Opel wprowadzi osiem zupełnie nowych lub odświeżonych modeli do 2020 roku

10 października 2018

  • Wzmocnienie orientacji na klienta oraz wyniki dealerów
  • Koncentracja na segmentach z dużym potencjałem wzrostu i trzy ważne premiery do 2020 roku: nowa Corsa, Vivaro i następca Mokki X
  • Zapewnienie zgodności z normami emisji CO2 dzięki najnowocześniejszej technologii: cztery zelektryfikowane pojazdy do 2020 roku; 100 procent zelektryfikowanych modeli do 2024 roku; dalsze udoskonalanie silników spalinowych

Rüsselsheim. Opel kontynuuje ofensywę produktową w ramach planu PACE!, starając się zaspokajać potrzeby klientów oraz zapewnić zgodność z rygorystycznymi ogólnoeuropejskimi przepisami dotyczącymi emisji CO2, które wejdą w życie w 2020 roku. Przyszłe portfolio modeli ma zagwarantować zrównoważony rozwój i sukces zarówno firmy, jak i sieci dealerskiej. Między początkiem 2019 roku a końcem 2020 roku firma wprowadzi na rynek osiem zupełnie nowych lub odświeżonych modeli, inwestując przede wszystkim w rentowne segmenty. Do tego czasu Opel będzie miał jedną z najnowszych ofert wśród masowych producentów.

 

W strategicznym planie PACE! dotyczącym m.in. zwiększenia trwałej konkurencyjności marki i wzrostu sprzedaży, Opel zapowiada premiery rynkowe co najmniej jednego zupełnie nowego modelu rocznie. Tylko w 2019 roku Opel wprowadzi nową generację Corsy oraz następcę Vivaro w wersji użytkowej i osobowej. W sprzedaży znajdą się także dodatkowe wersje wyposażenia modelu Combo, co istotnie odnowi ofertę lekkich pojazdów użytkowych marki. Następca niezwykle popularnej Mokki X pojawi się w 2020 roku jako element strategii zwiększenia udziału SUV-ów w sprzedaży modeli Opla z 25 do 40 procent do 2021 roku.

 

„Opel stawia na elektryczność” to jedna z deklaracji złożonych przez firmę w listopadzie 2017 roku podczas prezentacji planu „PACE!”. Zamówienia na w pełni elektryczną nową pięciomiejscową Corsę oraz na Grandlanda X PHEV, który będzie produkowany w Eisenach, można będzie składać od lata 2019 roku. Do końca 2020 roku oferta Opla obejmie cztery zelektryfikowane modele, zapewniające mnóstwo przyjemności z jazdy. Do 2024 roku każdy model Opla będzie dostępny w wersji zelektryfikowanej. Firma przygotuje dla klientów interesujące oferty, zarówno od strony technicznej, jak i ekonomicznej, oraz będzie upowszechniać elektryczną mobilność, nadal doskonaląc silniki spalinowe.

 

W ramach ograniczania emisji CO2 i koncentracji na segmentach generujących rosnącą sprzedaż, modele Opel ADAM, KARL i Cascada nie będą miały następców, ale pozostaną w sprzedaży do końca 2019 roku. W 2020 roku odnowiona, mniej złożona a bardziej odpowiadająca potrzebom klientów oferta Opla będzie nadal obejmowała około 80 procent głównego nurtu rynku.

 

„Wobec zaostrzenia norm emisji CO2 naszym obowiązkiem jest kształtowanie zrównoważonej przyszłości dla naszej firmy i naszych dealerów poprzez wysoce konkurencyjny asortyment modeli osobowych i lekkich pojazdów użytkowych. Opel będzie oferował samochody zapewniające przyjemność z jazdy i wyróżniające się stylistyką przemawiąjącą do emocji. Dotyczy to także aut dostawczych, takich jak Nowe Combo i Vivaro. Klientom udostępnimy wprowadzane na szeroką skalę innowacyjne technologie oraz napęd elektryczny w przystępnej cenie ” – powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller. „Otrzymane niedawno nagrody – w tym tytuł IVOTY 2019 dla Opla Combo – potwierdzają, że obraliśmy właściwą drogę”.

 

Niemiecki producent z prawie 120-letnią tradycją w branży motoryzacyjnej wykorzystuje platformy i innowacyjne technologie napędu Grupy PSA we wszystkich swoich nowych modelach. W bieżącym roku Opel wykazał się imponującą sprawnością działania: całe portfolio marki jest dostępne u dealerów i przygotowane na nowy standard światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP). Wszystkie pasażerskie modele Opla spełniają wymagania normy emisji Euro 6d-TEMP, która zacznie obowiązywać dla wszystkich nowo rejestrowanych pojazdów od września 2019 roku. „Nasze zaangażowanie we wdrażanie zgodności z normą Euro 6d-TEMP wpisuje się w strategię firmy, która chce być liderem w redukcji emisji, oraz jest jednym z filarów podejścia polegającego na skupieniu uwagi na kliencie. Nikt, kto dziś kupuje nowego Opla, nie musi obawiać się planów zakazu wjazdu niektórych pojazdów do miast” – powiedział Michael Lohscheller.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.