Gama pojazdów Opla w roku modelowym 2011.

2010-09-30

Nowe, bardziej efektywne jednostki napędowe

  • Agila: mocniejszy benzynowy silnik 1.2 ecoFLEX z systemem Start/Stop emituje tylko 116 g/km CO2

  • Corsa: silnik 1.3 CDTI teraz dostępny z systemem Start/Stop

  • Astra: bardziej efektywne diesle 1.7 CDTI oraz nowy silnik 1.4 Turbo o mocy 88 kW (120 KM)

  • Meriva: trzy nowe silniki wysokoprężne, w tym ecoFLEX o emisji 119 g/km CO2

  • Insignia: wersja 2.0 CDTI dostępna z napędem 4x4; ecoFLEX z emisją obniżoną do 129 g/km CO2

  • Pojazdy użytkowe: zmodernizowany Vivaro i całkowicie nowa generacja Movano

Rüsselsheim. Inżynierowie Opla wciąż poszukają doskonalszych rozwiązań technicznych. Modele wchodzące na rynek
w roku 2011 wyróżnia mniejsze zużycie paliwa i emisja CO2. Wprowadzana jest też technologia Start/Stop, a wersje wysokoprężne Opla Insignii mogą być wyposażone w adaptacyjny napęd 4x4.

Agila: Więcej mocy i mniejsza emisja spalin
w benzynowym silniku 1.2

Gama jednostek modelu Agila obejmuje teraz nowy benzynowy silnik 1.2 ecoFLEX o mocy 69 kW (94 KM), który zastąpił poprzednią jednostkę 63 kW (86 KM). Dla poprawy wydajność układu napędowego Agila wykorzystuje technologię Start/Stop oraz system zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych i wydechowych.


Auto z silnikiem 1.2 zużywa zaledwie 5 litrów paliwa na 100 km i dzięki zastosowaniu systemu Start/Stop emituje tylko 116 g CO2, około 2,5 procent mniej niż ten sam silnik bez tego rozwiązania. W cyklu miejskim technologia Start/Stop zmniejsza emisję spalin o 9 procent.


Kolumna kierownicy z regulacją wysokości znalazła się teraz
w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji.

Corsa: teraz z systemem Start/Stop

Technologia Start/Stop służąca oszczędności paliwa jest dostępna jako wyposażenie dodatkowe do Corsy z silnikiem 1.3 CDTI o mocy 55 kW (75 KM), także w wersji Corsa Van – po raz pierwszy w segmencie małych samochodów dostawczych. Silnik, zamiast pracować podczas postoju przed światłami, wyłącza się automatycznie po wybraniu biegu jałowego i zwolnieniu pedału sprzęgła. Po ponownym naciśnięciu pedału sprzęgła i wybraniu pierwszego biegu, silnik uruchamia się. Ograniczenie czasu pracy silnika na biegu jałowym zmniejsza emisję gazów cieplarnianych i obniża hałas.


Nowe silniki Corsy zużywają nawet 13 procent mniej paliwa
i emitują mniej CO2, mimo że niektóre jednostki dysponują jeszcze wyższą mocą. Poza poprawą osiągów, inżynierowie Opla gruntownie zmodernizowali zawieszenie Corsy zmieniając sprężyny, amortyzatory, wahacze i tylną oś. Dzięki temu poprawili komfort jazdy nie ograniczając zwinności auta i przyjemności prowadzenia. Zmienione ustawienia elektrycznego wspomagania kierownicy EPS, wraz ze zmodyfikowanym oprogramowaniem i zastosowaniem nowych materiałów w przekładni, zwiększyły poczucie kontroli nad autem.

Meriva: rozszerzona oferta silników wysokoprężnych

Nowy lider funkcjonalności Opla, model Meriva drugiej generacji, jest teraz dostępny z trzema nowymi silnikami diesla, co oznacza gamę 8 jednostek napędowych do wyboru. Klienci mogą teraz wybierać spośród pięciu diesli i trzech jednostek benzynowych o mocach od 55 kW (75 KM) do 103 kW (140 KM).


Nowa wersja 1.3 CDTI ecoFLEX dysponuje o 21 proc. większą mocą (70 kW), ale emituje o 11,2 procent (119 g/km CO2) mniej spalin w stosunku do poprzednika (55 kW). Dostępne są także dwa mocniejsze silniki 1,7 CDTI z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, o mocach 81 kW (110 KM) i 96 kW (130 KM) i momencie obrotowym sięgającym 300 Nm oraz średnim zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie
5,2 l/100 km.

Astra hatchback: większy wybór jednostek napędowych

Dołączająca do gamy Astry wersja kombi – Astra Sports Tourer – zadebiutowała na Salonie Samochodowym w Paryżu na początku października. To bardzo ciekawe auto wejdzie do sprzedaży już pod koniec roku.


Tak jak w wersji hatchback, gama dostępnych jednostek benzynowych została rozszerzona o wersję silnika 1.4 Turbo
o mocy 88 kW (120 KM) z sześciobiegową skrzynią manualną. Astra z tym silnikiem spala zaledwie 5,9 l/100 km
(138 g/km CO2). Ofertę uzupełnia również wersja 1.4 Turbo o mocy
103 kW (140 KM), która teraz jest dostępna z sześciobiegową skrzynią automatyczną.


Nowa kalibracja dwóch wersji diesla 1.7 CDTI o mocach
81 kW (110 KM) i 92 kW (125 KM), przeprowadzona przez inżynierów Opla, spowodowała obniżenie średniego zużycia paliwa i emisji CO2 o 4 procent, do 4,5 l/100 km i 119 g/km CO2.


Astra może być teraz wyposażona w adaptacyjne zawieszenie FlexRide współpracujące z obniżonym i sztywniejszym, sportowym podwoziem.

Insignia: większa efektywność, komfort i elegancja

Silniki modeli Insignia w wersjach ecoFLEX – sedan, hatchback i kombi Sports Tourer – zostały poddane modernizacji, która doprowadziła do 5-procentowej redukcji spalania i emisji CO2 w cyklu mieszanym.


Opel Insignia ecoFLEX sedan wyposażony w silnik 2.0 CDTI
o mocy 96 kW (130 KM) zużywa zaledwie 4,9 l oleju napędowego na 100 km przy emisji 129 g/km CO2. W modelu Sports Tourer te wartości wynoszą odpowiednio 5,1 l/100 km
i 134 g/km CO2. Dzięki temu, w wielu krajach Europy, klienci indywidualni i flotowi mogą znacząco obniżyć koszty podatkowe.


Wprowadzone zmiany przyniosły ponadto redukcję poziomu hałasu wytwarzanego przez silnik i elementy mechaniczne, co podwyższyło komfort jazdy i zmniejszyło drgania we wnętrzu pojazdu. Aby zachęcić do ekonomicznej jazdy na tablicy wskaźników wszystkich modeli umieszczono wskaźnik zmiany przełożenia na wyższe.


Ogromne zainteresowanie adaptacyjnym systemem 4x4 sprawiło, że Opel po raz pierwszy zdecydował się połączyć napęd na wszystkie koła z silnikiem diesla. Ten inteligentny układ współpracujący z jednostką 2.0 CDTI o mocy 118 kW
(160 KM) zapewnia połączenie stabilności, własności trakcyjnych i pewność prowadzenia wynikających z napędu na wszystkie koła oraz ekonomicznych walorów silnika wysokoprężnego.



Projektanci wnętrza Insignii stale dbają o nowoczesny i elegancki wygląd auta. Kabina wersji Cosmo i Sport może być teraz wykończona skórą „Indian Summer” w ciepłym kolorze koniaku. Elegancję i wrażenie wysokiej jakości wzmacniają kontrastowe przeszycia foteli, wykończenia drzwi, koła kierownicy i drążka zmiany biegów. Charakterystyczny dla wzornictwa Insignii, motyw ostrza wyszyty został na oparciach foteli oraz dywanikach.



Nowy pakiet wyposażenia Sport Edition dodaje Insignii sportowego wyglądu za sprawą czarnego wykończenia wnętrza. Pakiet obejmuje akcesoria OPC, takie jak sportowe, obszyte skórą koło kierownicy i drążek zmiany biegów, aluminiowe pedały i ciemna podsufitka. Elementy zewnętrzne to między innymi obniżone zderzaki, szersze progi zewnętrzne i 19- lub 20-calowe felgi ze stopów lekkich.

Lekkie pojazdy użytkowe: modele na wszystkie potrzeby

Zmodernizowana gama Opla Vivaro zawiera teraz wybór bardziej ekonomicznych diesli, na nowo zaprojektowane wnętrze kabiny oraz cztery nowe systemy audio-informacyjne. Silniki 2.0 CDTI o mocach 66 kW (90 KM) i 84 kW (114 KM) są dostępne z filtrem cząstek stałych DPF. Obniżone zużycie paliwa pozwala na dalszą redukcję kosztów eksploatacyjnych. W zależności od modelu i wersji, zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 7,5 do 7,8 l/100 km. Dynamiczna wersja Kombi ecoFLEX spala zaledwie 7,4 l/100 km.


Całkowicie nowy, wprowadzony ostatnio do sprzedaży Opel Movano wyróżnia się nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi, doskonałą funkcjonalnością i efektywnością. Rozszerzona w roku modelowym 2011 oferta wersji nadwoziowych zawiera pojazdy z zabudowami specjalistycznymi, które można zamówić w fabryce, takie jak: kontener, wywrotka z wyładowaniem na tył lub na boki i do tyłu oraz skrzynia ładunkowa z opuszczanymi burtami. Ta różnorodność wersji nadwoziowych gwarantuje wyjątkową wszechstronność i funkcjonalność nowego Opla Movano.