Wymiana łączników stabilizatora

USŁUGI BŁYSKAWICZNE

Wymiana łączników stabilizatora

PEWNY SERWIS. SPRAWNY OPEL.

OLEJ DEXOS + FILTR + WYMIANA: (PB) 199 ZŁ / (ON) 249 ZŁ

DEZYNFEKCJA KLIMATYZACJI: 79 ZŁ

USŁUGI BŁYSKAWICZNE.

Program skierowany jest do klientów, którzy cenią wysoki komfort eksploatacji samochodu, a jednocześnie dbają o swój czas i finanse. Biorące udział w programie Autoryzowane Serwisy Opel zapewniają szybką i sprawną obsługę Twojego Opla. Dzięki zastosowaniu oryginalnych części, specjalistycznych narzędzi i fachowej wiedzy możesz mieć pewność, że Twój Opel jest właściwie serwisowany.
Usługi serwisowe dostępne w programie:
wymiana piast kół
wymiana oleju
wymiana akumulatora
serwis układów hamulcowych (klocki, tarcze, szczęki, linki)
wymiana piórek wycieraczek
filtry kabinowe (klimatyzacji)
antyalergiczne filtry węglowe (klimatyzacji)
filtry oleju, powietrza i paliwa
wymiana rozrządu
wymiana sprzęgła
wymiana koła zamachowego dwumasowego
wymiana łączników stabilizatora
wymiana końcówek drążków kierowniczych
Jeśli cenisz swój czas i pieniądze, Usługi Błyskawiczne są naturalnym wyborem dla Twojego Opla.

Wymiana łączników stabilizatora

Łączniki stabilizatora pełnią istotną funkcję przy niwelowaniu drgań podczas jazdy samochodem. Jak szybko się zużywają, jakie są objawy ich wyeksploatowania i jak przebiega wymiana łączników stabilizatora?

Czym są łączniki stabilizatora?

 

Łącznik stabilizatora, jak wskazuje sama nazwa, łączy stabilizator z wahaczem lub bezpośrednio z amortyzatorem. Składa się m.in. z przegubów kulowych oraz elementów gumowych, zasadniczą rolą łączników stabilizatora jest tłumienie powstałych drgań. Zależnie od osi (przedniej lub tylnej), a także marki i modelu pojazdu łączniki mogą różnić się sztywnością i długością. Łączniki stabilizatora odgrywają kluczową rolę np. w czasie jazdy po nierównym terenie, gwarantując wtedy odpowiedni komfort podróżowania kierowcy i pasażerom. Z drugiej strony elementy te mają dość delikatną konstrukcję, w związku z czym dochodzi do ich stopniowego zużycia. Przy częstej jeździe po drogach złej jakości wymiana łącznika stabilizatora może być konieczna już po pokonaniu 10 tysięcy kilometrów.

 

Do charakterystycznych objawów zużycia łączników stabilizatora zalicza się niepokojące odgłosy dochodzące z okolic kół – np. stuki, skrzypienie czy piski, szczególnie podczas pokonywania nierówności. Zwykle dochodzi również do pogorszenia właściwości jezdnych. Często trudno zaobserwować powyższe niedogodności, gdyż pojawiają się one stopniowo, co sprzyja przyzwyczajeniu kierowcy do tych objawów. Dlatego też zaleca się wymianę łącznika stabilizatora maksymalnie co 15 tysięcy kilometrów.

 

Łącznik stabilizatora – wymiana

 

Aby wymienić łącznik stabilizatora, w pierwszej kolejności należy zdjąć koło oraz odkręcić element. Należy przy tym uważać, gdyż śruby często bywają skorodowane, co może wywołać konieczność ich rozcięcia. Przy wyjmowaniu łącznika należy nieznacznie podnieść całe auto. Natomiast zanim zostanie zamontowany nowy łącznik stabilizatora, koniecznie trzeba oczyścić powierzchnie styku oraz nasmarować śruby mocujące. Po zakończonej wymianie zaleca się też sprawdzenie geometrii. Nie można również zapominać, że wymiany łącznika zawsze należy dokonywać parami. Na tego typu naprawy najlepiej udać się do certyfikowanego ASO, gdzie  w zgodzie z najwyższymi standardami zamontowane zostaną  podzespoły odpowiedniej jakości.