Światowa premiera nowej Insignii OPC

2013-08-26

  • Nadwozie: nowa stylistyka połączona z charakterystycznymi elementami.
  • Supernowoczesna technologia: zmodyfikowane podwozie i jeszcze większa przyjemność z jazdy.
  • Nowy zestaw wskaźników kierowcy i multimedialna konsola centralna.
Aktualności Opla - Światowa premiera nowej Insignii OPC

Rüsselsheim/Frankfurt. Insignia OPC, z mocą 239 kW/325 KM i maksymalnym momentem obrotowym 435 Nm, wyróżnia się najwyższymi osiągami wśród wszystkich modeli Opla. Nowy model OPC z napędem 4x4 i zmodyfikowanym podwoziem debiutuje właśnie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie (12-22 września). Wraz z nim prezentowana jest poszerzona gama „cywilnych” wersji Nowej Insignii.

 

„Insignia OPC olśniewa niespotykanym blaskiem” — powiedział Michael Ableson, wiceprezes GME Engineering. „Nasi inżynierowie, dbając o najdrobniejsze detale, przeprowadzili zdecydowany i precyzyjny tuning. Efektem tych zabiegów jest udoskonalona stylistyka nadwozia oraz jeszcze lepsze właściwości jezdne. Można śmiało powiedzieć, że OPC plasuje się w pierwszej lidze produkowanych seryjnie sportowych modeli średniej klasy”. Znanym wielbicielem sportowych pojazdów Opla jest Jürgen Klopp, trener klubu piłkarskiego Borussia Dortmund, który jako jeden z pierwszych kierowców ma przyjemność zasiadać za kółkiem Nowej Insignii OPC.

Dbałość o detale wnętrza i nadwozia

Aktualności Opla - Światowa premiera nowej Insignii OPC

Nowy Opel Insignia OPC zachwyca już od pierwszego spojrzenia. Udoskonalona stylistyka z charakterystycznymi dla OPC elementami, takimi jak duże pionowe atrapy wlotu powietrza w kształcie ostrza czy zintegrowane z tylnym zderzakiem końcówki układu wydechowego, podkreślają drzemiącą pod maską moc i przywodzą na myśl zapierające dech wyścigi na torze Nürburgring.

 

Przyciągające spojrzenia nadwozie Insignii OPC wyposażone zostało w najnowocześniejsze technologie. Samo podwozie poddano istotnym usprawnieniom, w szczególności tylną oś, w której inżynierowie zmienili około 60% wszystkich podzespołów. Zmniejszony został poziom hałasu i drgań. Nowy, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP zapewnia jeszcze lepszą dynamikę, zwłaszcza w przypadku wystąpienia zjawiska podsterowność. Adaptacyjny układ jezdny FlexRide z udoskonalonym systemem płynnej regulacji siły tłumienia amortyzatorów zapewnia optymalną przyczepność. Ten specjalnie skalibrowany dla OPC układ podnosi dynamikę jazdy zapewniając szybsze i bardziej precyzyjne reakcje pojazdu na styl prowadzenia oraz warunki na drodze.

Aktualności Opla - Światowa premiera nowej Insignii OPC

Z 6-stopniową manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Insignia OPC w 6 sekund rozpędza się do 100 km/h (wersja Sports Tourer w 6,3 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (elektronicznie ograniczoną). Insignia OPC z manualną przekładnią bez ogranicznika prędkości maksymalnej może rozpędzić się nawet do 270 km/h (wersja Sports Tourer do 265 km/h). Przy tak wysokich osiągach tarcze hamulcowe Brembo zapewniają błyskawiczną redukcję prędkości i maksymalną stabilność, nawet podczas intensywnego wykorzystywania.

Aktualności Opla - Światowa premiera nowej Insignii OPC

Zaletą wersji OPC jest elektronicznie sterowany adaptacyjny napęd 4x4. Do najważniejszych elementów tego układu należą aktywne sprzęgło i elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym na tylnej osi. Są to bezobsługowe produkty najnowszej generacji firmy Haldex. Dzięki nim układ jezdny pojazdu przez cały czas dostosowuje się do warunków na drodze i w razie potrzeby płynnie — od 0 do 100% — rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Napęd 4x4 wraz z zaawansowanym technologicznie, adaptacyjnym układem jezdnym FlexRide wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i pełnej kontroli pojazdu.

Sportowy duch zagościł również we wnętrzu Insignii OPC

Aktualności Opla - Światowa premiera nowej Insignii OPC

W kabinie pojazdu panuje zdecydowanie sportowa atmosfera. Sportowe fotele Recaro, opcjonalnie dostępne również z tapicerką skórzaną oraz funkcją pamięci ustawień, dźwignia zmiany biegów w stylistyce OPC oraz nowa tablica wskaźników kierowcy i konsola centralna z ekranem dotykowym nadają Insignii OPC charakter klasy premium. Poza podstawowymi informacjami, takimi jak dane z komputera pokładowego, zużycie paliwa, parametry podróży czy informacje systemów wspomagania, kierowca ma stały dostęp do informacji o ciśnieniu i temperaturze oleju, napięciu akumulatora, pozycji przepustnicy, stanie układu hamulcowego oraz siłach odśrodkowych i bocznych przyspieszeniach. A wszystko to na, dostępnym w ramach wyposażenia dodatkowego, 8-calowym wyświetlaczu zestawu wskaźników kierowcy.

Aktualności Opla - Światowa premiera nowej Insignii OPC

Modele Insignii OPC z automatyczną przekładnią wyposażone są w nową, sportową kierownicę (opcjonalnie dostępną również z funkcją podgrzewania) z łopatkami sekwencyjnej zmiany biegów. Kierowca może zawsze ręcznie zmienić bieg, nawet w trybie automatycznym. Jeżeli nie skorzysta z łopatek przez co najmniej 12 sekund, skrzynia samoistnie przechodzi w tryb automatyczny. W ten sposób połączono zalety manualnej i automatycznej przekładni.

Aktualności Opla - Światowa premiera nowej Insignii OPC

Wraz z premierą całej rodziny Nowej Insignii do oferty wchodzi nowa gama jednostek napędowych Opla. Silnik 1.6 SIDI Turbo (Spark Ignition Direct Injection) o mocy 125 kW (170 KM) i momencie obrotowym sięgającym z funkcją „overboost” 280 Nm jest jednym z najlepszych w swojej kategorii. Zapewnia on dobre przyspieszenia, również w niskim zakresie obrotów. Przy czym, bez względu na obciążenie, pracuje cicho i jest ekonomiczny: szczyci się najniższym zużyciem paliwa w swojej klasie i najniższą emisją CO2/km w tej klasie pojemności skokowej. Jego mocniejsza wersja, silnik 2.0 SIDI Turbo rozwija 184 kW (250 KM) mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Dla wielbicieli silników wysokoprężnych do wyboru jest aż 6 jednostek o różnych mocach, począwszy od 81 kW (110 KM). Sportowe ambicje klientów zaspokoi silnik 2.0 CDTI 120 kW (163 KM) lub wyjątkowo dynamiczny, podwójnie doładowany silnik 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 143 kW (195 KM) i momencie obrotowym 400 Nm. Jego dwie sekwencyjne turbosprężarki pracują osobno lub jednocześnie, prawie całkowicie eliminując zwłokę turbo.

Aktualności Opla - Światowa premiera nowej Insignii OPC

Produkcja wszystkich nowych modeli Opla Insignii rozpoczęła się pod koniec sierpnia w niemieckiej fabryce w Rüsselsheim, a ich oficjalna premiera odbyła się podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Nowe modele to nie tylko udoskonalona stylistyka, zmodyfikowane wnętrze i najnowocześniejsze systemy multimedialne. Jest też zupełnie nowy członek rodziny – Opel Insignia Country Tourer – model o naturze SUV-a z napędem 4x4, podwyższonym zawieszeniem i elementami zabezpieczającymi dolną część nadwozia. Tą wersją Insignii można pojechać znacznie dalej, tam gdzie kończy się asfalt.