Poznaj nowego Opla Antarę

Zobacz jak Opel Antara łączy miejski szyk z możliwościami terenowymi.

Dowiedz się więcej

Ekscytująca nowość na rynku średniej wielkości SUV-ów.

Rynek średniej wielkości SUV-ów w Europie Zachodniej rośnie nieprzerwanie od 5 lat,
z niewielkim dołkiem w chwili wybuchu światowego kryzysu gospodarczego w 2009 r. Udział segmentu SUV w całym rynku aut osobowych niemal podwoił się w tym okresie.

2011-04-08

 

  • Recepta na sukces: Nowe silniki, nowe skrzynie biegów, na nowo zestrojone zawieszenie
  • Cel sprzedażowy na 2011: 15 tys. sztuk w Europie

Rynek średniej wielkości SUV-ów w Europie Zachodniej rośnie nieprzerwanie od 5 lat, z niewielkim dołkiem w chwili wybuchu światowego kryzysu gospodarczego w 2009 r. Udział segmentu SUV w całym rynku aut osobowych niemal podwoił się w tym okresie, z 2,2 proc. w 2005 do 4,2 proc.
w październiku 2010.


Badania wskazują, że spodziewany jest dalszy wzrost tego segmentu w nadchodzących latach. Ta klasa pojazdów korzysta z emocjonalnych czynników zakupu, jak podniesienie statusu w porównaniu do tradycyjnych sedanów i kombi,
a także z wszechstronności i możliwości zjechania
z utwardzonej drogi – w tym wypadku z asfaltu – w razie konieczności.


Kolejnym czynnikiem jest demografia europejskich społeczeństw. Auta typu SUV i crossover, jak Antara, są szczególnie popularne wśród starszych klientów, którzy cenią sobie łatwość wsiadania i wysiadania oraz bezpieczeństwo wynikające z wyższego usytuowania foteli w tych samochodach.

Mocna pozycja konkurencyjna z bagażnikiem rowerowym FlexFix i atrakcyjną ceną


Z modną sylwetką, zmodernizowaną ofertą silników, nowym zestrojeniem zawieszenia i dużym, praktycznym wnętrzem Opel Antara ma mocną pozycję konkurencyjną. Grupy docelowe dla tego nowego crossovera sytuują się głównie
w aspirującej klasie średniej i środowiskach awansu społecznego, które zazwyczaj bardzo mocno wyrażają fascynację technologią i postępem.


Wielu z tych klientów prowadzi aktywny tryb życia, tak więc Antara ze zintegrowanym bagażnikiem rowerowym FlexFix ma dla tej grupy bezkonkurencyjną przewagę nad rywalami. Te walory użytkowe wspiera atrakcyjna cena – wersja Enjoy Plus z silnikiem diesla 2.2 CDTI o mocy 120 kW/163 KM, manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła kosztuje zaledwie 112 750 złotych.

Strategia produktowa: Umocnić pozycję w segmencie SUV-ów


Kompletnie odświeżona Antara demonstruje strategię Opla polegającą na wykorzystywaniu istniejących rozwiązań, potencjału oraz walorów i rozwijaniu ich w formę atrakcyjnych produktów. W tym przypadku tradycja sięga modelu Frontera, produkowanego w latach 1991-2003, a zmodernizowana Antara, to nowy początek tego samego wątku. Segmenty SUV i crossover będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w ofercie marki – celem jest umocnienie pozycji Opla na europejskim rynku. Następnym krokiem w tym kierunku będzie kompaktowy SUV, którego debiut planowany jest na rok 2012.


„Antara nie jest tylko znacząco ulepszonym autem” – mówi Alain Visser, szef marketingu Opla. „Antara jest także początkiem naszego powrotu do segmentu SUV-ów. Marka Opel będzie mocniejsza i bardziej widoczna w tej klasie pojazdów w przyszłości.”


Europejska strategia rynkowa dla Antary przewiduje sprzedaż ponad 15 tys. sztuk w roku 2011 i 20 tys. sztuk rocznie
w następnych latach. Oczekuje się, że około 80 procent sprzedaży przypadnie na rynki Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch
i Rosji. Wersją najchętniej znajdującą nabywców będzie diesel o mocy 163 KM, z udziałem w sprzedaży na poziomie około 75 proc.