Nowa generacja Opla Antary już od 26 780 euro.

2010-11-30

  • Nowa gama silników, dopracowana stylistyka oraz bardziej komfortowe wnętrze – za dobrą cenę.

Rüsselsheim. Wyposażony w trzy całkowicie nowe jednostki napędowe oraz zmodernizowane manualne i automatyczne skrzynie biegów, zmodyfikowane zawieszenie oraz nowe, bardziej komfortowe wnętrze, Opel Antara naturalnie łączy możliwości terenowe z miejskim szykiem. Dzięki atrakcyjnej cenie następna generacja Opla Antary jest niezwykle ciekawą propozycją w segmencie. Wersja z silnikiem benzynowym 2,4l (125 kW/170 KM) kosztuje w Niemczech 26 780 euro.


Ten szykowny crossover spełnia najwyższe wymagania w dziedzinie wzornictwa, dynamiki jazdy, zużycia paliwa i użyteczności. Nowoczesne rozwiązania techniczne współgrają ze stylowym wzornictwem nadwozia oraz udoskonalonym wnętrzem z nowymi materiałami i zwiększoną funkcjonalnością. Z napędem na przednie lub wszystkie koła, Antara jest autem, w którym każdy znajdzie coś dla siebie.

W gamie jednostek napędowych znajdziemy całkowicie nowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l z technologią common rail oraz silnik benzynowy 2,4 l. Turbodiesel 2,2 l jest dostępny w dwóch wariantach mocy (120 kW/163 KM i 135 kW/184 KM). Zmodernizowany silnik benzynowy 2,4 l osiąga moc 125 kW/170 KM. Wersje z dieslem o mocy 163 KM
i z silnikiem benzynowym są dostępne z napędem na przednie lub wszystkie koła, ze skrzynią manualną lub automatyczną.


Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5.
W porównaniu do poprzednich jednostek łączą one większą moc i lepszą dynamikę ze znacząco mniejszym zużyciem paliwa i poziomem emisji spalin.


Oba rodzaje skrzyń biegów są również dostępne dla wersji napędzanej dieslem o mocy 184 KM, w której standardem jest napęd na wszystkie koła. Do nowych silników dopasowano na stawy zawieszenia, które jednocześnie zapewnia dynamikę
i komfort jazdy.

Najważniejsze elementy odświeżonego nadwozia Antary, to nowy kształt osłony chłodnicy z charakterystycznym dla Opla chromowanym pasem, nowe lampy przeciwmgielne, zmieniona osłona podwozia, zmodyfikowane lampy tylne
i duże 19-calowe felgi z lekkich stopów. W zmienionym wnętrzu znajdziemy nowe materiały wykończeniowe
i tapicerskie, grafikę wskaźników i konsolę centralną, więcej schowków oraz stylowe oświetlenie kabiny. Za dopłatą dostępna jest najwyższej jakości tapicerka skórzana o nazwie Light Titanium.


Nowa Antara łączy wygląd sportowej terenówki
z wielkomiejską elegancją. Jest praktyczna, funkcjonalna
i wyposażona w najnowocześniejsze technologie”, ocenia Alain Visser, Wiceprezes ds. Sprzedaży. “Wyraźnie widać, że auto poddano zasadniczej zmianie wizerunku. Z nowymi silnikami i lepiej zestrojonym zawieszeniem ten samochód stał się znacznie bardziej dynamiczny i komfortowy. Krótko mówiąc, to znacząca korzyść pod względem przyjemności prowadzenia.”

 Silniki

 2.4

 2.2 CDTI

(163 KM)

 2.2 CDTI

(184 KM)

6 biegowa skrzynia automatyczna z FWD/AWD
 
 –/l
 l/l
 –/l
Norma emisji spalin
 
 Euro 5
 Euro 5
 Euro 5
Liczba cylindrów
 
 4/4
 4/4
 4/4
Pojemność
cm³ 
 2384
 2231
 2231
Średnica x skok tłoka
mm
 88 x 98
 86 x 96
 86 x 96
Maks. moc
kW / KM
123 / 167
 120 / 163
 135 / 184
 
obr/min
 6400
 3800
 3800
Maks. obroty
Nm
 217
 350
 400
Stopień sprężania
 
 10.4 : 1
 16.3 : 1
 16.3 : 1
Przekładnia
 
 
 
 
6 biegowa skrzynia z  FWD/AWD
 
 l/l
 l/l
 –/l
             Osiągi jezdne, zużycie paliwa i emisja
2 Dane zgodne z 1999/100/EC
 
 
Osiągi 
Zużycie paliwa (l/100 km) 2  
CO2 
 
Prędkość maks. (km/h)
0 - 100 km/h (w sekundach) 
 Miasto
Trasa
 Cykl mieszany
 Emisja w  g/km
(cykl mieszany)
FWD 
 
 
 
 
 
 
2.4 – M6
190
10,5
11,7
7,1
8,8
206
2.2 CDTI (163 KM) – M6
189
9,9
8,2
5,2
6,3
167
2.2 CDTI (163 KM) – A6
184
10,8
9,9
6,2
7,5
199
AWD
 
 
 
 
 
 
2.4 – M6
186
10,3
12,2
7,4
9,1
213
2.4 – A6
175
11,0
12,8
7,3
9,3
219
2.2 CDTI (163 KM) – M6
188
9,9
8,6
5,6
6,6
175
2.2 CDTI (163 KM) – A6
182
12,0
10.3
6,4
7,8
205
2.2 CDTI (184 KM) – M6
200
9,6
8,6
5,6
6,6
175
2.2 CDTI (184 KM) – A6
191
10,1
10,3
6,4
7,8
205