Więcej mocy w modelu Opel Grandland X

6 września 2018

  • Turbodoładowany silnik o mocy 180 KM z bezpośrednim wtryskiem i 8-biegową automatyczną przekładnią dla kompaktowego SUV-a Opla

Rüsselsheim. Opel wprowadza do stylowego modelu  Grandland X nowy zespół napędowy z najwyższej półki. Nowoczesny i elegancki samochód sportowo-użytkowy zostanie wyposażony w nowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, dostępny z 8-stopniową automatyczną. Dzięki zaawansowanemu układowi oczyszczania spalin z filtrem cząstek stałych (GPF), wykonana w całości z aluminium jednostka zapewnia nie tylko wysokie osiągi, ale i niską emisję spalin. Turbodoładowany silnik 1.6 wyposażony w system Start/Stop, wspomagający redukcję zużycia paliwa, spełnia wymogi surowej normy emisji spalin Euro 6d-TEMP (zużycie paliwa1,2: 7,2-7,1 l/100 km w cyklu miejskim; 5,0-4,9 l/100 km w cyklu autostradowym; 5,8-5,7 l/100 km i 132-130 g/km CO2 w cyklu mieszanym).

 

Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra z dwoma wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder osiąga maksymalną moc 133 kW/180 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy jedynie 1750 obr./min. Jednostka dodatkowo wyróżnia się szybką reakcją przepustnicy. Grandland X z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8 sekund i osiąga maksymalną prędkość 222 km/h. Połączenie układu zmiennych faz rozrządu oraz zmiennego skoku zaworów umożliwia płynną regulację częstotliwości otwierania zaworów i ustawienia rozrządu. Przekłada się to na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin.

 

Nowy wysokiej klasy silnik będzie dostępny także do ekskluzywnej wersji Ultimate, wyposażonej standardowo w szereg komfortowych rozwiązań. Sportowy i elegancki SUV Opla skutecznie przyciąga wzrok dzięki, m.in. 19-calowym dwukolorowym aluminiowym obręczom kół oraz srebrnym relingom dachowym. Dobre samopoczucie zapewnią również ergonomiczne fotele przednie oraz komfortowe tylne z opcją podgrzewania, podgrzewana kierownica, a także liczne nowoczesne funkcje wspomagające kierowcę oraz systemy multimedialne.

1 Dla celów porównawczych pomiary według WLTP przeliczono na wartości NEDC.

2 Dane WTLP w cyklu mieszanym (tylko do informacji, nie mylić z oficjalnymi danymi NEDC): zużycie paliwa 8,0-7,1 l/km; emisja CO2 181-161 g/km

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli oraz usług może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.