Mocarz: Opel Astra GTC z turbodoładowanym silnikiem o mocy 200 KM

2014-01-06

  • Nowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem – ambitny młodszy brat wersji OPC
  • Nowatorski system multimedialny IntelliLink wzbogaca Astrę GTC o nowe funkcjonalności
  • Astra GTC dostępna z interesującym pakietem sportowym

Aktualności Opla: 200-konna Astra GTC

Rüsselsheim. Opel Astra GTC debiutuje na rynku z nowej generacji jednostką 1.6 Turbo ECOTEC® Direct Injection o mocy 200 KM. Ten potężny silnik napędza także modele Cascada i Zafira Tourer, dopełniając ofertę jednostek benzynowych Opla. Zapewniający Astrze GTC wysokie osiągi silnik, idealnie harmonizuje ze sportowym charakterem kompaktowego coupé – tylko wersja OPC jest mocniejsza. Astra GTC robi wrażenie nie tylko zaawansowaną technologią ukrytą pod maską, ale także wyrafinowanym zawieszeniem przednim z kolumnami HiPerStrut. Astra GTC może być teraz również wyposażona w nowoczesny system multimedialny IntelliLink umożliwiający integrację funkcjonalności smartfona z pojazdem.

Od zera do setki w 7,9 sekundy

Aktualności Opla: 1.6 Turbo ECOTEC Direct Injection

Nowy Opel Astra GTC z jednostką 1.6 Turbo ECOTEC® Direct Injection o mocy 200 KM osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 sekundy, a od 80 do 120 km/h - na piątym biegu – przyspiesza także w 7,9 sekundy. Turbodoładowany silnik nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem to prawdziwy mocarz w swojej klasie. Dysponuje on maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm (z funkcją „overboost” tymczasowego podniesienia momentu obrotowego) i zapewnia doskonałe, sportowe osiągi. Moc z litra pojemności, wynosząca 125 KM, czyni go liderem w swojej klasie. Moc tego modelu Opla jest odczuwalna nie tylko podczas jazdy, ale wręcz jest widoczna też na pierwszy rzut oka w jej atrakcyjnej, energetycznej sylwetce. To coupé zostawia innych kierowców zapatrzonych w tylne lampy GTC i podziwiających jego dwie chromowane końcówki układu wydechowego. Jedynym obszarem, w którym benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem nie przytłacza liczbami jest zużycie paliwa. W cyklu mieszanym potrzebuje on tylko 6,6 l na 100 km i emituje 154 g/km CO2/km.

 

Dwustukonny turbodoładowany silnik dopełnia ofertę benzynowych jednostek Astry GTC. Jego wysokoprężnym odpowiednikiem jest bardzo dynamiczny 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i momencie obrotowym 400 Nm (dostępny na wybranych rynkach). Jedynym, który przewyższa możliwościami te dwie nowoczesne jednostki jest silnik 2.0 Turbo o mocy 206 kW/280 KM ze stajni OPC – razem tworzą niezwykle potężne trio.

Astra GTC z systemem multimedialnym IntelliLink: czysta zabawa

GTC imponuje nie tylko nowoczesnym silnikiem – systemy multimedialne tego coupé są równie zaawansowane. System IntelliLink Opla zapewnia prostą i intuicyjną obsługę nawigacji i innych funkcjonalności za pomocą 7-calowego, kolorowego ekranu o wysokiej rozdzielczości, który wyświetla także obraz z opcjonalnej tylnej kamery cofania. System oferuje złącze Bluetooth® do obsługi połączeń telefonicznych, funkcję komend głosowych, odczytywanie przychodzących wiadomości SMS oraz strumieniowe odtwarzanie muzyki. Najbardziej zaawansowany system nawigacji Navi 950 IntelliLink udostępnia mapy całej Europy aktualizowane za pomocą złącza USB.

Wyścigowy typ: Astra GTC w garniturze wyczynowca dostępna ze wszystkimi silnikami

Aktualności Opla: Astra GTC w garniturze wyczynowca

Nowy silnik i system multimedialny IntelliLink to nie jedyne nowości. Od 2014 roku dostępna będzie również wersja specjalna Astry GTC. Opel zaoferuje entuzjastom sportów motorowych Astrę GTC ze specjalnym, atrakcyjnym pakietem wzorowanym na modelu odnoszącym sukcesy w wyścigach serii VLN Endurance na torze Nürburgring. Samochód zdobią charakterystyczne żółte, czarne i szare pasy. Czarna osłona chłodnicy i listwa z logo mocno kontrastują z białym nadwoziem, a grafitowe nakładki na lusterka zewnętrzne podkreślają zadziorny, wyścigowy charakter auta. Dodatkowym elementem przyciągającym wzrok jest emblemat Opel Motorsport, stylizowany na sylwetkę kierowcy na żółtym tle, umieszczony na słupkach B. Ten model dostępny będzie z pełną gamą silników.


Astra GTC w tej wyczynowej kreacji wygląda absolutnie wyjątkowo, oddając atmosferę sportów motorowych, kojarzonych z modelami stajni OPC. Imponujący przód auta pochodzi z wersji BiTurbo, a zewnętrzne nakładki progów i tyłu zawierają elementy z pakietu stylizacji nadwozia OPC. Po otwarciu drzwi natychmiast uwagę zwracają czarne nakładki na progi. Funkcjonalna deska rozdzielcza ma również zdecydowanie wyścigowy charakter. Astra GTC może być wyposażona w aluminiowe nakładki pedałów oraz specjalne dywaniki z żółtymi przeszyciami. W tym modelu Astry GTC nawet kluczyk jest specjalnie stylizowany.