HAMOWANIE AWARYJNE

Układ automatycznego hamowania awaryjnego AEB1 (Automatic Emergency Braking) wykrywa inne pojazdy lub pieszych przed samochodem i w razie potrzeby, ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i przyhamowuje auto. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia, może nawet całkowicie zatrzymać samochód.

 

1 Układ aktywuje się automatycznie przy prędkościach pomiędzy 5 a 140 km/h. Siła hamowania zmniejszająca prędkość wynosi 0,9 g przy prędkościach od 5 do 30 km/h. Przy prędkościach pomiędzy 30 a 140 km/h system redukuje prędkość maksymalnie o 50 km/h. Po przekroczeniu tego progu kierowca musi nacisnąć pedał hamulca, aby bardziej zredukować prędkość. Zakres reakcji systemu AEB uzależniony jest od stanu i typu wykrytego obiektu: 5-140 km/h dla obiektów w ruchu, 5-80 km/h dla obiektów stojących, 5-60 km/h dla pieszych. Systemy tego typu nie dają gwarancji bezbłędnego funkcjonowania w każdych okolicznościach, dlatego też nie zwalniają kierowcy z odpowiedzialności za bezpieczne prowadzenie pojazdu.