Wymiana końcówek drążków kierowniczych

USŁUGI BŁYSKAWICZNE

Wymiana końcówek drążków kierowniczych

PEWNY SERWIS. SPRAWNY OPEL.

OLEJ DEXOS + FILTR + WYMIANA: (PB) 199 ZŁ / (ON) 249 ZŁ

DEZYNFEKCJA KLIMATYZACJI: 79 ZŁ

USŁUGI BŁYSKAWICZNE.

Program skierowany jest do klientów, którzy cenią wysoki komfort eksploatacji samochodu, a jednocześnie dbają o swój czas i finanse. Biorące udział w programie Autoryzowane Serwisy Opel zapewniają szybką i sprawną obsługę Twojego Opla. Dzięki zastosowaniu oryginalnych części, specjalistycznych narzędzi i fachowej wiedzy możesz mieć pewność, że Twój Opel jest właściwie serwisowany.
Usługi serwisowe dostępne w programie:
wymiana piast kół
wymiana oleju
wymiana akumulatora
serwis układów hamulcowych (klocki, tarcze, szczęki, linki)
wymiana piórek wycieraczek
filtry kabinowe (klimatyzacji)
antyalergiczne filtry węglowe (klimatyzacji)
filtry oleju, powietrza i paliwa
wymiana rozrządu
wymiana sprzęgła
wymiana koła zamachowego dwumasowego
wymiana łączników stabilizatora
wymiana końcówek drążków kierowniczych
Jeśli cenisz swój czas i pieniądze, Usługi Błyskawiczne są naturalnym wyborem dla Twojego Opla.

Wymiana końcówek drążków kierowniczych

Do czego służą końcówki drążka kierowniczego? Sprawdź, jak je wymienić i gdzie udać się na tego typu naprawę.

Czym są końcówki drążka kierowniczego?

 

Końcówki drążka kierowniczego to nie tylko bardzo istotny element samego układu kierowniczego, ale również bardzo delikatny osprzęt, w związku z czym może dochodzić do jego uszkodzeń. Prawidłowe działanie drążka kierowniczego jest nadzwyczaj ważne, gdyż wpływa nie tylko na komfort jazdy samochodem, ale i bezpieczeństwo podróżowania. Zbytnie zużycie tego elementu prowadzi do nieprecyzyjnego działania układu kierowniczego, co z kolei stwarza potencjalne zagrożenie w ruchu drogowym. Elastyczna część drążka, tzw. przegub kulowy, umożliwia ruch zawieszenia koła oraz skręcanie zwrotnicy.

Do najbardziej charakterystycznych objawów uszkodzenia końcówek drążków kierowniczych należą:

• stukoty i hałasy z okolic komory silnika – co bardzo ważne, objaw ten występuje zarówno podczas jazdy, jak i gdy samochód stoi; hałasy nasilają się podczas wolnej jazdy po nierównej nawierzchni,

• drżenie, wibracje i luzy kierownicy,

• spowolniona reakcja auta na delikatne ruchy kierownicą.

 

Wymiana końcówki drążka kierowniczego – jak przebiega?

 

Wspomniany wcześniej przegub kulowy to element, którego uszkodzenie determinuje konieczność wymiany końcówki drążka. Aby tego dokonać, należy unieść samochód, zdemontować koło oraz wykręcić drążek ze zwrotnicy i przekładni kierowniczej. Następnie trzeba zamontować nową końcówkę. Niezmiernie istotne jest to, aby podczas wymiany końcówki drążka kierowniczego sprawdzić pozostałe elementy tego układu, a także aby końcówki wymieniać parami. Konieczna jest również kontrola osłon gumowych. Po zakończonych pracach należy udać się na sprawdzenie i regulację zbieżności kół. Dlatego też wymianę końcówki drążków kierowniczych zaleca się wykonywać w autoryzowanym serwisie obsługi – dzięki temu zyskasz pewność nie tylko prawidłowo przeprowadzonego montażu, ale i wykorzystania części renomowanych producentów.