Wymiana rozrządu

USŁUGI BŁYSKAWICZNE

Wymiana rozrządu

PEWNY SERWIS. SPRAWNY OPEL.

OLEJ DEXOS + FILTR + WYMIANA: (PB) 199 ZŁ / (ON) 249 ZŁ

DEZYNFEKCJA KLIMATYZACJI: 79 ZŁ

USŁUGI BŁYSKAWICZNE.

Program skierowany jest do klientów, którzy cenią wysoki komfort eksploatacji samochodu, a jednocześnie dbają o swój czas i finanse. Biorące udział w programie Autoryzowane Serwisy Opel zapewniają szybką i sprawną obsługę Twojego Opla. Dzięki zastosowaniu oryginalnych części, specjalistycznych narzędzi i fachowej wiedzy możesz mieć pewność, że Twój Opel jest właściwie serwisowany.
Usługi serwisowe dostępne w programie:
wymiana piast kół
wymiana oleju
wymiana akumulatora
serwis układów hamulcowych (klocki, tarcze, szczęki, linki)
wymiana piórek wycieraczek
filtry kabinowe (klimatyzacji)
antyalergiczne filtry węglowe (klimatyzacji)
filtry oleju, powietrza i paliwa
wymiana rozrządu
wymiana sprzęgła
wymiana koła zamachowego dwumasowego
wymiana łączników stabilizatora
wymiana końcówek drążków kierowniczych
Jeśli cenisz swój czas i pieniądze, Usługi Błyskawiczne są naturalnym wyborem dla Twojego Opla.

Wymiana rozrządu

Czy wiesz, kiedy wymienić rozrząd i gdzie najlepiej zlecić taką naprawdę? Sprawdź, co musisz wiedzieć o wymianie rozrządu w swoim samochodzie.

 Czym jest rozrząd?

 

Rozrząd to układ, którego główną rolą jest sterowanie elementami doprowadzającymi pawietrze do cylindra tłokowego, a następnie usunięcie z niego spalin. Jak łatwo się domyślić, jest to kluczowe zadanie w kontekście prawidłowej pracy jednostki napędowej. Z tego też powody regularna kontrola i wymiana rozrządu jest niezmiernie istotna – tym bardziej że sam rozrząd składa się z kilku podzespołów, takich jak zawory, wałek rozrządu czy przekładnie.

 

Jak często wymieniać rozrząd?

 

Bardzo trudno odpowiedzieć w sposób jednoznaczny na tak postawione pytanie.  Z pewnością jednak najważniejszym czynnikiem jest tu stopień wyeksploatowania rozrządu. W sieci można spotkać się z bardzo rozbieżnymi wartościami, czasem jest to nawet 10 lat lub przejechanych 200 tysięcy kilometrów. Zwykle jednak doświadczeni mechanicy zalecają wymianę rozrządu wcześniej, a w przypadku starszych aut wskazuje się nawet na przebieg w okolicy 50 tysięcy kilometrów. Należy przy tym pamiętać, że te wartości dotyczą paska rozrządu, inaczej sytuacja wygląda w autach z łańcuchem rozrządu, gdyż ten cechuje się większą wytrzymałością. Natomiast z drugiej strony pozostałe elementy, jak np. rolki, prowadnice czy pompa wody nadal zużywają się w takim samym tempie. Najlepszym rozwiązaniem jest dokonywanie systematycznych kontroli rozrządu podczas regularnych przeglądów w ASO, dzięki czemu nie przegapisz momentu, w którym najlepiej wymienić ten element – tym bardziej że sama naprawa jest naprawdę skomplikowana i czasochłonna.