500-tysięczny Opel Vivaro zjechał z taśmy.

2011-09-19

  • Gotowy na 2012 – nowe silniki spełniające normę Euro 5 oraz oszczędne wersje ecoFLEX

Aktualności Opla - 500-tysięczny Opel Vivaro zjechał z taśmy.

Vivaro – dostępny jako użytkowy Furgon, lub Kombi, osobowy Tour albo jako platforma do zabudowy – osiągnął 500 tys. sztuk po 10 latach produkcji.


„Opel Vivaro cieszy się uznaniem w całej Europie. Wszechstronność i niezwykła funkcjonalność, przy niskim zużyciu paliwa czynią z niego jeden z najpopularniejszych furgonów w Europie” – powiedział z okazji wyprodukowania półmilionowego egzemplarza Alain Visser, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży.


Potwierdza to rewelacyjna sprzedaż, wynosząca prawie 70 tys. sztuk rocznie, co daje Vivaro prawie 10-proc. udział w swoim segmencie rynku.


Vivaro ecoFLEX – zużycie paliwa obniżone o 0,6 l


W 2012 Vivaro będzie dostępny tylko z wersjami silnika diesla 2.0 CDTI spełniającymi normę Euro 5. Jednostka ta jest fabrycznie wyposażona w filtr cząstek stałych DPF i dostępna w wariantach o mocy 66 kW/90 KM lub 84 kW/114 KM. Oznacza to, że Vivaro spełnia standardy emisji pozwalające na poruszanie się nawet w obszarach podlegających ograniczeniom.


Także w 2012 zadebiutuje Vivaro ecoFLEX z poziomem emisji zmniejszonym do zaledwie 180 g/km CO₂ i spalaniem obniżonym o 0,6 l/100 km. Vivaro ecoFLEX jest przyjazny dla środowiska i oszczędny, zużywając tylko 6,9 l na przejechanie 100 km.


Te poprawione parametry Vivaro ecoFLEX zawdzięcza stworzeniu unowocześnionej wersji silnika 2.0 CDTI o zoptymalizowanej wymianie ciepła, wydłużonym przełożeniom skrzyni biegów, aerodynamicznej osłonie podwozia oraz oponom o obniżonych oporach toczenia. Vivaro ecoFLEX dostępny będzie w następujących wariantach nadwozia: furgon, furgon osobowy Kombi, oraz wersje pasażerskie Tour i Life.

Sześć wersji podstawowych, przestrzeń dla 9 pasażerów lub 8,4 m³ ładunku.

 

Opel wytwarza Vivaro od roku 2001 w kooperacji z Renault. Model ten ustanowił nowe standardy w dziedzinie użyteczności i efektywności jednostek napędowych. Zamawiając pojazd klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma rozstawami osi, dwoma wysokościami dachu i rozmaitymi wersjami bazowymi. Maksymalna objętość ładunkowa Vivaro
w wersji Furgon wynosi aż 8,4 m³, przy ładowności 1210 kg. Wersja Kombi pomieści 9 pasażerów, a wersja osobowa o podwyższonym standardzie Tour przewiezie komfortowo 8 pasażerów. Vivaro jest także dostępny jako platforma do zabudowy nadwozi specjalistycznych oraz we wszechstronnej, rekreacyjnej wersji Life, zaprojektowanej we współpracy
z firmą Westfalia.

 

Przed kilkoma miesiącami firmy Opel i Renault zapowiedziały kontynuowanie współpracy. Start produkcji drugiej generacji Vivaro jest planowany na początek 2014 r.