Wymiana piast kół

USŁUGI BŁYSKAWICZNE

Wymiana piasty kół

PEWNY SERWIS. SPRAWNY OPEL.

OLEJ DEXOS + FILTR + WYMIANA: (PB) 199 ZŁ / (ON) 249 ZŁ

DEZYNFEKCJA KLIMATYZACJI: 79 ZŁ

USŁUGI BŁYSKAWICZNE.

Program skierowany jest do klientów, którzy cenią wysoki komfort eksploatacji samochodu, a jednocześnie dbają o swój czas i finanse. Biorące udział w programie Autoryzowane Serwisy Opel zapewniają szybką i sprawną obsługę Twojego Opla. Dzięki zastosowaniu oryginalnych części, specjalistycznych narzędzi i fachowej wiedzy możesz mieć pewność, że Twój Opel jest właściwie serwisowany.
Usługi serwisowe dostępne w programie:
wymiana piast kół
wymiana oleju
wymiana akumulatora
serwis układów hamulcowych (klocki, tarcze, szczęki, linki)
wymiana piórek wycieraczek
filtry kabinowe (klimatyzacji)
antyalergiczne filtry węglowe (klimatyzacji)
filtry oleju, powietrza i paliwa
wymiana rozrządu
wymiana sprzęgła
wymiana koła zamachowego dwumasowego
wymiana łączników stabilizatora
wymiana końcówek drążków kierowniczych
Jeśli cenisz swój czas i pieniądze, Usługi Błyskawiczne są naturalnym wyborem dla Twojego Opla.

Wymiana piasty kół

Wymiana piasty koła jest bardzo istotna dla komfortu jazdy i efektywnej pracy układu zawieszenia. Jakie są objawy zużycia piasty koła i na czym polega tego typu naprawa?

Piasta koła

 

Piasta koła to bardzo istotny element budowy pojazdu. Dzięki właściwej pracy łożyska umieszczonego w piaście możliwe jest swobodne obracanie koła oraz zachowanie go w pozycji odpowiedniej dla układu zawieszenia. Jednocześnie piasta z łożyskiem to jedna z części, która podlega eksploatacji wraz z użytkowaniem pojazdu. Najczęstsze objawy uszkodzenia piasty to jej zbyt głośna praca oraz nadmierny luz. W takiej sytuacji eksperci są zgodni – piastę należy wymienić na nową, najlepiej przy tym korzystać z elementów renomowanych producentów oraz usług oferowanych przez ASO. W ten sposób zyskujesz pewność właściwego montażu  części najlepszej jakości do swojego samochodu. To o tyle ważniejsze, że podczas wymiany piast kół należy przestrzegać odpowiednich procedur, unikając jednocześnie np. siłowego demontażu, co mogłoby prowadzić do uszkodzeń układu zawieszenia.

 

Wymiana piasty koła

 

Aby dokonać wymiany piasty koła, w pierwszej kolejności należy podnieść auto przy wykorzystaniu podnośnika, a następnie odkręcić śruby mocujące koło. W niektórych przypadkach korzystne jest też zdemontowanie zacisku hamulcowego, jarzma i tarczy hamulcowej, dzięki czemu zyskuje się lepszy dostęp do piasty. Kolejne etapy demontażu to m.in. odkręcenie śruby mocującej łożysko i odkręcenie śruby mocującej piastę. 

Przed założeniem nowej piasty należy oczyścić rowek pod nowy element, a także skontrolować wewnętrzną stronę tarczy hamulcowej na wypadek pojawienia się ognisk korozji. Śruby mocujące trzeba dokręcać w chwili, kiedy auto znajduje się na podnośniku, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia łożyska, którego fabryczna żywotność wynosi czasem nawet 150 000 km. Zaleca się również, aby wymianę piast kół dokonywać parami na jednej osi – zwykle po awarii jednej piasty wkrótce dochodzi do uszkodzenia także drugiej. Po wymianie piasty koła warto sprawdzić także geometrię zawieszenia, by znów cieszyć się pełnym komfortem prowadzenia pojazdu.