Nowy Opel Mokka: Myśl z rozmachem, jedź ekologicznie

2012-09-02

  • Najbardziej ekologiczne silniki benzynowe i diesla w segmencie
  • Imponujący silnik wysokoprężny 1.7 z najlepszymi parametrami w klasie: 4,5 l na 100 km i 120 g/km CO₂
  • Zaawansowany technologicznie silnik benzynowy 1.4 Turbo ze spalaniem 6,4 l na 100 km i 149 g/km CO₂
  • Skonstruowane w Niemczech zawieszenie zapewnia dynamiczną i komfortową jazdę


Aktualności Opla: Nowy Opel Mokka

Rüsselsheim. Całkowicie nowy mały SUV Opla – Mokka jest oferowany w pięciu kombinacjach
z dynamicznymi i wydajnymi silnikami, które łączą wyśmienite osiągi z małym zapotrzebowaniem na paliwo. Osiągane wartości wskaźników plasują Mokkę w ścisłej czołówce w segmencie SUV-B. Zarówno silniki benzynowe jak i diesla zapewniają dynamiczną jazdę i osiągi przy umiarkowanym zapotrzebowaniu na paliwo.


Mokka napędzana silnikiem 1.7 CDTI o mocy
96 kW/130 KM z sześciobiegową skrzynia manualną i napędem na przednią oś emituje zaledwie 120 g/km CO₂ zużywając jedynie 4,7 litra oleju napędowego (cykl mieszany). Generowany przez silnik maksymalny moment obrotowy o wartości 300 Nm plasuje go w ścisłej czołówce pod względem wydajności. Dla wygody klientów oferowany jest, unikalny w tym segmencie, wariant z automatyczną skrzynią biegów. Mokka zużywa wtedy
5,5 l na 100 km i emituje 139 g/km CO₂. Oczywiście dostępna jest także wersja z silnikiem 1.7 CDTI z napędem na wszystkie koła 4x4.


W przypadku silników benzynowych, turbodoładowana jednostka o mocy 103 kW/140 KM z sześciobiegową skrzynią biegów i napędem na cztery koła w standardzie, zadowala się jedynie 6,4 l benzyny na 100 kilometrów, emitując 149 g/km CO₂. To doskonały wynik, a generowane 200 Nm momentu obrotowego gwarantuje zrywność i nadaje wigoru Mokce.


Wszystkie wersje, oprócz kombinacji silnika 1.7 CDTI z automatyczną skrzynią biegów, wyposażone są
w system Start/Stop. To gwarantuje dodatkowe oszczędności, szczególnie w ruchu miejskim. System jest dostępny nawet w podstawowej wersji Mokki z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 85 kW/115 KM.

Inteligentny system napędu na wszystkie koła i wyrafinowane zawieszenie

Aktualności Opla: Napęd na cztery koła

Oprócz podstawowej wersji z napędem na przednią oś, Mokka może być wyposażona
w system napędowy na wszystkie koła 4x4, który zapewnia lepszą trakcję i własności jezdne. Teraz skuteczna, inteligentna technologia 4x4 jest aktywowana tylko wtedy gdy jest taka potrzeba. Podział momentu obrotowego zmienia się płynnie od 100/0 do 50/50 w warunkach słabej przyczepności. Kierowca ma do dyspozycji system, który dostosowuje się do warunków drogowych. Nawet na nawierzchni o słabej przyczepności Mokka zachowuje się pewnie i stabilnie. Zawieszenie Mokki gwarantuje maksymalny poziom komfortu jazdy
i świetną sterowność, nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych. Zastosowane z przodu kolumny MacPhersona zostały specjalnie udoskonalone przez inżynierów Opla. Tylne zawieszenie oparte jest na belce skrętnej o profilu litery U, usytuowanej przed tylnymi kołami. Ta zespolona oś jest zaprojektowana w dwóch wariantach – dla modeli 4x4 i FWD. W ten sposób kierowcy mają zapewnione optymalne własności jezdne
i kontrolę nad pojazdem, niezależnie od wybranej wersji napędu.


Zupełnie nowa Mokka rozszerza ofertę produktów Opla, który jako pierwsza niemiecka marka wchodzi do segmentu subkompaktowych SUV-ów. Pomimo zaledwie 4,28 m długości, Mokka z powodzeniem mieści pięć osób na wysoko umieszczonych siedzeniach. Mokka wypełnia także dewizę Opla, którą jest łączenie atrakcyjnej stylistyki, innowacyjnych technologii oraz wyrafinowanych rozwiązań funkcjonalnych
i udostępnianie ich możliwie szerokiej rzeszy nabywców.