Wymiana koła zamachowego dwumasowego

USŁUGI BŁYSKAWICZNE

Wymiana koła zamachowego dwumasowego

PEWNY SERWIS. SPRAWNY OPEL.

OLEJ DEXOS + FILTR + WYMIANA: (PB) 199 ZŁ / (ON) 249 ZŁ

DEZYNFEKCJA KLIMATYZACJI: 79 ZŁ

USŁUGI BŁYSKAWICZNE.

Program skierowany jest do klientów, którzy cenią wysoki komfort eksploatacji samochodu, a jednocześnie dbają o swój czas i finanse. Biorące udział w programie Autoryzowane Serwisy Opel zapewniają szybką i sprawną obsługę Twojego Opla. Dzięki zastosowaniu oryginalnych części, specjalistycznych narzędzi i fachowej wiedzy możesz mieć pewność, że Twój Opel jest właściwie serwisowany.
Usługi serwisowe dostępne w programie:
wymiana piast kół
wymiana oleju
wymiana akumulatora
serwis układów hamulcowych (klocki, tarcze, szczęki, linki)
wymiana piórek wycieraczek
filtry kabinowe (klimatyzacji)
antyalergiczne filtry węglowe (klimatyzacji)
filtry oleju, powietrza i paliwa
wymiana rozrządu
wymiana sprzęgła
wymiana koła zamachowego dwumasowego
wymiana łączników stabilizatora
wymiana końcówek drążków kierowniczych
Jeśli cenisz swój czas i pieniądze, Usługi Błyskawiczne są naturalnym wyborem dla Twojego Opla.

Wymiana koła zamachowego dwumasowego

Wymiana koła dwumasowego to bardzo pracochłonne zadanie, które warto zlecić prawdziwym profesjonalistom – najlepiej fachowcom z ASO. Z czym wiąże się taka naprawa i o czym należy pamiętać przy wymianie tzw. dwumasówki?

Czym jest koło zamachowe dwumasowe?

 

Koło zamachowe dwumasowe, często określane po prostu jako koło dwumasowe lub dwumasówka, to istotny element konstrukcji pojazdu znajdujący się na wale korbowym silnika przy skrzyni biegów. Zasadnicza rola koła dwumasowego sprowadza się do krótkotrwałego magazynowania energii kinetycznej wału korbowego między suwami pracy poszczególnych tłoków. Pozwala to na sprawne obroty wału korbowego w chwili, gdy żaden z tłoków nie znajduje się w suwie pracy.

 

Kiedy wymienić koło dwumasowe? Jak to zrobić?

 

Bardzo trudno określić jednoznaczne ramy czasu lub przebiegu liczonego w kilometrach, po jakim należy wymienić koło dwumasowe. Wynika to z wielu zależności, jak np. styl i dynamika prowadzenia pojazdu. Warto też zauważyć, że wymiana koła dwumasowego jest procedurą bardzo kosztowną i wymagającą mnóstwo pracy, dlatego też w niektórych okolicznościach kierowcy decydują się na regenerację koła dwumasowego. Pamiętaj przy tym, że finalny efekt jest jednak znacznie lepszy przy montażu nowego elementu.

 

Wśród najczęstszych objawów wskazujących na problemy z kołem dwumasowym wymienia się:

• stuknięcia przy zmianie biegów,

• uderzenie po wyłączeniu jednostki napędowej,

• wyczuwalne wibracje na karoserii czy fotelach,

• rzężenie z okolic skrzyni biegów po przejściu na bieg jałowy,

• obniżony komfort pracy skrzyni biegów.

 

Warto też zaznaczyć, że przy okazji wymiany koła dwumasowego zwykle dobrze zamontować nowe sprzęgło, co w dłuższej perspektywie pozwala na zaoszczędzenie niemałej gotówki. Podczas takiej naprawy należy bowiem zdemontować wspomniane już sprzęgło oraz skrzynię biegów. Czasem zachodzi również konieczność wymiany łożyska podpierającego wał korbowy. Aby mieć pewność optymalnie przeprowadzonej naprawy, najlepiej skorzystać z usług certyfikowanego ASO.