Serwis układu hamulcowego

USŁUGI BŁYSKAWICZNE

Serwis układów hamulcowych

PEWNY SERWIS. SPRAWNY OPEL.

OLEJ DEXOS + FILTR + WYMIANA: (PB) 199 ZŁ / (ON) 249 ZŁ

DEZYNFEKCJA KLIMATYZACJI: 79 ZŁ

USŁUGI BŁYSKAWICZNE.

Program skierowany jest do klientów, którzy cenią wysoki komfort eksploatacji samochodu, a jednocześnie dbają o swój czas i finanse. Biorące udział w programie Autoryzowane Serwisy Opel zapewniają szybką i sprawną obsługę Twojego Opla. Dzięki zastosowaniu oryginalnych części, specjalistycznych narzędzi i fachowej wiedzy możesz mieć pewność, że Twój Opel jest właściwie serwisowany.
Usługi serwisowe dostępne w programie:
wymiana piast kół
wymiana oleju
wymiana akumulatora
serwis układów hamulcowych (klocki, tarcze, szczęki, linki)
wymiana piórek wycieraczek
filtry kabinowe (klimatyzacji)
antyalergiczne filtry węglowe (klimatyzacji)
filtry oleju, powietrza i paliwa
wymiana rozrządu
wymiana sprzęgła
wymiana koła zamachowego dwumasowego
wymiana łączników stabilizatora
wymiana końcówek drążków kierowniczych
Jeśli cenisz swój czas i pieniądze, Usługi Błyskawiczne są naturalnym wyborem dla Twojego Opla.

Serwis układów hamulcowych(klocki, tarcze, szczęki, linki)

Które elementy układu hamulcowego podlegają systematycznym wymianom i w jaki sposób ocenić ich stan?

Układ hamulcowy – wymiana kluczowych elementów

 

Układ hamulcowy to bezsprzecznie jeden z najważniejszych systemów w samochodzie, który wpływa na bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. Trzeba jednak wiedzieć, że niektóre z elementów tego układu podlegają naturalnej eksploatacji, w związku z czym kwalifikują się do regularnej wymiany. Chodzi tu np. o klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, szczęki i linki hamulcowe. Oczywiście częstotliwość wymiany zależy m.in. od zaleceń producenta czy stylu prowadzenia auta.

 

Obecnie stosuje się już niemal wyłącznie hamulce tarczowe, które są efektywniejsze i skuteczniejsze od hamulców bębnowych. Elementy takie jak klocki hamulcowe dają dość istotne objawy wskazujące na konieczność wymiany, jak np. charakterystyczny pisk, wynikający ze starcia specjalnych blaszek. Klocki hamulcowe mogą mieć także dodatkowe systemy wskazujące stopień zużycia. Do tego poziom zużycia elementu sprawdzisz samodzielnie, minimalny, dopuszczalny poziom okładzin wynosi 1,5 mm. Klocki hamulcowe zaleca się wymieniać co 30-50 tysięcy kilometrów, jednak przy dynamicznej jeździe dystans ten może się zmniejszyć.

 

Tarcze hamulcowe należy natomiast wymienić w momencie, gdy są znacząco lub nierównomiernie zużyte. Na powierzchni elementu mogą wystąpić także rowki lub nierówności. Jeśli tarcze hamulcowe są zbyt wyeksploatowane, łatwo to zauważyć, lepiej jednak diagnostykę i wymianę pozostawić fachowcom z ASO. Zależnie od modelu oraz dynamiki jazdy, trwałość tarcz ocenia się na 50-100 tysięcy kilometrów. Zarówno tarcze, jak i klocki hamulcowe należy wymieniać parami, podczas gdy szczęki i linki rzadziej podlegają wymianie, profesjonalny mechanik z pewnością oceni także ich stan. Nowe elementy wybierane są natomiast zależnie od zaleceń producenta, a także preferowanego stylu jazdy. Niezmiernie ważny jest prawidłowy montaż wszystkich części układu hamulcowego, aby działał on w pełni sprawnie, po naprawie warto też skontrolować płyn hamulcowy. Stanowczo odradza się również gwałtownego hamowania przez pierwsze 200-300 km po zamontowaniu nowych elementów układu hamulcowego.