżony Opel Antara jeszcze lepiej łączyć będzie w sobie cechy sportowo-terenowe z wartościami użytkowymi. Całkowicie zmodyfikowana oferta silników obejmuje dwie jednostki 2.2 CDTI o mocy 120 kW/163 KM oraz 135 kW/184 KM, a także nową wersję benzynową
2.4 ECOTEC o mocy 123 kW/167 KM. Wszystkie silniki spełniają wymogi normy Euro 5 i gwarantują lepsze osiągi oraz istotnie ograniczony poziom zużycia paliwa i emisji spalin. Od podstaw opracowano również dwie zupełnie nowe skrzynie biegów – sześciobiegową manualną i automatyczną. Modyfikacje podwozia i elementów bezpieczeństwa aktywnego obejmują udoskonalenia układu ABS oraz montowany standardowo układ Hill Start Assist (HSA), który zapobiega staczaniu się pojazdu podczas ruszania na pochyłościach.

 

Po całkowitej modernizacji wnętrza w roku 2010 – silników, podwozia i układu kierowniczego – cieszący się dużym powodzeniem Opel Corsa w roku 2011 zyskał nowy wygląd. Zmodyfikowany przód auta nadaje mu bardziej sportowego i ekspresyjnego charakteru, a nowe kolory nadwozia i wnętrza, jak również szersza oferta zindywidualizowanych wersji
i pakietów kolorystycznych sprawią, że model ten jest bardziej atrakcyjny niż kiedykolwiek wcześniej. Za bardzo przystępną cenę w Oplu Corsie dostępny będzie nowy multimedialnym systemem informacyjno-rozrywkowym noszący nazwę „TOUCH & CONNECT” („Dotknij i połącz się”), obejmujący kolorowy ekran dotykowy, zestaw map 28 krajów Europy na karcie pamięci SD, technologię Bluetooth oraz złącza AUX-in i USB. Silnik 1.3 CDTI ecoFLEX o mocy 70 kW/95 KM z systemem Start/Stop dodatkowo ogranicza poziom zużycia paliwa w cyklu miejskim o 8,7%. Dzięki temu nowa Corsa zużywa zaledwie 3,5 litra oleju napędowego na 100 km i emituje jedynie 94 g CO2/km.