Jeszcze bardziej żądny przygód — Nowy Opel Mokka X

2016-02-04

  • Odświeżona stylistyka: odważny i muskularny z zewnątrz, wyrafinowany i elegancki w środku

  • Nowy zespół napędowy: silnik benzynowy 1.4 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, automatyczna skrzynia biegów i napęd na wszystkie koła

  • Lepsza widoczność: reflektory adaptacyjne LED i kamera przednia Opel Eye nowej generacji

  • Nowy system multimedialny: integracja ze smartfonem i system Opel OnStar
Aktualności Opla: Jeszcze bardziej żądny przygód — Nowy Opel Mokka X

Rüsselsheim. Od premiery rynkowej w 2012 roku
Opel Mokka nieprzerwanie odnosi sukcesy.
Dzięki doskonale dobranym wymiarom (4,28 m
długości), sportowemu wyglądowi i wysokiej
pozycji za kierownicą subkompaktowy SUV
wpisuje się w najnowsze trendy, a ponad
500 000 egzemplarzy zamówionych w całej
Europie plasuje go wśród najpopularniejszych
modeli w tym segmencie. Nowy Opel Mokka X
prawdopodobnie przyczyni się do dalszego
wzrostu jego popularności. Nowy model,
którego światowa premiera odbędzie się na
najbliższym Salonie Samochodowym w Genewie (3-13 marca), pojawi się na rynku jesienią br. Pojazd będzie
wyróżniał się zmodyfikowaną stylistyką nadwozia, nowym wnętrzem i znakomitymi systemami multimedialnymi
Opla nowej generacji. Cechy te sprawią, że będzie to prawdopodobnie jeden z najlepiej skomunikowanych
ze światem zewnętrznym małych SUVów na rynku. Oprócz dostępnych od niedawna „supercichych” silników
diesla 1.6 pod maskę Nowej Mokki X trafi także silnik benzynowy nowej generacji, 1.4 Turbo Direct Injection,
współpracujący z automatyczną skrzynią biegów, systemem Start/Stop oraz napędem na wszystkie koła.

Odważna sylwetka poszukiwacza przygód

Aktualności Opla: Odważna sylwetka poszukiwacza przygód

Mokka może być uznawana za jeden z symboli
udanego powrotu Opla w ostatnich latach.
Subkompaktowy SUV przyciągnął do marki
wielu nowych klientów, którzy doceniają
połączenie stylistyki pojazdu sportowo-
użytkowego z elegancką, śmiałą sylwetką oraz
zwiększonymi właściwościami terenowymi.
Mokka X będzie pierwszą linią modeli
wprowadzającą nowy identyfikator w gamie
przyszłych SUV-ów i crossoverów Opla. „X” ma
wyróżniać modele Opla śmiałe acz o surowym
charakterze „poszukiwacza przygód”.

Aktualności Opla: Odważna sylwetka poszukiwacza przygód

Nowa Mokka X zwraca uwagę odważną
sylwetką. Nowa linia przodu harmonizuje
z aktualną filozofią wzornictwa marki
wyróżniającą się takimi detalami, jak osłona
chłodnicy w kształcie skrzydła oraz
charakterystyczne światła do jazdy dziennej
LED z podwójnym motywem skrzydła. Bardziej
precyzyjnie, elegancko wyprofilowany przód
nadwozia zawiera teraz mniej elementów
z tworzywa sztucznego. Optycznie wydaje się
poszerzony, bardziej solidny i muskularny.
Koncepcja ta jest kontynuowana także z tyłu,
gdzie ponownie pojawia się motyw podwójnego skrzydła — w dostępnych opcjonalnie tylnych światłach
w technologii LED. Z boku samochód zachował sportową elegancję podkreśloną muskularnymi konturami
w dolnej części. Nie zabrakło tu także dynamizującego sylwetkę przetłoczenia w kształcie ostrza,
charakterystycznego dla wzornictwa marki. Gama barw lakierów nadwozia powiększy się o nowe odcienie,
w tym pomarańczowy „Amber Orange” i czerwony „Absolute Red”.

Aktualności Opla: Eleganckie zaprojektowane na nowo wnętrze

Wnętrze samochodu zostało gruntownie
przeprojektowane. Debiutuje w nim zupełnie
nowa deska rozdzielcza inspirowana Nową
Astrą. Nowy zestaw wskaźników ma więcej
poziomo ukształtowanych elementów.
Bardziej wyrazista i precyzyjna forma podkreśla
minimalizm estetyczny i funkcjonalność .
W całkowicie zmodyfikowanej konsoli centralnej
znajduje się 7- lub 8-calowy ekran dotykowy
systemu multimedialnego nowej generacji.
Konsola zyskała bardziej elegancką i oszczędną
stylistykę — zmniejszono liczbę przycisków,
a sterowanie wieloma funkcjami przeniesiono na wyświetlacz dotykowy.

Nowa sześciobiegowa przekładnia automatyczna i adaptacyjny napęd na wszystkie koła

Aktualności Opla: Nowa sześciobiegowa przekładnia automatyczna i adaptacyjny napęd na wszystkie koła

Po wprowadzeniu „supercichych” diesli 1.6
nowej generacji o mocy 81 kW/110 KM
i 100 kW/136 KM, gamę silników przeznaczonych
do kompaktowego SUV-a Opla rozszerzono
teraz o nową jednostkę benzynową.
Silnik 1.4 Turbo Direct Injection nowej generacji,
o mocy 110 kW/150 KM, zadebiutował niedawno
w Nowej Astrze. W Mokce X będzie on
współpracował z sześciobiegową przekładnią
automatyczną, systemem Start/Stop
i adaptacyjnym napędem na wszystkie koła
(według wstępnych danych emisja CO2 i zużycie
paliwa w cyklu mieszanym wyniosą odpowiednio: 154 g/km i 6,6 l/100 km1). Technologia napędu na wszystkie
koła z elektromagnetycznym sprzęgłem wielopłytkowym jest inteligentna i wydajna. Na suchej nawierzchni
moment obrotowy trafia tylko na koła przednie (wyjątkiem jest ruszanie w trybie 4x4), co pozwala utrzymać
niskie zużycie paliwa. W zależności od warunków na drodze rozdział napędu zmienia się płynnie
i automatycznie od 100 proc. na koła przednie na suchej jezdni do rozdziału po 50 proc. momentu na przednią
i tylną oś, na przykład na nawierzchni pokrytej warstwą wody.

Reflektory adaptacyjne LED i kamera przednia Opel Eye nowej generacji

Aktualności Opla: Reflektory adaptacyjne LED i kamera przednia Opel Eye nowej generacji

Obok napędu na wszystkie koła, reflektory
adaptacyjne (AFL) w technologii LED stanowią
kolejny przykład realizacji strategii Opla,
zakładającej udostępnianie innowacyjnych
technologii jak najszerszej grupie nabywców.
Nowy system reflektorów adaptacyjnych
w technologii LED (AFL LED) automatycznie
dostosowuje wiązkę światła do sytuacji
na drodze, zapewniając optymalne oświetlenie,
nie oślepiając przy tym innych kierowców.
Oferuje on aż 9 trybów oświetlenia takich jak
światła miejskie, szosowe, autostradowe,
doświetlanie zakrętów, oświetlenie wspomagające cofanie i manewrowanie oraz tryb świateł postojowych.
System adaptacyjnych reflektorów w technologii LED zastępuje stosowane dotychczas adaptacyjne reflektory
biksenonowe. Diody LED emitują światło pozwalające zobaczyć prawdziwe kolory oświetlanych obiektów,
podnosząc komfort widzenia. Ponadto brak ruchomych elementów mechanicznych w konstrukcji reflektora
sprawia, że szybciej i precyzyjniej kieruje on światło w odpowiednim kierunku i jest w zasadzie niezawodny.


Kamera przednia Opel Eye nowej generacji o wyższej rozdzielczości i zaawansowanej technologii
przetwarzania obrazu wspomaga działanie wielu funkcjonalności, w tym reflektorów adaptacyjnych
w technologii LED (AFL LED) z systemem automatycznego sterowania światłami drogowymi (HBA). System
rozpoznawania znaków drogowych (TSR) w Mokce X wykrywa więcej rodzajów znaków. Wskaźnik odległości od
pojazdu poprzedzającego (FDI) wykorzystuje dane z kamery do wykrywania ruchu przed pojazdem, a układ
ostrzegania przed kolizją (FCA) został rozbudowany o dodatkowy element wspomagający kierowcę. Kiedy
odległość między samochodem a pojazdem poprzedzającym zmniejsza się zbyt szybko, dodatkowa ikona
ostrzegawcza wyświetlana przez czerwone diody LED odbija się na przedniej szybie. O konieczności
hamowania kierowcę ostrzega także sygnał dźwiękowy. System ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa
ruchu (LDW) aktywuje się automatycznie przy prędkościach powyżej 60 km/h, i alarmuje kierowcę sygnałem
dźwiękowym i wizualnym na w zestawie wskaźników o przekroczeniu pasa ruchu bez użycia kierunkowskazu.

Jeden z najlepiej skomunikowanych i najwygodniejszych samochodów w segmencie

Podobnie jak Nowy Opel Astra, również Mokka X będzie od dnia premiery dostępna z osobistym opiekunem
kierowcy OnStar. W modelu tym zadebiutują również dwie wersje systemu multimedialnego IntelliLink nowej
generacji z funkcją umożliwiającą projekcję ekranu smartfona na wyświetlaczu systemu multimedialnego za
pomocą interfejsów Apple CarPlayTM2 lub Android AutoTM2.

Aktualności Opla: Jeden z najlepiej skomunikowanych i najwygodniejszych samochodów w segmencie

Mokka X jest także wyjątkowo komfortowa.
Podobnie jak w większości modeli Opla,
ergonomiczne fotele AGR, certyfikowane przez
niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów
AGR (Aktion Gesunder Rücken – Akcja na rzecz
Zdrowego Kręgosłupa), spełniają najwyższe
standardy ergonomii i zapewniają wygodę
zarówno podczas dalekich podróży, jak
i wypraw w trudniejszy teren. Mokka X została
wyposażona w jeszcze jedno podnoszące
komfort użytkowania rozwiązanie: system
Open&Start. Kierowca nie musi sięgać po
kluczyk, aby odblokować lub zablokować zamki w drzwiach pojazdu. Wystarczy, że ma ten kluczyk w kieszeni
lub w torebce i naciśnie mały przycisk na jednej z klamek. Kluczyk nie jest także potrzebny do uruchomienia
silnika pojazdu.


Nowa stylistyka nadwozia, poszerzona gama jednostek napędowych, właściwości terenowe pojazdu,
rozbudowane opcje łączności oraz wysoki komfort sprawiają, że Nowa Mokka X ma w zasadzie wszelkie atuty,
aby kontynuować sukcesy swojej poprzedniczki, która ma na swoim koncie między innymi dwa tytuły
„Samochodu Roku z napędem na wszystkie koła” w swojej kategorii oraz dwa zwycięstwa w plebiscytach
na „Samochód Firmowy Roku” w Niemczech.