Opel na targach motoryzacyjnych w Bolonii.

2010-12-02

  • Corsa – miejska elegancja w nowym wydaniu
  • Antara – światowy debiut szykownego crossovera ze zdolnościami terenowymi
  • Astra Sports Tourer – włoska premiera atletycznego kompaktowego kombi
  • Ampera – odkryj jako pierwszy elektryczną mobilność
  • Agila – stylowe miejskie auto z systemem Start/Stop

Bologna. Opel przygotował szereg atrakcji na targi motoryzacyjne w Bolonii (4-12 grudnia 2010). Odwiedzający będą mogli, między innymi, zobaczyć pięknie zaprojektowaną Astrę Sports Tourer, która łączy praktyczność samochodu użytkowego z elegancją i dynamiką sportowego kombi.

 

Goście będą także mogli po raz pierwszy obejrzeć zmodernizowaną Corsę, która dołącza do nowego wzornictwa rodziny Opla z nowymi detalami i ekscytującymi kolorami nadwozia. Nowa Corsa ecoFLEX 1.3 CDTI o mocy
70 kW/95 KM jest teraz wyposażona standardowo
w technologię Start/Stop. Wersja trzydrzwiowa spala zaledwie 3,5 l ropy na 100 km i emituje tylko 94 g/km CO2. System Start/Stop jest teraz oferowany w modelach Corsa i Agila, co pozwala na zmniejszenie emisji spalin, zwłaszcza w miastach
o intensywnym ruchu samochodowym. Do końca roku 2011 wszystkie modele Opla będą mogły być wyposażone w tę ekologiczną technologię.

Modernizacja Antary stworzyła zupełnie nowego gracza w segmencie kompaktowych SUV-ów. Opierając się na opiniach klientów Opel zmienił ofertę silników Antary, wyposażając ją w nowe, ekonomiczne jednostki o większej mocy
i zapewniających więcej radości z jazdy zarówno z napędem na przednią, jak i na obie osie. Klienci zauważą również znacząco obniżony poziom hałasu. Zmiany objęły także elementy stylizacji nadwozia, jak wyostrzony kształt przednich reflektorów i mocniej zarysowana osłona chłodnicy, sprawiając, że ten szykowny crossover jest łatwo rozpoznawalnym członkiem rodziny aut Opla.


Opel przewodzi wysiłkom w osłabieniu naszej zależności od paliw kopalnych, a dowód na to można zobaczyć w Bolonii. Opel Ampera, pierwszy europejski samochód z rewolucyjną technologią napędu wchodzi do sprzedaży pod koniec 2011. Rejestrując się na stronie www.opel-ampera.com klienci uzyskują status ‘ePioniera’ i dostają szansę na zarezerwowanie jazdy próbnej tym elektrycznym autem. Co najważniejsze, mogą stać się pierwszymi w Europie posiadaczami tego pierwszego, elektrycznego auta rodzinnego.

Nowa stylizacja nadaje Corsie ekspresyjny wizerunek auta klasy wyższej

W 2010 wszystkie elementy techniczne Corsy zostały zmienione – zawieszenie, układ kierowniczy i gama silników.
W styczniu 2011 to popularne małe auto otrzyma nowe szaty, w tym modne, inspirujące kolory nadwozia, nowe wersje wykończenia oraz rozszerzoną paletę Color Line, która pozwala klientom personalizować wygląd swojego auta. Nowa Corsa zadebiutuje na Targach Motoryzacyjnych w Bolonii.

 

Zmieniony kształt przedniej części nadwozia nadaje Corsie mocniejszy, bardziej sportowy wygląd, sprawiając, że jest rozpoznawalnym członkiem nowej rodziny aut Opla. Na zewnątrz i w środku wszystkich wersji zastosowano nowe kolory
i elementy dekoracyjne. Oprócz nowoczesnego, ciemnego wnętrza kabina może być wykończona w ekspresyjnych kolorach: pomarańczowym Tabasco lub niebieskim Steel. Nowa paleta kolorów nadwozia zawiera subtelny odcień bieli Guacamole, przyciągającą wzrok zieleń Grasshopper oraz śmiały ciemny brąz Henna.

 

Gamę silników nowej Corsy otwiera ecoFLEX 1.3 CDTI o mocy 70 kW/95 KM z systemem Start/Stop w standardzie. Wersja trzydrzwiowa spala zaledwie 3,5 l oleju napędowego na 100 km i emituje tylko 94 g/km CO2.

 

Łączność ze światem zapewnia nowy system audio-informacyjny z 7 głośnikami, o mocy 4x20 W, który debiutuje
w Corsie. Ten multimedialny, nowoczesny system o nazwie "Touch & Connect", wyposażony jest w 5-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy, nawigację z mapami 28 krajów, łącze Bluetooth oraz gniazda AUX-in i USB. Współpracuje
z urządzeniami zewnętrznymi, jest wielofunkcyjny, łatwy w obsłudze – i dostępny w niezwykle atrakcyjnej cenie.

 

Rodzina Corsa tradycyjnie jest wzbogacona o nowe modele z serii Color Line. Ciesząca się popularnością wersja Color Edition, z czarnym dachem i lśniącymi, czarnymi, 17-calowymi felgami, jaskrawą kolorystyką nadwozia i bogatym wyposażeniem, stanowi około 20 proc. sprzedaży Corsy w Niemczech. Tak wielkie powodzenie sprawiło, że Opel wprowadza teraz wersję Color Edition w całej Europie, także we Włoszech.

 

Aby przyciągnąć młodych klientów, pragnących spersonalizować wygląd swojej Corsy, stworzono nowy pakiet "Linea". Zawiera on dwa szerokie białe lub czarne pasy wzdłuż nadwozia oraz 17-calowe felgi i osłony lusterek w tym samym kolorze.

 

Corsa stała się niezwykle popularna. Rynkowy udział tego auta udział w swoim segmencie wzrósł w tym roku w wielu krajach Europy, takich jak Włochy, Wielka Brytania, Hiszpania i Niemcy. Włochy są trzecim największym rynkiem dla Corsy, która ma 15-proc. udział w sprzedaży ogółem.

Światowa premiera – nowy Opel Antara oferuje miejski szyk i zdolności terenowe

Nowy Opel Antara łączy dynamiczne własności jezdne i zdolności terenowe z nowoczesnym, miejskim wyglądem, funkcjonalnością i bezpieczeństwem. Wyposażona w nową gamę silników, z odświeżonym wzornictwem nadwozia
i zwiększonym komfortem wnętrza, Antara może być poważnym konkurentem w segmencie SUV.

 

Najważniejszą zmianą w nowym Oplu Antara, zademonstrowanym po raz pierwszy w Bolonii, są jednostki napędowe. Całkowicie nowa gama silników, spełniających normę Euro 5, zapewnia lepsze osiągi przy znacząco mniejszym spalaniu
i niższej emisji spalin. Nawet skrzynie biegów – manualna i automatyczna – zostały poddane gruntownej modernizacji, aby poprawić ich efektywność i dynamikę auta. Bardzo podniósł się także komfort prowadzenia.

 

Precyzyjnie skalibrowane zawieszenie sprawia, że Antara zwinnie porusza się w trudnym terenie, nie tracąc nic na komforcie jazdy w warunkach miejskich. Inżynierowie Opla wsłuchali się w opinie klientów i znacznie poprawili wygłuszenie wnętrza, co obniżyło poziom hałasu zarówno dla Antary z silnikiem benzynowym, jak i z silnikami diesla.

 

Na ulicy Antara zwraca uwagę swoim eleganckim, masywnym kształtem. Nowy wzór osłony chłodnicy z wyrazistym logo natychmiast identyfikuje Antarę z innymi autami nowej rodziny Opla. Lampy przeciwmgielne w chromowanych oprawach
i zderzak, ukształtowany z myślą o bezpieczeństwie pieszych, nadają autu harmonijny i mocny wizerunek. Zmodyfikowane światła tylne i dostępne za dopłatą 19-calowe felgi dopełniają solidnego wyglądu nowej Antary.

 

Wewnątrz postawiono na komfort, wykańczając kabinę materiałami w nowoczesnej kolorystyce i stylistyce oraz dodając nowe schowki. Oferowany w standardzie hamulec postojowy sterowany elektrycznie pozwolił na wygospodarowanie miejsca na drobiazgi pomiędzy przednimi fotelami. Prostotę i elegancję zapewniają nowe tkaniny oraz materiały wykończeniowe, a także nowa paleta kolorów wnętrza i nadwozia. Unowocześniona grafika przyrządów i dyskretne oświetlenie wnętrza podkreślają wrażenie przytulności i prestiżu.

Włoska premiera – Astra Sports Tourer wnosi elegancję i użyteczność do segmentu aut kombi

Nowy Opel Astra Sports Tourer wnosi do segmentu kompaktowych kombi elegancję, funkcjonalność i ekologiczne technologie, dając klientom elastyczne połączenie auta użytkowego z samochodem prywatnym.


Astra Sports Tourer dzieli stylistyczne DNA Opla z większą Insignią kombi i szczyci się takim samym, najwyższym poziomem jakości i funkcjonalności. Kunsztownie wyrzeźbione nadwozie skrywa kabinę o walorach szeroko docenianych już w Oplu Astrze hatchback, a także obszerny przedział ładunkowy. Funkcjonalnie zaprojektowany kształt bagażnika
o pojemności do 1550 l uzupełniają takie rozwiązania, jak system FlexFold umożliwiający złożenie oparć tylnej kanapy za naciśnięciem przycisku.


Atletyczne kształty Opla Astra Sports wzmacniają sportowe wrażenia z jazdy. To nowe kombi jest wyposażone w taki sam układ tylnej osi oraz mechatroniczne zawieszenie FlexRide, jak wersja hatchback. Inne wiodące w tym segmencie rozwiązania, jak adaptacyjne reflektory AFL+, czy certyfikowane ortopedycznie, ergonomiczne fotele sportowe, dodają komfortu i bezpieczeństwa do dostępnej w standardzie przyjemności z prowadzenia.


Szeroka gama dziewięciu ekonomicznych jednostek napędowych zapewnia wybór mocy od 70 kW/95 KM do 132 kW/180 KM. Zmniejszająca zużycie paliwa technologia Start/Stop zostanie wprowadzona w wersji 1.3 CDTI (70 kW/95 KM) na początku 2011 roku, co pozwoli na redukcję emisji CO2 do zaledwie 109 g/km. Ta wersja będzie także oferowana dla Astry hatchback, obniżając poziom emisji CO2 do 104 g/km.


Inżynierowie Opla przewodzą w branży nie tylko w dziedzinie obniżania zużycia paliwa, ale także w zmniejszaniu kosztów napraw drobnych stłuczek. W efekcie ich pracy właściciele nowej Astry będą mogli płacić jedne z najniższych stawek ubezpieczeniowych w tym segmencie.


Astra Sports Tourer z pewnością wykorzysta sukces rynkowy wersji hatchback. W ostatnich latach około 25 proc. wszystkich sprzedanych w Europie Opli Astra stanowiły wersje kombi.

Opel Ampera – przyszłość motoryzacji zaczyna się teraz

Elektryczna mobilność jest najlepszym rozwiązaniem, aby obniżyć emisję spalin i zależność od ropy naftowej, ale jeśli pojazdy elektryczne mają odegrać znaczącą rolę dla ludzi i środowiska, to muszą być atrakcyjne dla szerokiej rzeszy klientów, nie tylko dla mieszkańców miast lub przedmieść. Ten ambitny cel jest teraz na wyciągnięcie ręki dzięki Oplowi Amperze, rewolucyjnemu samochodowi elektrycznemu.


Większość kierowców z łatwością zaakceptuje elektryczne auto, takie jak Ampera. Stanie się tak dlatego, że w dodatku do wydajnej litowo-jonowej baterii o mocy 16 kWh ma ono unikalny system napędu elektrycznego, który rozszerza zasięg pojazdu. Zapewniając wszystkie walory supernowoczesnych pojazdów elektrycznych zasilanych z akumulatorów, Ampera nie ma ich wad, takich jak ograniczony zasięg czy długie godziny postoju na naładowanie potężnych akumulatorów.


Czyni to z 5-drzwiowej, 4-miejscowej Ampery pierwszy w Europie samochód elektryczny, który pozwala użytkownikom na swobodę jazdy gdziekolwiek i kiedykolwiek zapragną bez obawy, że jazdę uniemożliwi wyczerpany akumulator.

Opel Agila z systemem Start/Stop, aby obniżyć emisję CO2 i poziom hałasu w mieście

Opel oferuje technologię Start/Stop nie tylko w Corsie, ale także w Agili z silnikiem benzynowym 1.2 l (69 kW/94 KM) wyposażonym w pakiet optymalizujący emisję CO2 zgodnie z normą Euro 5. Opel Agila 1.2 o mocy 94 KM (69 kW/118 Nm) zużywa 5,0 l benzyny na 100 km i emituje 116 g CO2 dzięki technologii Start/Stop, co jest wynikiem o około 2,5 proc. mniejszym niż ten sam silnik bez tego systemu. W cyklu miejskim system Start/Stop zmniejsza poziom emisji spalin
o 4,2 proc.

 

Technologia ecoFLEX z systemem Start/Stop wejdzie w styczniu 2010 do modeli Opla Astry, począwszy od wersji
z silnikiem 1.3 CDTI. Do końca roku 2011 wszystkie modele Opla będą mogły być wyposażone w tę ekologiczną technologię.

 

Wprowadzając technologię Start/Stop Opel kontynuuje dążenie do ograniczenia zużycia paliwa i emisji spalin. Firma stale poszukuje rozwiązań, które zmniejszą naszą zależność od ropy naftowej i ostatecznie ją wyeliminują, a także technologii minimalizujących emisję CO2 i zachęcających do wykorzystywania alternatywnych źródeł energii.

 

Technologia Start/Stop daje najlepsze rezultaty w ruchu miejskim, naturalnym otoczeniu Opla Agili. Zasada jest prosta, wyłączony silnik nie zużywa paliwa. Zamiast pracować na biegu jałowym przed światłami lub przejazdem kolejowym, silnik wyłącza się automatycznie po wrzuceniu na tzw. "luz" i zwolnieniu pedału sprzęgła. Kiedy światło zmieni się na zielone, wystarczy żeby kierowca wcisnął pedał sprzęgła, aby silnik ponownie się włączył i umożliwił dalszą jazdę. Oczywiście ogrzewanie, wspomaganie kierownicy i hamulców nadal działa, aby zapewnić bezpieczeństwo i komfort pasażerów także przy chwilowo wyłączonym silniku. Eliminując pracę silnika na biegu jałowym obniżamy emisję gazów cieplarnianych oraz poziom hałasu.