Insignia znów numerem 1 w raporcie GTÜ samochodów używanych

2012-09-16

  • Insignia prowadzi w rankingu pod względem jakości w segmencie aut średniej wielkości
  • Pierwsze miejsce w kategorii wiekowej do 3 lat i czwarte w kategorii do 5 lat

Aktualności Opla: Insignia znów numerem 1

Rüsselsheim. Opel Insignia jest najlepszym samochodem w klasie średniej wielkości aut
w dwóch kategoriach wiekowych, według „Raportu o samochodach używanych 2013” niemieckiego towarzystwa nadzoru technicznego GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung GmbH). Flagowy model Opla zajął czołowe miejsca wśród średniej wielkości aut
w wieku 1-3 lata i w wieku 4-5 lat. To kolejny sukces z długiej listy nagród i tytułów uznających wytrzymałość i najwyższą jakość Insignii.


„Raport o samochodach używanych 2013”, zaprezentowany na targach Automechanika Trade Fair 2012, jest podsumowaniem 5 mln przeglądów 240 modeli samochodów, przeprowadzonych przez GTÜ w ciągu ostatnich 2 lat. Opel Insignia dostał najwyższe oceny we wszystkich kategoriach.

Aktualności Opla: Opel Insignia przewodzi w swoim segmencie

„Z przyjemnością stwierdzamy, że Opel Insignia przewodzi w swoim segmencie drugi rok
z rzędu. I to nie tylko w kategorii do 3 lat, ale także w kategorii 4-5 lat wśród aut średniej wielkości. Doskonałe wykonanie i najwyższa jakość zostały potwierdzone w przeglądach
i ocenione wysokimi notami, co dało Insignii jednoznaczne zwycięstwo w swojej klasie”, powiedział Rainer de Biasi, dyrektor zarządzający GTÜ.

Aktualności Opla: Opel Insignia dostępny jest w 3 wersjach nadwoziowych

Opel Insignia: bogata oferta
i najbardziej ekonomiczne auto benzynowe w klasie średniej

Flagowy Opel Insignia dostępny jest
w 3 wersjach nadwoziowych, które mogą być wyposażone w jeden z 10 silników ze skrzyniami manualnymi lub automatycznymi. Są także wersje z inteligentnym napędem na wszystkie koła, który nie tylko rozdziela moc pomiędzy przednią i tylną oś, ale na poszczególne koła, w ten sposób znacząco podwyższając poziom bezpieczeństwa jazdy.

Oferta diesli obejmuje niezwykle ekonomiczny silnik 2.0 CDTI ecoFLEX o mocy 118 kW/160 KM (zużywający
4,3 l oleju napędowego na 100 km, 114 g/km CO2) oraz imponującą Insignię BiTurbo. Ten podwójnie doładowany turbodiesel rozwija moc 195 KM i moment obrotowy 400 Nm, z którego aż 80 proc. dostępne jest już od 1200 obr./min. Insignia BiTurbo spala tylko 4,9 l/100 km i emituje zaledwie 129 g/km CO2.


Na tym nie koniec. Insignia wyróżnia się także w dziedzinie alternatywnych napędów – wersja 1.4 Turbo LPG jest jedynym średniej wielkości autem, które oferuje zasilanie gazem. W porównaniu do modelu benzynowego koszty paliwa są ok. 40 proc. niższe, emisja CO2 wynosi zaledwie 124 g/km przy spalaniu 7,6 l LPG na 100 km. Jeden litr gazu LPG kosztuje obecnie ok. 2,72 zł (wg portalu www.e-petrol.pl z dn. 26.09.2012) i jest dostępny na ok. 6 tys. stacji paliw w Polsce i ponad 35 tys. w całej Europie.