Opel Corsa, czyli milioner przed trzydziestką – jedenastokrotny!

2011-01-28

Cztery bestsellerowe generacje od 1982

Jedno jest pewne: w historii światowej motoryzacji znajdzie się obszerny rozdział poświęcony sukcesowi Opla Corsy. Prawie 11 milionów sprzedanych egzemplarzy, to tylko jeden
z powodów.


Ostatnie modele z pewnością gwarantują kontynuację historii sukcesu, która trwa od 1982 r., kiedy pierwsza Corsa, pozycjonowana poniżej modelu Kadett, wprowadziła Opla do segmentu nowoczesnych małych aut. Obecnie produkowana Corsa czwartej generacji jest doskonaloną przez dekady receptą na rynkowy sukces, na który złożyły się: nowoczesna technologia, wspaniała jakość i niezawodność za niewygórowaną cenę oraz sportowo atrakcyjne wzornictwo.
Te walory zawsze decydowały o popularności Corsy.


„Najważniejszą cechą marki Opel jest idea, którą nazywamy demokratyzacją innowacji. W całej swojej historii Corsa pozwalała szerokiej rzeszy klientów korzystać z pomysłowych
i użytecznych rozwiązań technologicznych, charakterystycznych dla samochodów wyższych klas. Co więcej, to auto połączyło te innowację z poczuciem radości i dobrego stylu” – ocenia Nick Reilly, prezes GM Europe i szef spółki Opel.


Dostępność zaawansowanych technicznie rozwiązań jest powracającym motywem w każdej z czterech generacji tego małego, popularnego samochodu Opla.


W Corsie A Opel wprowadził najmniejszy wówczas silnik wyposażony we wtrysk paliwa, a także pierwszy trójdrożny katalizator w małym aucie. W 1993 r. Corsa B jako pierwsza w swoim segmencie zadebiutowała z pełnowymiarowymi poduszkami powietrznymi pasażera i kierowcy. W 2001 r. Corsa C jako pierwsza w klasie wprowadziła aktywne zagłówki, poduszki kurtynowe oraz zautomatyzowaną skrzynię biegów Easytronic. Od 2006 r. obecnie produkowana Corsa D oferuje klientom pomysłowy, w pełni zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix®, halogenowe reflektory adaptacyjne oraz podgrzewane koło kierownicy.

Auto dla pełnych radości życia i wrażliwych na modę kierowców

 

Twórcy Opla Corsy nie koncentrowali się wyłącznie na popularyzacji nowatorskich technologii, rozumieli oni także, że młodzi ludzie są najwierniejszymi fanami tego auta.

 

Czwarta generacja otrzymała bardziej bezpośredni układ kierowniczy, co sprawiło jeszcze więcej frajdy kierowcom – nie tylko w wersjach o najbardziej sportowych osiągach. Wygląd Corsy miał także sprawiać przyjemność. W niektórych latach ponad 60 proc. nabywców Corsy w Niemczech stanowiły kobiety poniżej trzydziestego roku życia – klienci równie wyczuleni na modę, jak i na cenę. Oprócz wersji specjalnych, które pojawiały się w trakcie produkcji wszystkich generacji, Corsa otrzymała całą gamę indywidualnie stylizowanych modeli Color Line. Projekt wystartował w roku 2009 i obecnie obejmuje dwie palety modeli: Color Edition oraz modele
z pakietami Linea. Auta serii Corsa Color Line, to w tej chwili prawie 20 proc. sprzedaży modelu Corsa w Niemczech, gdzie zadebiutowała w wyrazistych, dwubarwnych zestawieniach kolorystycznych i z wieloma elementami wyposażenia dodatkowego.

 

Kampanie reklamowe Opla Corsy także wzmacniały radosny wizerunek tego auta. Zawsze były skoncentrowane na jego relatywnie młodej klienteli. Na przestrzeni lat telewizyjne reklamówki polegały na bardzo nieformalnych metodach eksponowania unikalnych walorów Corsy – aż do pięciu lalkowych postaci fikcyjnej grupy rockowej C’MONS w roku 2006. Corsa A zadebiutowała przy wsparciu rysunkowych postaci Toma i Jerry. W tych niekonwencjonalnych spotach mysz Jerry uciekał kotu Tomowi właśnie Corsą A. W reklamach Corsy B pojawiły się postacie Flinstonów, z ojcem rodziny Fredem za kierownicą małego Opla. Kampania z roku 1995 pod hasłem „W końcu każdy się w niej zakocha”, w której wystąpiła sobowtórka królowej brytyjskiej, stała się jedną z najbardziej lubianych serii telewizyjnych reklam.

 

Zasłużone ambasador marki: od Steffi Graf do Leny Meyer-Landrut

 

Reklamy Opla Corsy z udziałem młodych, utalentowanych kobiet również cieszyły się wielką popularnością. Utytułowana tenisistka Steffi Graf zareklamowała Corsę A, a supermodelki Christy Turlington, Linda Evangelista, Naomi Campbell, Tatiana Patitz i Kate Moss wystąpiły w pamiętnych spotach kampanii Corsy B, pod tytułem „Supermodel”.

 

Obecnie rolę ambasador marki Opel i modelu Corsa pełni niemiecka zwyciężczyni konkursu piosenki Eurowizji 2010, Lena Meyer-Landrut. O wyborze Leny na ambasadora marki Opel zadecydował jej pełen energii styl, niezwykły talent i pasja
z jaką wykonuje swoją muzykę. Długoterminowa współpraca z Leną zakłada wspieranie jej na drodze ku kolejnemu konkursowi Eurowizji w 2011 r. Lena będzie z kolei wspierać Opla w kampaniach reklamowych oraz przedsięwzięciach promocyjnych jako Ambasador Marki.

 

„Jestem naprawdę zachwycona Corsa – po prostu jesteśmy przyjaciółkami” – stwierdziła Lena na prezentacji modelu na rok 2011. Alain Visser, wiceprezes ds. sprzedaży powiedział – „Nową odsłoną Corsy jeszcze raz potwierdzamy swoje dążenie do oferowania młodym klientom atrakcyjnych produktów za niewygórowaną cenę”.

 

Historia Opla Corsy:

  • 1982-1992: Opel Corsa A, wyprodukowano 3,1 mln egzemplarzy

  • 1993-2000: Opel Corsa B, wyprodukowano 3,8 mln egzemplarzy

  • 2000-2006: Opel Corsa C, wyprodukowano 2,3 mln egzemplarzy

  • Lipiec 2006: Czwarta generacja Corsy debiutuje w Londynie

  • Wrzesień 2006: Czwarta generacja Corsy dostępna w salonach

  • Do października 2010 wyprodukowano 1,6 mln egzemplarzy Corsy czwartej generacji

  • Styczeń 2010: Corsa D ma najniższy odsetek defektów wśród wszystkich modeli na rynku niemieckim wg. raportu niezawodności DEKRA 2010

  • Luty 2010: Nowa gama silników, udoskonalone zawieszenie i układ kierowniczy

  • Styczeń 2011: Nowa stylizacja, ze świeżym, sportowym wyglądem oraz nowa wersja z silnikiem diesla 1.3 CDTI ecoFLEX z systemem Start/Stop i obniżonym do 3,5 l/100 km zużyciem paliwa przy emisji 94 g/km CO2