6 grudnia 2018

Ważna rocznica z elektryfikacją w tle: plany Opla na 2019 rok

  • Grandland X w wersji hybrydowej plug-in oraz w pełni elektryczna Corsa dostępne do zamówień w pierwszej połowie 2019 r.
  • Nowy Vivaro w 2020 r., także jako elektryczny furgon
  • Rozpoczęcie produkcji elektrycznej Mokki X nowej generacji w 2020 r.
  • Wielka uroczystość: 120 lat produkcji samochodów w firmie Opel

Rüsselsheim. Rok 2019 zapowiada się dla Opla bardzo szczególnie — niemiecki producent samochodów nie tylko będzie obchodził 120-lecie działalności w branży motoryzacyjnej, ale także przyspieszy  elektryfikację modeli ze swojej oferty. Już w pierwszej połowie przyszłego roku firma rozpocznie przyjmowanie zamówień na dwa zelektryfikowane modele: nową Corsę z zasilaniem akumulatorowym oraz sportowo-użytkowego Grandlanda X z napędem hybrydowym plug-in (z funkcją ładowania ze źródła zewnętrznego). „Opel się elektryfikuje!” — mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy. „Taką deklarację ogłosiliśmy przy okazji prezentacji naszego strategicznego planu PACE!, a teraz ją realizujemy”.

 

W szczególności nowa Corsa ma szanse przysporzyć popularności marce Opel w 2019 roku. Pierwsza generacja tego modelu debiutowała na rynku w 1982 roku. Nadchodząca generacja to nowość pod wieloma względami i jako pierwsza będzie dostępna także w wersji elektrycznej. Michael Lohscheller obiecuje konkurencyjną cenę: „Nowa Corsa sprawi, że elektryczna motoryzacja stanie się dostępna dla wielu klientów — to będzie prawdziwy samochód elektryczny dla mas”.

 

Grandland X z napędem hybrydowym i możliwością ładowania akumulatorów trakcyjnych ze źródła zewnętrznego będzie produkowany od przyszłego roku w zakładach Opla w Eisenach w Niemczech, z myślą o klientach oczekujących większej przestrzeni i wrażeń z jazdy SUV-em. Hybrydowemu układowi rozwijającemu moc równoważną nawet 300 KM będzie towarzyszył napęd 4x4 (e-All Wheel Drive).

 

Na 2020 rok zaplanowano wprowadzenie zasilanej akumulatorami elektrycznej wersji furgonu Vivaro w ramach zupełnie nowej generacji tego modelu oraz uruchomienie produkcji kolejnej generacji udanego subkompaktowego SUV-a Mokki X. „Wkładamy maksimum wysiłku w elektryfikacje naszego portfolio” — zapewnia Lohscheller.

 

Opel zawsze uważał się za markę udostępniającą innowacyjne technologie szerokiemu gronu użytkowników. Pozostanie to jedną z naczelnych zasad, którymi firma kieruje się przy produkcji samochodów już od prawie 120 lat — jubileusz będzie obchodzony w 2019 roku. Historia sukcesu rozpoczęła się od ręcznego wyprodukowania 65 samochodów „Patentmotorwagen System Lutzmann” w 1899 roku — cztery lata po śmierci założyciela przedsiębiorstwa, Adama Opla. Do dziś firma wyprodukowała łącznie ponad 70 milionów pojazdów. W całej swojej historii Opel konsekwentnie realizował ambicję produkowania samochodów wysokiej jakości z możliwie maksymalną efektywnością oraz zapewnienia przystępnej ceny dla jak najliczniejszej grupy klientów.

 

Wśród wielu kultowych modeli zaprojektowanych w Rüsselsheim przez ostatnie 120 lat warto wymienić takie kamienie milowe w historii motoryzacji, jak Laubfrosch, Admiral, Kadett, Rekord, Manta czy GT. Jednocześnie Opel wprowadzał i upowszechniał liczne innowacje. Były to między innymi: pierwszy produkowany masowo w Niemczech samochód ze stalowym nadwoziem samonośnym (Opel Olympia z 1935 r.), wprowadzenie trójfunkcyjnego katalizatora do standardowego wyposażenia pojazdów (1989 r.), montowanie pełnowymiarowych poduszek powietrznych we wszystkich samochodach osobowych (od 1995 r.) czy wprowadzenie adaptacyjnych reflektorów matrycowych LED IntelliLux® w segmencie kompaktowym (Astra z 2015 r.).

 

Dla uczczenia 120. rocznicy Opel przygotował dla klientów specjalną edycję samochodów ze swojej oferty. Przedsprzedaż jubileuszowych wersji wybranych modeli niemieckiej marki już rozpoczęła się na niektórych rynkach.