27 lutego 2018

Opel Insignia „Zimowym Samochodem Roku 2018” w Filnandii

  • Opel Insignia wygrywa test fińskiego magazynu Tekniikan Maailma
  • Flagowy model Opla pokonuje 13 konkurentów otrzymując maksymalną notę

Każdego roku w lutym fiński magazyn motoryzacyjny Tekniikan Maailma (TM) wybiera „Zimowy Samochód Roku” w oparciu o serię testów przeprowadzanych w niezwykle wymagających, surowych warunkach. W tym roku zwycięstwo w konkursie przypadło Insignii, która otrzymała najwyższą ocenę pięciu „płatków śniegu” i notę 8,8 na 10 możliwych punktów. 

 

Rygorystycznemu sprawdzianowi poddano 14 modeli w najbardziej popularnych wersjach silnikowych, wprowadzonych na rynek w 2017 roku. W ciągu miesiąca konkurentów przeprowadzono przez m.in. testy laboratoryjne oraz sprawdzono ich możliwości na torze testowym w mieście Ivalo, zwanym „Białym Piekłem”, i na drogach Laponii. Nowy Opel Insignia pozostawił konkurencję daleko w tyle. 

 

Werdykt jury konkursowego podaje, że Insignia przeszła wszystkie zimowe testy bez zarzutu. Otrzymała najwyższe oceny za system ogrzewania, prowadzenie i układ hamulcowy. Doceniono także komfortowe warunki podróży na długich dystansach. 

 

“Oczywiście ogromnie się cieszymy z kolejnego sukcesu Insignii, choć nie jest on dla nas zaskoczeniem” - powiedział Rami Kittilä, dyrektor zarządzający Opel Finland. „Opel Insignia to doskonały wybór zarówno na mroźne, jak też gorące dni”. 

 

“W 40-letniej historii zimowych testów TM Opel zajmował już miejsce na podium, choć od ostatniego zwycięstwa minęło ponad 10 lat. Tytuł »Zimowego Samochodu Roku 2003« otrzymał wówczas Opel Vectra” - powiedział Velimatti Honkanen, redaktor naczelny TM. „Wszystkie funkcjonalności auta istotne podczas jazdy w trudnych zimowych warunkach zostały w Insignii odpowiednio zrównoważone. Oczywiście istnieje pole do udoskonaleń, ale to naprawdę drobiazgi łatwe do dopracowania. Złożoność testów, ich liczba i zakres sprawiają, że z łatwością możemy zidentyfikować trudności podczas jazdy w niskiej temperaturze, na śliskich nawierzchniach i w ciemności. Samochód z istotnymi niedociągnięciami nie przejdzie naszych testów”.